کودک ۴ ساله با اثر انگشت جان مادرش را نجات داد

زمانی که کودک چهار ساله بریتانیایی متوجه وخامت حال مادر خود شد انگشت او را روی حسگر هوشمند گوشی قرار داد و سپس با استفاده از دستیار صوتی «سیری» اپل با مرکز خدمات اورژانس تماس گرفت.

موبنا، رضا خواجه‌وند – یک کودک چهار ساله شجاع که به همراه خانواده خود در شهر لندن زندگی می‌کند، موفق شد با استفاده از اثر انگشت مادر خود روی گوشی هوشمند جان او را نجات دهد.

بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های بریتانیایی، زمانی که این کودک متوجه شد مادرش بیهوش شده است وحشت نکرد. در عوض او انگشت مادر خود را روی حسگر هوشمند گوشی قرار داد و سپس با استفاده از دستیار صوتی «سیری» اپل با مرکز خدمات اورژانس تماس گرفت و از این طریق موفق شد جان مادر خود را نجات دهد.

کودک ۴ ساله با اثر انگشت جان مادرش را نجات داد

این پسربچه که «رومَن» نام دارد به همراه خانواده خود ساکن یکی از محله‌های جنوبی شهر لندن است. او پس از آنکه متوجه وخامت حال مادر خود شد با شماره ۹۹۹ مخصوص خدمات اورژانس در کشور انگلستان تماس گرفت. اپراتوری که پاسخ کودک را داده بود متوجه شد که قضیه کاملا جدی است و به همین خاطر در کوتاه‌ترین زمان نیروهای امداد موفق شدند با پیگیری گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس و شناسایی موقعیت جغرافیایی کودک، آنها را پیدا کنند.

این کودک چهار ساله به مرکز اورژانس گفت: «مادرم مرده است». او سپس توضیح داد: «او چشمانش را بسته است و نفس نمی‌کشد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا