حسگر اثر انگشت در گوشی‌های این شرکت‌ها زیر نمایشگر مخفی می‌شود

شرکت «کروشال‌تِک» حق امتیازی را به ثبت رسانده است که بر اساس آن حسگر اثر انگشت را به صورت شفاف تولید می‌کند و آن را در اختیار تولیدکنندگان موبایل می‌گذارد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – ال‌جی، هوواوی، اوپو و ویوو از جمله شرکت‌هایی هستند که به زودی تغییرات قابل ملاحظه در زمینه حسگر تشخیص اثر انگشت ایجاد می‌کنند و به جای جاسازی آن روی کلید اصلی گوشی، مدل جدید حسگر اثر انگشت را زیر نمایشگر لمسی کار می‌گذارند.

این مراکز با شرکت توسعه راهکارهای بیومتریک «کروشال‌تِک» قراردادی را منعقد کردند تا از فناوری جدید آن استفاده کنند. این شرکت حق امتیازی را به ثبت رسانده است که بر اساس آن حسگر اثر انگشت را به صورت شفاف تولید می‌کند.

حسگر اثر انگشت در گوشی‌های این شرکت‌ها زیر نمایشگر مخفی می‌شود

به گفته شرکت مذکور، فناوری جدید می‌تواند قابلیت‌های حسگر لمسی را زیر نمایشگر لمسی کار بگذارد و از این طریق اثر انگشت کاربران را اسکن کند. شرکت «کروشال‌تِک» اعلام کرد که ماژول جدید بهترین و کامل‌ترین فناوری‌ها را در خود جا داده است و قرار است در آینده نزدیک تولید کارخانه‌ای آن آغاز شود.

یکی از مدیران شرکت مذکور با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد: «حسگر شفاف که حق امتیاز آن به ثبت رسیده است بخشی از پروژه جدید کروشال‌تِک برای توسعه ماژول اثر انگشت زیر نمایشگر لمسی محسوب می‌شود که از آن با عنوان راهکار اثر انگشت در نمایشگر یا DFS یاد می‌شود. پروژه ساخت این فناوری در سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز شد. شرکت ما تلاش می‌کند حق امتیازهای مرتبط با این فناوری از جمله ساختارهای الکترودی، مواد و حسگرهای عملیاتی را در اختیار بگیرد تا در نهایت یک فناوری کامل و پیشرفته در اختیار کاربران بگذارد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا