حافظه‌های «دی‌دی‌آر۵» در راه ورود به بازار

رایانه‌های شخصی و سرورها طی چند سال اخیر تغییر چندانی نکردند و به همین خاطر تراشه «دی‌دی‌آر۵» همچنان می‌تواند برای آنها مفید باشد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – بر خلاف پیش‌بینی‌های قبلی مبنی بر پایان عمر سری حافظه‌های «دی‌دی‌آر»، کارشناسان اعلام کردند در آینده نزدیک نسل جدید این حافظه‌ها همراه با دستگاه‌های الکترونیکی وارد بازار می‌شوند.

هم‌اکنون توسعه حافظه های «دی‌دی‌آر۵ دی‌رَم» آغاز شده است و شرکت «جِی‌ای‌دی‌ای‌سی» که در اصل سازمان استانداردسازی حافظه‌های الکترونیک محسوب می‌شود با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد تولید این محصول جدید سال آینده به پایان می‌رسد.

حافظه‌های «دی‌دی‌آر۵» مدل بعدی سری تراشه‌های حافظه‌ای «دی‌دی‌آر۴» محسوب می‌شوند که در رایانه‌های شخصی و سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. تراشه‌های «دی‌دی‌آر۵» نسبت به مدل قبلی دو برابر تراکم بیشتر دارند حافظه آنها بر مبنای گیگابایت دو برابر بیشتر شده است.

حافظه‌های «دی‌دی‌آر۵» در راه ورود به بازار

نوشته های مشابه

لازم به ذکر است کارشناسان توسعه تراشه‌های «دی‌دی‌آر۵» را پیش‌بینی نمی‌کردند. در عوض بر این باور بودند که سری حافظه‌های «دی‌دی‌آر دی‌رَم» با مدل «دی‌دی‌آر۴» برای همیشه به فعالیت خود پایان می‌دهند. با این وجود رایانه‌های شخصی و سرورها طی چند سال اخیر تغییر چندانی نکردند و به همین خاطر تراشه «دی‌دی‌آر۵» همچنان می‌تواند برای آنها مفید باشد.

هنوز زمان دقیقی برای ورود تراشه‌های «دی‌دی‌آر۵» به بازار جهانی اعلام نشده است. با این وجود پیش‌بینی می‌شود در مرحله نخست سرورها، و بعد از آن رایانه‌های شخصی و لپ‌تا‌پ‌ها مجهز به این تراشه عرضه شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا