گوگل سال ۲۰۱۶ برای ایمن کردن اندروید یک میلیون دلار جایزه داد

در گزارش سالانه گوگل گفته شد ۲۰۱۶ سالی بود که بیشترین وصله امنیتی برای سیستم عامل اندروید عرضه شد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – اندروید که محبوب‌ترین سیستم عامل موبایلی جهان محسوب می‌شود هرگز نتوانست در بخش امنیت رضایت کاربران و کارشناسان را جلب کند. هر ماه هزاران گزارش مختلف در مورد مشکلات امنیتی این پلتفرم متن‌باز منتشر می‌شود و حتی در کنار آن گفته می‌شود فروشگاه اینترنتی «پلِی استور» گوگل هم چنین مشکلات امنیتی را پیش روی خود می‌بیند.

با این وجود گوگل بارها و بارها تلاش کرده است مشکل مذکور را از میان بردارد که یکی از کاربردی‌ترین روش‌های گوگل در این زمینه انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه است.

شرکت گوگل امروز گزارش امنیتی سالانه خود را در مورد پلتفرم اندروید منتشر کرد و نشان داد طی سال ۲۰۱۶ میلادی چه تلاش‌هایی انجام داده است تا در مقابل حملات سایبری و اختلالات امنیتی بایستد.

گوگل سال ۲۰۱۶ برای ایمن کردن اندروید یک میلیون دلار جایزه داد

نوشته های مشابه

از زمانی که سیستم عامل «اندروید ۷.۰ نوقا» وارد بازار شد، گوگل قابلیت‌های امنیتی جدیدی را در اختیار دستگاه‌های مبتنی بر آن قرار داد. نخستین اتفاق تغییر در نحوه بوت شدن سیستم عامل بود تا به‌روزرسانی و نصب ابزارهای امنیتی روی دستگاه آسان‌تر انجام شود. اتفاق دیگر پشتیبانی گسترده از رمزگذاری مبتنی بر فایل‌ها بود و همچنین بازسازی سیستم عامل اندروید برای مقابله با حملات سایبری صورت گرفت.

گوگل از یک طرح گسترده با نام «برنامه پادرش امنیتی اندروید» پشتیبانی می‌کند که بر اساس آن محققان امنیتی که هرگونه نقطه آسیب‌پذیر در این سیستم عامل را شناسایی کنند، جایزه می‌گیرند. شرکت گوگل طی سال ۲۰۱۶ میلادی به ۱۲۵ گروه تحقیقاتی امنیتی که مشکلات اندروید را شناسایی کردند حدود یک میلیون دلار جایزه نقدی پرداخت کرد.

شرکت گوگل در این زمینه انواع مختلف وصله‌های امنیتی را به صورت اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی ساخت شرکت‌های مختلف منتشر کرد تا ایمنی بیشتری برقرار کند و با تمام این اتفاقات در گزارش سالانه گوگل گفته شد ۲۰۱۶ سالی بود که بیشترین وصله امنیتی برای سیستم عامل اندروید عرضه شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا