وضعیت شبکه ارتباطی همراه اول در خراسان رضوی عادی است

شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: وضعیت شبکه ارتباطی اپراتور همراه اول در استان خراسان رضوی اکنون در شرایط عادی است و هیچ مشکلی در ارتباطات مردم وجود ندارد.

موبنا – به گزارش موبنا از شرکت ارتباطات سیار ایران، وضعیت ارتباطی در این استان امروز (چهارشنبه) تنها در ثانیه های نخست وقوع زلزله، تحت تاثیر این حادثه قرار گرفت که اکنون وضعیت عادی شده است.
همچنین سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: اختلال به وجود آمده در شبکه مخابراتی مشهد پس از وقوع زمین لرزه به دلیل حجم بالای برقراری تماس ها است.
محمدرضا فرنقی زاد اظهار داشت: به علت ترافیک بیش از حد تماس با شهر مشهد، شاهد بروز اختلال در برقراری ارتباط با تلفن ثابت هستیم اما مشکلی در برقراری ارتباط با تلفن همراه وجود ندارد.
مدیرکل مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه شبکه ارتباطی در استان خراسان رضوی و شهر مشهد مختل نشده و ارتباطات برقرار است، ادامه داد: حجم بیش از حد تماس با شهر مشهد به دلیل وجود زائران امام رضا (ع) سبب شده است که این شبکه با اختلال مقطعی همراه شود.
این مقام مسئول در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از مشترکان تلفن خواست با کاهش تماس های خود، امکان برقراری ارتباط و کاهش ترافیک ارتباطی در این شهر را فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، زلزله‌ای با شدت ۶ ریشتر ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) بخش‌هایی از چند شهرستان خراسان‌رضوی را در مرکز و شرق این استان لرزاند.
موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون این زمین لرزه را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، در شهر سفیدسنگ از توابع بخش قلندرآباد شهرستان فریمان و در ۱۰۰ کیلومتری جنوب مشهد اعلام کرده است.
این زمین لرزه در مشهد نیز احساس شد و بنا به گزارش برخی منابع خبری، شبکه تلفن برخی مناطق به دنبال این زمین لرزه دچار اختلال شده است.
مشخصات جغرافیایی این زلزله عرض ۶۰،۲۳ و طول ۳۵،۸۳ ثبت شده است.
مرکز لرزه نگاری اعلام کرده پس از زلزله ۶ ریشتری، تاکنون ۹ پس لرزه نیز با قدرت ۳.۲ تا ۴.۴ ریشتری سفید سنگ را لرزانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا