گوگل حجم تصاویر JPEG را ۳۵ درصد کاهش داد

الگوریتم جدید به صورت متن‌باز ارایه شده است و نکته مهم این است که حتی می‌تواند حجم عکس‌های آنلاین یا تصاویر موجود در اپلیکیشن‌ها را هم کاهش دهد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – الگوریتم متن‌باز جدید گوگل برای فشرده‌سازی عکس‌ها به گونه‌ای تعریف شده است که می‌تواند حجم هر عکس مبتنی بر پسوند JPEG را تا ۳۵ درصد کاهش دهد و این اتفاق در شرایطی صورت گیرد که کیفیت عکس تغییر نکند. عکسی که از این طریق به دست می‌آید برای مرورگرهای مبتنی بر وب و نرم‌افزارهای ویرایش تصویر بسیار مناسب است.

سیستم جدید «گوئتزلی» نام دارد که فایل‌های JPEG را رمزگذاری می‌کند و از آن به عنوان ابزاری برای فشرده‌سازی تدریجی تصویر یاد می‌شود. این الگوریتم در اصل تلاش می‌کند تعادل را در جریان حذف جزییات و کاهش حجم تصویر برقرار کند و در عین حال منبع اصلی عکس را مورد توجه قرار دهد تا به کیفیت آن آسیبی وارد نشود.

گوگل حجم تصاویر JPEG را ۳۵ درصد کاهش داد

«گوئتزلی» از سیستم استفاده می‌کند که گوگل آن را «مدل سایکوویژوال» می‌نامد تا از این طریق حجم تصاویر کاهش یابد. الگوریتم مذکور کیفیت رنگ‌ها در هر عکس را تخمین می‌زند و نسبت به دیگر سیستم‌های رمزگذاری تصویری بهتر عمل می‌کند.

الگوریتم مذکور به صورت متن‌باز ارایه شده است و نکته مهم این است که حتی می‌تواند حجم عکس‌های آنلاین یا تصاویر موجود در اپلیکیشن‌ها را هم کاهش دهد. بر این اساس به زودی می‌تواند عکس‌های مورد نظر خود را با سرعت بالاتی و حجم کمتر داده روی اینترنت منتشر کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا