اعلام برنامه دقیق گوگل برای به‌روزرسانی گوشی «پیکسل»

به صورت رسمی در سایت اینترنتی گوگل نوشته شد از اکتبر ۲۰۱۸ هیچ به‌روزرسانی مخصوص سیستم عامل اندروید برای «پیکسل اکس‌ال» عرضه نمی‌شود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – برنامه گوگل برای به‌روز کردن سری جدید گوشی‌های هوشمند خود موسوم به «پیکسل» مانند سری گوشی‌های «نکسوز» دنبال می‌شود. از آنجایی که سیستم عامل اندروید هر دو سال یکبار به‌روز می‌شود، قرار شده است هر دو سال یکبار مدل جدید این گوشی‌ها به دست کاربران برسد و به‌روزرسانی‌های امنیتی سه سال یکبار عرضه شود.

باید اعتراف کرد که این زمان‌بندی چندان هم دور از ذهن نبود و عجیب به نظر نرسید. شرکت گوگل در آخرین اخباری که روی سایت اینترنتی خود مخصوص پشتیبانی از سیستم عامل اندروید منتشر کرد، این برنامه‌ریزی را به اشتراک گذاشت.

بر اساس آن به صورت رسمی در سایت اینترنتی گوگل نوشته شد از اکتبر ۲۰۱۸ هیچ به‌روزرسانی مخصوص سیستم عامل اندروید برای «پیکسل اکس‌ال» عرضه نمی‌شود و از اکتبر ۲۰۱۹ نیز هیچ به‌روزرسانی امنیتی برای آن ارایه نخواهد شد.

اعلام برنامه دقیق گوگل برای به‌روزرسانی گوشی «پیکسل»

همچنین، برای گوشی هوشمند «پیکسل» از اکتبر ۲۰۱۸ میلادی سیستم عامل اندروید و از اکتبر ۲۰۱۹ سیستم امنیتی دستگاه به‌روزرسانی نمی‌شود.

گوشی هوشمند «پیکسل» گوگل اکتبر سال گذشته به صورت رسمی وارد بازار شد و برای هر دو محصول «پیکسل» و «پیکسل اکس‌ال» از همان زمان اعلام شد که سیستم عامل دستگاه تا اکتبر ۲۰۱۸ به‌روز می‌شود. گوگل در زمان معرفی این دو دستگاه از عبارت «ضمانت برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری» استفاده کرد، زیرا تصمیم بر آن بود که بیشتر دستگاه‌های اندرویدی موجود تا سال ۲۰۱۹ میلادی به سیستم عامل اندروید نوقا مجهز شوند.

با این وجود،‌ سخه نوقا سیستم عامل اندروید همچنان سهم اندکی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده و گوگل نتوانسته است محبوبیت آن را نزد کاربران افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا