با این اختلال نرم‌افزاری همه خودروهای هیوندای به راحتی سرقت می‌شوند

یکی از سخنگویان شرکت هیوندای توضیح داد که تاکنون هیچ موردی مبنی بر بروز سرقت خودرو به واسطه این اختلال نرم‌افزاری گزارش نشده است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت هیوندای از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در کره جنوبی از سال‌ها قبل اپلیکیشن ویژه‌ای را با نام MyHyundai در اختیار مشتریان خود قرار داده است تا استفاده از محصولات این شرکت آسان‌تر شود. این اپلیکیشن به صاحبان خودروهای هیدوندای امکان می‌ده از راه دور موقعیت جغرافیایی خودرو را شناسایی کنند، درهای آن را قفل کنند، و حتی بتوانند از طریق گوشی یا ساعت مچی هوشمند پیش از رسیدن به خودرو آن را روشن کنند.

با این وجود محققان مرکز امنیت سایبری رپید۷ بر اساس آخرین بررسی‌های خود متوجه شدند اوایل دسامبر گذشته نسخه به‌روز شده اپلیکیشن مذکور یک اختلال اساسی داشته است و نه تنها قابلیت‌های مذکور را در اختیار صاحب خودرو می‌گذارد، بلکه هر فرد دیگری هم می‌تواند از طریق یک حفره نرم‌افزاری به آن دسترسی داشته باشد.

یکی از سخنگویان شرکت هیوندای توضیح داد که تاکنون هیچ موردی مبنی بر بروز سرقت خودرو به واسطه این اختلال نرم‌افزاری گزارش نشده است. با این وجود کاربران باید احتیاط لازم را انجام دهند مراقب خودرو خود باشند.

با این اختلال نرم‌افزاری همه خودروهای هیوندای به راحتی سرقت می‌شوند

این طور که خبرگزاری رویترز اعلام کرده است، پیش از این هم یک اتفاق مشابه صورت گرفته بود و در سال ۲۰۱۵ میلادی شرکت خودروسازی «فیات کرایسلر» به واسطه مشکل نرم‌افزاری که شرکت‌های وابسته به آن ایجاد کردند و از طریق سیستم کنترل از راه دور امکان هک شدن خودرو را فراهم می‌کرد، بسیاری از اتومبیل‌های خود را جمع کرد تا مشکل را برطرف کند.

لازم به ذکر است اپلیکیشن ویژه شرکت هیویندای قابلیت کنترل اتومبیل در حال حرکت را ندارد و بیشتر کابران نسخه این اپلیکیشن با حفره نرم‌افزاری را روی گوشی هوشمند خود در اختیار دارند. به هر حال هنوز اینترنت اشیا چندان کاربردی نشده است و می‌بایست در آینده نزدیک منتظر مشکل مشابه در دیگر شرکت‌های خودروسازی هم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا