اپل فناوری جدید میکرو-اِل‌ای‌دی برای نمایشگرها ارایه می‌دهد

اپل روی این فناوری سرمایه‌گذاری‌های فراوان انجام داده است و هم‌اکنون مدل اولیه نمایشگرهای میکرو-اِل‌ای‌دی ساخته شده است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – سال ۲۰۱۴ میلادی اپل شرکتی را با نام «لوکس‌وو» خریداری کرد تا نمایشگرهای میکرو-اِل‌ای‌دی را از این طریق توسعه دهد. فناوری مذکور هنوز به تولید انبوه نرسیده است و با این وجود پیش‌بینی می‌شود بزرگترین تحول بعدی در عرضه نمایشگرهای موبایلی در دستان فناوری «میکرو-اِل‌ای‌دی» باشد.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که اپل روی این فناوری سرمایه‌گذاری‌های فراوان انجام داده است و هم‌اکنون مدل اولیه نمایشگرهای میکرو-اِل‌ای‌دی ساخته شده است که این محصول حسگرهای مادون قرمز را هم شامل می‌شود.

نمایشگرهای نوظهور مبتنی بر این فناوری قابلیت‌های گسترده‌ای را در خود جا داده‌اند و از مهم‌ترین مزایای آنها می‌توان به پایین بودن مصرف انرژی، ظرفیت بالای نمایشگر برای به نمایش گذاشتن رنگ‌ها و نور، و تجربه بهتر بصری برای کاربر اشاره کرد.

اپل فناوری جدید میکرو-اِل‌ای‌دی برای نمایشگرها ارایه می‌دهد

طی چند ماه گذشته منابع آگاه مختلف در این زمینه خبرهایی را منتشر کردند و تمامی آنها روی این مسئله اتفاق نظر داشتند که فعالیت‌های اپل برای ساخت نمایشگر مذکور مراحل پایانی را پشت‌سر می‌گذارد و به زودی مرحله تولید کارخانه‌ای آن آغاز می‌شود.

پیش‌بینی شده است که اپل این فناوری را به صورت داخلی تولید کند و بر خلاف دیگر قطعات، تولید آن را به شرکت‌های دیگر واگذار نکند. از این رو می‌توان پیش‌بینی کرد در چند سال آینده وابستگی اپل به شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ال‌جی کمتر می‌شود.

لازم به ذکر است اپل سابقه طولانی در زمینه توسعه نمایشگرها داشت و «مرکز حق امتیازها و علایم آمریکا» فوریه امسال ۴۸ حق امتیاز جدید برای اپل ثبت کرد که بیشتر آنها مربوط به نمایشگرها می‌شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا