جلوه جدیدی از رنگ ها با لارا اورتین! (+عکس)

این طرح نوسازی خلاقانه و پر از رنگ که توسط معمار اسپانیایی سر شناس، لارا اورتین انجام شده است، به محیط کاری شرکت lano fruits که یک پخش جهانی مواد غذایی است، جلوه ای پر نشاط می دهد.

موبنا،پوریا غلامحسینی – طراحی کلی آن دو قطب اداره را به هم متصل میکند: یکی قطب کاری (که طرح های زیبا سازی بی نتیجه زیادی را پشت سر گذاشته) و دیگری محلی که قبلا به عنوان انبار از آن استفاده میشد. به عبارتی دیگر این طرح سفارشی به نیاز دفتر برای استفاده از فضایی باز و گرم با نور طبیعی، فضا های همگانی، سرویس های بهداشتی و به ویژه محیطی راحت به خوبی پاسخ داده است.
لارا اورتین این نوسازی را با استفاده از لایه ی ظریفی از روکار سیمان انجام داده است.

مرتب کردن محل لوله های سقف باعث حفظ ارتفاع سابق اتاق ها و سالن ها شده و راه یافتن نور خورشید به داخل نیز اداره را در ساعات کاری روز با نور طبیعی منور ساخته است.

نور طبیعی تا حد زیادی جای چراغ های سقفی را در تامین روشنایی می گیرد
نور طبیعی تا حد زیادی جای چراغ های سقفی را در تامین روشنایی می گیرد

این معماری از اتاق استراحت کارکنان و سالن انتظار آغاز میشود: در تمام طول مسیر، به جای استفاده از دیوار یا شیشه، محیط های خصوصی با لایه هایی از جنس پلی کربنات از هم جدا شده اند؛ درخشندگی و یکدستی این دیوار نازک و شفاف زیر نور طبیعی که مستقیم از بالای سر داخل سالن ها را روشن می کند، جلوه ای خاص به محیط می دهد. “محیط کاری” را به سختی می توان در این معماری تشخیص داد، چرا که هیچ کدام از عناصر خشک و بی روح ادارات مدرن در این طراحی استفاده نشده اند.

اتاق استراحت و هال
اتاق استراحت و هال

درست در وسط دفتر یک درخت پرتغال به عنوان نماد زندگی در محیط قرار گرفته است که به مثابه باغچه ای کوچک، فضای خشک دفتر را زنده میکند.

محوطه مرکزی و درخت پرتغال
محوطه مرکزی و درخت پرتغال

اثاثیه ی جدید دفتر مقاوم، زیبا، راحت و ارزان هستند و کاملا به چشم راضی کننده به نظر می آیند؛ استفاده از میزی بلند و مشکی در سالن کنفرانس به همراه صندلی های چوبی سادگی و راحتی را همزمان در اختیار شما میگذارد. در ورودی دفتر مبل دسته داری قرار گرفته که رنگ پسته ای آن هوشمندانه روشنایی محیط را بیشتر میکند. دو مبل دیگر با پارچه دوزی و دکمه های زرد، محیط اتاق کنفرانس را گرم تر میکنند.

 

اتاق کنفرانس
اتاق کنفرانس

طراحی کف به گونه ای است که رنگ های متنوع را در قالبی مثلثی شکل در سالن ها پخش می کند. این نحوه طراحی نقاط کور پارتیشن ها را پوشانده و محل سرویس های بهداشتی و کمد دیواری را از نظر پنهان می کند. پیرو این الگو، منبع روشنایی مصنوعی سالن ها با چراغ های گرد سقفی طراحی شده است که در اتاق کنفرانس تبدیل به چراغ های دیواری می شود تا حس نزدیکی و راحتی بیشتری به کارمندان منتقل کند.

محیط کاری ساده و دلچسب
محیط کاری ساده و دلچسب

 

آشپزخانه و کمد دیواری
آشپزخانه و کمد دیواری

جلوه جدیدی از رنگ ها با لارا اورتین! (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا