نمایشگرهای جدید ۴ هزار پیکسلی سامسونگ با تراکم ۸۰۰ پیکسل در هر اینچ مربع

نمایشگر باکیفیت او‌اِل‌ای‌دی با تراکم تصویر ۸۰۰ پیکسل در هر اینچ مربع برای تلویزیون‌ها و تبلت‌ها ساخته نمی‌شود و قرار است در دستگاه‌های موبایلی کوچک به کار گرفته شود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – این طور که رسانه‌های خبری اعلام کردند، سامسونگ تولید هفتمین نسل از سری نمایشگرهای اِی‌ام‌او‌اِل‌ای‌دی را از فصل دوم سال آتی آغاز می‌کند و این نمایشگر می‌تواند یکی از بزرگترین تحولات را در عرصه دستگاه‌های موبایلی ایجاد کند.

یکی از رسانه‌های خبری امروز در این خصوص اعلام کرد: «مرکز توسعه نمایشگرهای سامسونگ به تحقیقات خود در عرصه صفحه‌نمایش‌های او‌اِل‌ای‌دی ادامه می‌دهد و در نظر دارد نمایشگر انعطاف‌پذیر اوال‌ای‌دی، نمایشگر اواِل‌ای‌دی مجهز به تراشه چاپ شده روی پلاستیک، و نمایشگر او‌اِل‌ای‌دی با تراکم تصویر ۸۰۰ پیکسل در هر اینچ مربع را به تولید انبوه برساند».

دور از ذهن به نظر نمی‌رسد که سال آینده هفتمین نسل از سری نمایشگرهای او‌اِل‌ای‌دی توسط سامسونگ عرضه شود و این در حالی است که هم‌اکنون دیگر شرکت‌های بزرگ در حال ساخت ششمین نسل از این فناوری هستند. نسل جدید این نمایشگر می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالاتر پخش کند، باتری کمتری مصرف کند، و در سری گوشی‌های «گلکسی اکس» به صورت منعطف و تاشدنی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

نمایشگرهای جدید ۴ هزار پیکسلی سامسونگ با تراکم ۸۰۰ پیکسل در هر اینچ مربع

فناوری «تراشه روی پلاستیک» که در نسل جدید نمایشگرها مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز امکان ساخت نمایشگرهای انعطاف‌پذیر اِی‌ا‌م‌او‌اِل‌ای‌دی را فراهم می‌کند و در نمایشگرهای منحنی پرچمداران جدید سامسونگ هم از همین فناوری استفاده شده است.

نمایشگر باکیفیت او‌اِل‌ای‌دی با تراکم تصویر ۸۰۰ پیکسل در هر اینچ مربع برای تلویزیون‌ها و تبلت‌ها ساخته نمی‌شود و قرار است در دستگاه‌های موبایلی کوچک به کار گرفته شود. نمونه ۵.۵ اینچی این نمایشگر می‌تواند تصاویر را به صوتر ۴K با کیفیت ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل به نمایش بگذارد و بر اساس آخرین آزمایش‌های صورت گرفته تراکم دقیق آن ۸۰۱ پیکسل در هر اینچ مربع است.

این طور که منابع آگاه اعلام کردند گوشی هوشمند «گلکسی نوت ۸» نمایشگر ۴ هزار پیکسلی را در خود جا داده و اندازه نمایشگر آن ۶.۴ اینچ است. این فبلت می‌تواند تصاویر را با کیفیت ۴۴۲۸ در ۲۱۶۰ پیکسل به نمایش بگذارد و با عینک‌های واقعیت مجازی سازگاری زیادی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا