«جان مک‌آفی» ایمن‌ترین گوشی هوشمند جهان را معرفی کرد (+عکس)

این گوشی هوشمند به سوئیچ‌های سخت‌افزاری مختلف در قسمت پشت مجهز شده است که به کاربر امکان می‌دهد به صورت دستی باتری دستگاه را خاموش کند یا آنتن وای-فای را قطع کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – حتما تاکنون نام «جان مک‌آفی» به گوش شما خورده است. او مشهورترین فرد در عرصه ابزارهای امنیتی محسوب می‌شود و نخستین و بزرگترین شرکت تولیدکننده نرم‌افزرهای امنیتی موسوم به «مک‌آفی» را تاسیس کرده است.

«جان مک‌آفی» هم‌اکنون در زمینه‌های دیگر هم فعالیت می کند و امروز محصولی را معرفی کرده است که از آن به عنوان «مقاوم‌ترین گوشی هوشمند جهان در مقابل هک» یاد می‌شود و نام این گوشی «جان مک‌آفی پرایوِسی فون» در نظر گرفته شده است.

«جان مک‌آفی» ایمن‌ترین گوشی هوشمند جهان را معرفی کرد (+عکس)

این گوشی هوشمند به سوئیچ‌های سخت‌افزاری مختلف در قسمت پشت مجهز شده است که به کاربر امکان می‌دهد به صورت دستی باتری دستگاه را خاموش کند، آنتن وای-فای را قطع کند، بلوتوث و گیرنده ماهواره‌ای را از کار بیاندازد، دوربین دیجیتالی را غیرفعال کند، و میکروفون دستگاه را قطع کند تا محصول مذکور به طور کامل آفلاین شود.

این دستگاه که قسمت پشت بدنه آن با سوئیچ‌ها و کلیدهای مختلف پوشیده شده است فقط معرفی شد و هنوز هیچ عکس رسمی از آن منتشر نشده است. با این وجود «جان مک‌آفی» ادعا کرد از هم‌اکنون تا زمان ورود رسمی این محصول به بازار تنها یک هفته باقی مانده است و قرار است «جان مک‌آفی پرایوِسی فون» بزرگترین انقلاب را در عرصه گوشی‌های هوشمند ایجاد کند.

«جان مک‌آفی» ایمن‌ترین گوشی هوشمند جهان را معرفی کرد (+عکس)

لازم به ذکر است در سال ۲۰۱۲ میلادی اداره پلیس مرکزی برزیل «جان مک‌آفی» را به اتهام تولید مواد مخدر و در اختیار داشتن سلاح بدون مجوز دستگیر کرد و چند ماه بعد پرونده دیگری با اتهام مشارکت در قتل خارج از مرزهای آمریکا برای او مطرح شد. همچنین، در سال ۲۰۱۵ میلادی او به جرم شرب خمر در هنگام رانندگی و در اختیار داشتن سلاح گرم در حالت مستی دستگیر شد.

به هر حال، گوشی هوشمند «جان مک‌آفی پرایوسی فون» قرار است از طریق کمپانی «ام‌جی‌تی» که در اصل شرکت امنیت سایبری «جان مک‌آفی» محسوب می‌شود وارد بازار شود. این گوشی هوشمند ۱۱۰۰ دلار قیمت گذاری شده است و در شرایطی کنونی می‌توان از آن به عنوان ایمن‌ترین گوشی هوشمند جهان یاد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا