کاربران بازی «پوکیمون گو» سلامت روانی بیشتری دارند

علاقمندان به «پوکیمون گو» بیش از دیگران فعالیت بدنی انجام می دادند و بیشتر از بقیه احساسات مثبت را تجربه می‌کردند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – اگرچه بازی «پوکیمون گو» به محض ورود به بازار توانست توجه همه کاربران جهانی را به خود جلب کند، ولی مشکلات مختلف در این بازی و نبود هیولاها به اندازه کافی برای شکار شدن باعث شد تمایل مردم برای حضور در این اپلیکیشن کمتر شود.

با این وجود محققان دانشگاه «ویسکونسین-مادیسون» آمریکا بر اساس آخرین بررسی‌های خود اعلام کردند کاربرانی که بازی «پوکیمون گو» را انجام می‌دهند نسبت به افرادی که تمایلی به انجام این بازی ندارند و تاکنون سراغ آن نرفته‌اند، از نظر روانی در شرایط سالم‌تری به سر می‌برند.

کاربران بازی «پوکیمون گو» سلامت روانی بیشتری دارند

این بررسی به صورت آنلاین و سه هفته پس از عرضه بازی مذکور روی ۴۰۰ کاربر انجام شد که ۴۰ درصد این افراد به صورت مرتب «پوکیمون گو» بازی می‌کردند. این افراد بیش از دیگران فعالیت بدنی انجام می دادند و بیشتر از بقیه احساسات مثبت را تجربه می‌کردند.

بررسی مذکور همچنین نشان داد طرفداران بازی «پوکیمون گو» بیشتر از دیگران رفتار دوستانه نشان می‌دادند، تعداد بیشتری دوست جدید پیدا می کردند و ارتباطات قدیمی عمیق‌تری داشتند. نکته جالب این بود افرادی که این بازی را به صورت مرتب انجام دادند کمتر از دیگران دچار اضطراب‌ و اختلالات اجتماعی شدند.

البته باید توجه داشت بیشتر افرادی که خاصیت‌های یاد شده را داشتند سراغ این بازی رفتند و به عبارت دیگر «پوکیمون گو» این قابلیت های خوب را در افراد ایجاد نکرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا