سریع‌ترین حافظه موبایلی جهان ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از حافظه‌های «ناند»

حرف «اِم» در ابتدای نام این حافظه موبایلی از کلمه «مگنتورِزیستَنت» به معنای «مقاومت مغناطیسی» گرفته شده است و اطلاعات در آن ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از حافظه‌های «ناند» جابه‌جا می‌شوند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت سامسونگ سریع‌ترین مدل حافظه‌های موبایلی را ماه آینده در تاریخ ۲۴ مه ۲۰۱۷ به صورت رسمی معرفی می‌کند. این محصول که «اِم‌رَم» نامگذاری شده است در خانواده حافظه‌های غیرفرّار طبقه‌بندی می‌شود و برای آن فناوری انتقال گشتاوری در نظر گرفته شده است.

حرف «اِم» در ابتدای نام این حافظه موبایلی از کلمه «مگنتورِزیستَنت» به معنای «مقاومت مغناطیسی» گرفته شده است و اطلاعات در آن ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از حافظه‌های «ناند» جابه‌جا می‌شوند. این محصول جدید همچنین هنگام ارسال و دریافت داده انرژی کمتری مصرف می‌کند و زمانی که غیرفعال است، میزان مصرف انرژی در آن به صفر می‌رسد.

سریع‌ترین حافظه موبایلی جهان ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از حافظه‌های «ناند»

البته تولید انبوه این محصول موانعی را پیش‌رو دارد و سامسونگ هم‌اکنون نمی‌تواند بیش از چند مگابایت فضا را در آن جا دهد. بنابراین مدل کنونی حافظه «اِم‌رم» تنها به عنوان یک ابزار جانبی برای حافظه‌های موقت کَش (cache) به کار گرفته می‌شود و در مرحله کنونی نمی‌تواند به عنوان تراشه اصلی گوشی‌ها مورد استفاده قرار گیرد. کارشناسان همچنین پیش‌بینی کرده‌اند این محصول جدید در دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا بسیار کاربرد دارد.

نوشته های مشابه

حافظه «اِم‌رَم» با سرعت بالا و مصرف کم انرژی یک گزینه ایده‌آل برای نسل آتی دستگاه‌های موبایلی محسوب می‌شود و سامسونگ می‌کوشد آن را با کیفیت بالاتر وارد بازار کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا