چرا سونی همچنان می‌خواهد در بازار موبایل بماند؟

سونی نیازمند آن است که در این کسب و کار حضور داشته باشد تا از این طریق بتواند ارتباطات خود را با اپراتورها و عرضه‌کنندگان محصولات الکترونیکی حفظ کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت سونی شرایط مناسبی را در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند پیش روی خود نمی‌بند. این شرکت ژاپنی در بازار آمریکا قرارداد طولانی‌مدت با مراکز توزیع کننده محصولات الکترونیکی منعقد کرده است تا به موجب آن بتواند سطح گسترده‌ای از بازار را پوشش دهد.

در سال ۲۰۱۱ میلادی سونی قراردادی را با شرکت‌های آمریکایی به امضا رساند تا آن زمان گوشی «سونی اریکسون اکسپریا پلِی» به صورت گسترده وارد بازار شود و همان زمان برند سونی با دو اپراتور آمریکایی قرارداد همکاری بست تا محصولات خود را به کمک آنها عرضه کند. آخرین گوشی هوشمند سونی که توسط اپراتورهای آمریکایی عرضه شد «اکسپریا زد۳وی» بود که سال ۲۰۱۴ به دست کاربران رسید.

سونی در خارج از مرزهای آمریکا هم نتوانست توجه کاربران به خود جلب کند و فروش بالایی داشته باشد. بخشی از این اتفاق به دلیل تصمیمات شرکت سونی بود که هر شش ماه یکبار یک پرچمدار را در عرصه گوشی های هوشمند خود وارد بازار کرد و همین مسئله باعث شد کاربران به صورت گسترده محصولات آن را خریداری نکنند و پیش از آنکه یک گوشی هوشمند بتواند بازار مناسبی را در اختیار بگیرد، پرچمدار بعدی جایگزین آن شود. با این اتفاقات سونی نتوانست از فروش گوشی‌های هوشمند پول زیادی به دست آورد و واحد توسعه گوشی‌های سونی با ضرر مالی مواجه شد.

چرا سونی همچنان می‌خواهد در بازار موبایل بماند؟

به هر حال طی چند سال گذشته شایعات فراوان منتشر شد که نشان می‌داد سونی تمایل دارد واحد توسعه دستگاه‌اهی موبایلی خود را به طور کامل واگذار کند. با این وجود شرکت ژاپنی هم‌اکنون در حال آماده‌سازی یک پرچمدار جدید است که نمایشگر با کیفیت ۴ هزار پیکسلی و پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ را شامل می‌شود.

«کازو هیرای» مدیر شرکت سونی به تازگی چشم‌انداز خود را در مورد علت ادامه حضور در بازار جهانی دستگاه‌های موبایلی اعلام کرد. او گفت شرکت سونی به دلیل رقابت با شرکت‌های بزرگتی مانند اپل و سامسونگ در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند حضور نیافته است.

هیرای اظهار داشت که سونی نیازمند آن است که در این کسب و کار حضور داشته باشد تا از این طریق بتواند ارتباطات خود را با اپراتورها و عرضه‌کنندگان محصولات الکترونیکی حفظ کند. این راه به سونی کمک می‌کند تا بتواند از دیگر شرکت‌های بزرگ کمک بگیرد و با آنها ارتباط نزدیک داشته باشد.

به گفته مدیرعامل سونی، با این روش می‌تواند تغییرات لازم در پارادایم‌های بعدی در چگونگی برقراری ارتباط با دیگر کمپانی‌ها را مدیریت کرد. چنین تغییری هر ۱۰ سال یکبار در شرکت سونی اعمال می‌شود و در مجموع می‌توان گفت حفظ ارتباط با شرکت‌های بزرگ بیشتر از فروش گوشی‌های هوشمند برای شرکت ژاپنی ارزش دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا