این مرد با قطعات بازیافتی «آیفون ۶اس» ساخت (عکس)

تصویر ویدیویی که «اسکاتی آلِن» منتشر کرده است نشان می‌دهد او در کمتر از ۲۴ دقیقه این گوشی هوشمند را سرهم می‌کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – در کشور چین امکان خرید انواع مختلف قطعات الکترونیکی بازیافتی وجود دارد و هر بخشی از گوشی هوشمند شما که مشکل داشته باشد، می‌توانید لوازم اصل یا کپی آن را به راحتی تهیه کنید. «اسکاتی آلِن» که به واسطه صفحه اختصاصی خود در یوتیوب شهرت جهانی دارد نشان داد که چگونه با این قطعات بازیافتی توانسته است یک دستگاه گوشی هوشمند «آیفون ۶اس» بسازد.

این مرد با قطعات بازیافتی «آیفون ۶اس» ساخت (عکس)

او ابتدا تصمیم به ساخت یک دستگاه «آیفون ۶اس» گرفت و برای این کار لوازم و قطعات گوشی را از مغازه‌های مختلف در چین تهیه کرد. او در نهایت موفق شد یک دستگاه گوشی هوشمند «آیفون ۶» را با هزینه کمتر از ۳۰۰ دلار درست کند.

این مرد با قطعات بازیافتی «آیفون ۶اس» ساخت (عکس)

تصویر ویدیویی که «اسکاتی آلِن» منتشر کرده است نشان می‌دهد او در کمتر از ۲۴ دقیقه این گوشی هوشمند را سرهم می‌کند و تک‌تک قطعات آن را از دست‌فروش‌ها و مغازه‌های عرضه‌کننده لوازم یدکی گوشی تهیه کرده است.

این قطعات برای تمام برندهای بزرگ از جمله اپل، سامسونگ، شائومی، هوواوی و … عرضه می‌شود و به همین خاطر خرید لوازم یدکی گوشی در خیابان‌های چین کار بسیار آسانی است.

این مرد با قطعات بازیافتی «آیفون ۶اس» ساخت (عکس)

پیچیده‌ترین بخشی که برای ساخت این گوشی پیش روی «اسکاتی آلِن» بود به برد منطقی دستگاه مربوط می‌شود که چندین تراشه کوچک را شامل می‌شد و به درستی مشخص نبود این تراشه‌ها چگونه باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند. به هر حال این جوان علاقمند با چند بار آزمون خطا متوجه شد که تراشه‌های مذکور را چگونه باید در کنار یکدیگر قرار دهد و در پایان موفق شد «آیفون ۶اس» بسازد.

دکمه بازگشت به بالا