برای نخستین بار با مدل ۲۰۱۸ مرسدس-بنز «کلاس-اس» آشنا شوید (+عکس)

سری «اس» محصولات مرسدس بسیاری از فناوری‌های پیشرفته که به تازگی در «کلاس-ای» خودروهای این شرکت ارایه شده است را شامل می‌شود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – تصاویری که منابع آگاه به تازگی منتشر کردند نشان می‌دهد مدل ۲۰۱۸ «کلاس-اِس» اتومبیل‌های مرسدس-بنز از نظر ظاهری نسبت به مدل قبلی تغییرات چندانی را شامل نمی‌شود. با این وجود شرکت مذکور که دفتر مرکزی آن در شهر اشتوتگارت آلمان واقع شده است تصمیم دارد تغییرات عمده را زیر این پوسته فلزی لحاظ کند و به عبارت دیگر، مدل جدید این سری از محصولات مرسدس-بنز از نظر توانایی موتور و امکانات داخلی پیشرفت کرده است.

سری «اس» محصولات مرسدس بسیاری از فناوری‌های پیشرفته که به تازگی در «کلاس-ای» خودروهای این شرکت ارایه شده است را شامل می‌شود. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به سیستم پارک کنترل از راه دور و سیستم ارتباط خودرو-با-خودرو (وی۲وی) اشاره کرد.

برای نخستین بار با مدل ۲۰۱۸ مرسدس-بنز «کلاس-اس» آشنا شوید (+عکس)

سیستم پارک کنترل از راه دور نگرانی‌های راننده را برای قرار دادن اتومبیل در فضای کم از بین می‌برد و سیستم ارتباط خودرو-با-خودرو به «کلاس-اس» امکان می‌دهد با دیگر اتومبیل‌های مرسدس که در خیابان حرکت می‌کنند صحبت کند و در صورت بروز هرگونه خطر احتمالی از جمله لغزنده بودن جاده به آنها هشدار دهد.

این مدل در حالی وارد بازار می‌شود که شرکت مرسدس-بنز قصد دارد قابلیت‌های جدید مربوط به راننده خودکار را نیز معرفی کند.

برای نخستین بار با مدل ۲۰۱۸ مرسدس-بنز «کلاس-اس» آشنا شوید (+عکس)

دکتر «مایکل هافنر» مدیر مرکز رانندگی خودکار و ایمنی فعال در شرکت مرسدس-بنز با انتشار بیانیه‌ای گفت: «سریع‌تر از آنچه که بسیاری از مردم تصور می‌کنند به اهداف خود در زمینه رانندگی خودکار نزدیک می‌شویم. از پاییز امسال مدل جدید کلاس-اس می‌تواند بهتر از تمام سیستم‌هایی که تا آن زمان مشاهده کردیم از راننده پشتیبانی کند».

لازم به ذکر است قابلیت کروز کنترل تطبیقی که شرکت مرسدس از آن با نام «دیسترونیک» یاد می‌کند، زمانی که سرعت اتومبیل در پیچ جاده، تقاطع‌ها، میدان‌ها و امکان شلوغ کاهش میابد به کار گرفته می‌شود. این طور که شرکت مرسدس می‌گوید، فناوری جدید به «کلاس-اس» امکان می‌دهد برای مدت زمان بیشتر حتی در جاده‌های طولانی بین کشورها کنترل رانندگی را در دست بگیرد.

برای نخستین بار با مدل ۲۰۱۸ مرسدس-بنز «کلاس-اس» آشنا شوید (+عکس)

مدل ۲۰۱۸ «کلاس-اس» پس از گذشت حدود دو دهه نخستین بار موتور ۶ سیلندر خطی را در اختیار می‌گیرد. ظرفیت موتور این اتومبیل ۳.۰ لیتر است که این اتفاق مدل جدید «کلاس-اس» را در کنار دیگر محصولات شرکت مرسدس از جمله «کلاس-ای»، «جی‌ال‌ای» و نسل بعدی اتومبیل‌های «سی‌ال‌اس» قرار می‌دهد. مدل تقویت شده این خودرو به سیستم اِی‌ام‌جی مجهز شده است.

موتور هشت سیلندر کلاس-اس به‌روزرسانی‌هایی را هم شامل می‌شود. همان‌طور که نام «اِس۵۶۰» نشان می‌دهد حجم موتور این خودرو نسبت به مدل قبلی بیشتر است و سری «اس» از روند کوچک‌سازی بدنه اتومبیل در صنعت خودرو پیروی می‌کند. همچنین قرار است یک مدل ویژه از این خودرو مجهز به موتور هشت سیلندر دوگانه توربوشارژ با حجم ۴.۰ لیتر عرضه شود. این اتومبیل می‌تواند توانی معادل ۴۷۶ اسب بخار انرژی تولید کند و نسبت به مدل ۴.۷ لیتری که جایگزین آن می‌شود ۲۰ اسب بخار انرژی بیشتر تولید می‌کند و ۱۲ درصد مصرف سوخت را کاهش ‌دهد.

برای نخستین بار با مدل ۲۰۱۸ مرسدس-بنز «کلاس-اس» آشنا شوید (+عکس)

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مدل ۲۰۱۸ مرسدس-بنز «کلاس-اس» به مدت دو هفته در «نمایشگاه اتومبیل شانگهای» در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. پیش‌بینی شده است فروش این خودرو از پایان سال جاری میلادی آغاز شود.

برای نخستین بار با مدل ۲۰۱۸ مرسدس-بنز «کلاس-اس» آشنا شوید (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا