مهم‌ترین بخش‌های آیفون جدید چینی نیست!

در مجموع، طراحی و ساخت قطعات اصلی آیفون جدید به کره‌ای‌ها سپرده شده است و بر این اساس می‌توان گفت آیفون بعدی چندان هم چینی نیست.

موبنا، رضا خواجه‌وند – «طراحی شده در کالیفرنیا. ساخت چین» این جمله‌ای است که پشت همه گوشی‌های هوشمند آیفون نوشته می‌شود. ولی نمایشگر که بخش اصلی گوشی هوشمند آیفون را تشکیل می‌دهد و قرار است در مدل جدید این محصول از نمایشگر او‌اِل‌ای‌دی استفاده شود، در چین تولید نخواهد شد.

این طور که رسانه‌های خبری اعلام کردند مرکز توسعه نمایشگرهای سامسونگ وظیفه تولید نمایشگر مدل بعدی گوشی هوشمند آیفون را برعهده گرفته است و این طور که به نظر می‌رسد، سطح روی آیفون جدید را به طور کامل نمایشگر می‌پوشاند.

خبرگزاری «اینوستِر» در آخرین گزارش خود توضیح داد سامسونگ همگام با دیگر مراکزی که زیر چتر این شرکت کره‌ای فعالیت نمی‌کنند نمایشگر آیفون جدید را تولید خواهد کرد و در مجموع سامسونگ وظیفه نهایی سرهم کردن قطعات داخلی نمایشگر را برعهده خواهد داشت.

یکی از زیرمجموعه‌های توسعه دهنده قطعات نیمه‌رسانا شرکت کره‌ای موسوم به «سامسونگ سیستم ال‌اِس‌آی» که حسگرهای دوربین و پردازنده‌های کاربردی را تولید می‌کند نیز موظف شده است تراشه اصلی مخصوص نمایشگر آیفون را تولید کند.

مهم‌ترین بخش‌های آیفون جدید چینی نیست!

دو مرکز «استمکو» و «ال‌جی اینوتِک» که هر دو کره‌ای هستند تصمیم دارد تراشه مورد نظر را روی فیلم‌هایی که به مدارهای انعطاف‌پذیر متصل است چاپ کنند. سه شرکت کره‌ای «اینترفلکس»، «بی‌اچ» و «سامسونگ الکترو-مکانیکس» هم وظیفه توسعه مدارهای انعطاف‌پذیر را برعهده دارند.

شرکت سامسونگ هم‌اکنون ۹۵ درصد بازار جهانی نمایشگرهای اواِل‌ای‌دی را در دست دارد و اگرچه شرکت‌های «سامسونگ الکترونیکس» و «اِس‌کِی هاینیکس» تراشه‌های حافظه‌ای مربوطه را عرضه می‌کنند، شرکت «ال‌جی اینوتِک» هم وظیفه ساخته ماژول‌های دوربین را برعهده دارد.

در مجموع، طراحی و ساخت قطعات اصلی آیفون جدید به کره‌ای‌ها سپرده شده است و بر این اساس می‌توان گفت آیفون بعدی چندان هم چینی نیست. تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که اپل تنها برای امسال بین ۸۰ تا ۹۵ میلیون قطعه نمایشگر او‌اِل‌ای‌دی را برای آیفون جدید سفارش دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا