تشکیل گروه ویژه اپل برای اندازه‌گیری قند خون کاربران

دستکم ۳۰ نفر در گروه مخفیانه اپل برای توسعه این قابلیت فعالیت می‌کنند و البته ده‌ها کارشناس از شرکت‌های پزشکی از جمله «مدترونیک» در این زمینه با اپل همکاری دارند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – این طور که منابع آگاه گزارش دادند، اپل یک گروه مخفیانه تشکیل داده است که به کمک آنها روی یک پروژه جدید کار می‌کند و گفته می‌شود که طرح اولیه پروژه مذکور توسط «استیو جابز» ارایه شده است.

قرار است در این پروژه حسگرهایی ساخته شود که به بیماران دیابتی کمک می‌کند تا بتوانند به صورت مرتب و بدون هرگونه دردسر قند خون خود را کنترل کنند و از این طریق بتوانند بهتر از گذشته بر بیماری خود فایق آیند.

بیماران دیابتی هم‌اکنون از دستگاهی موسوم به گلوکومتر استفاده می‌کنند تا بتوانند سطح قند خون خود را اندازه‌گیری کنند. این دستگاه با برش پوست دست و تحلیل خون، قند موجود در آن را اندازه‌گیری می‌کند. البته دستگاه مذکور بسیار ارزان است و حتی در برخی کشورها به صورت رایگان عرضه می‌شود. با این وجود هر زمان که قرار است با این دستگاه آزمایش مربوطه انجام شود، می‌بایست یک نوار تست وارد آن شود که قیمت زیادی دارد و پس از هر آزمایش این نوار دور انداخته می‌شود.

ارایه راهکار جدید برای اندازه‌گیری میزان قند خون بدون برش پوست و بیرون آمدن خون از بدن یکی از اهدافی است که شرکت‌ها برای سال‌های طولانی آن را دنبال می‌کنند. اپل از سال ۲۰۱۰ به بعد روی این پروژه کار کرد. زمانی که «استیو جابز» زنده بود طرح ویژه‌ای در دست داشت تا بتواند ساعت مچی هوشمند با قابلیت مانیتور کردن سطح اکسیژن، ضربان قطب و سطح گلوکز را ارایه کند. زمانی که «اپل واچ» هنوز وارد بازار نشده بود برخی کارشناسان احتمال می‌دادند که این دستگاه با قابلیت مشخص کردن میزان قند خون در بدن انسان ارایه شود. با این وجود اپل از همان ابتدا اعلام کرد که فقط قصد ارایه چنین قابلیتی را ندارد.

تشکیل گروه ویژه اپل برای اندازه‌گیری قند خون کاربران
۴۸۲۲۱۱۷۴ – medicine, diabetes, glycemia, health care and people concept – close up of male finger with blood drop and test stripe

تحلیل میزان گلوکز در بدن اهمیت زیادی دارد. زیرا بیماران دیابتی از این طریق متوجه می‌شوند که چه زمان و تا چه اندازه نیاز به تزریق انسولین دارند. اگر یک بیمار دیابتی به این مسئله توجه نکند حتی می‌تواند به کما برود یا خطر مرگ او را تهدید کند.

منابع آگاه گزارش دادند دستکم ۳۰ نفر در گروه مخفیانه اپل برای توسعه این قابلیت فعالیت می‌کنند و البته ده‌ها کارشناس از شرکت‌های پزشکی از جمله «مدترونیک» در این زمینه با اپل همکاری دارند. البته تمامی این کارشناسان به گروه توسعه فناوری گلوکز وارد نشده‌اند و به صورت غیرمستقیم فناوری‌های مربوطه را برای اپل توسعه می‌دهند.

«جان اسمیت» یکی از بزرگترین کارشناسان حوزه دیابت توضیح داد ساخت چنین فناوری یکی از پیچیده‌ترین اتفاقات در عصر حاضر محسوب می‌شود و تاکنون چندین میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری شده که هیچ کدام از آنها به نتیجه نرسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا