«اسنپدِراگون» را از این پس پلتفرم جامع بدانید

این سیستمِ-مبتنی بر-تراشه در اصل پردازنده مرکزی،‌ پردازنده گرافیکی، پردازنده سیگنال‌های دیجیتالی و مودم داخلی را شامل می‌شود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت کوالکام از بزرگترین تولیدکنندگان پردازنده‌های موبایلی در جهان امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نظر دارد طی چند ماه آینده تغییرات عمده در برند خود ایجاد کند و محصولات خود را با نام جدید به دست کاربران برساند.

بزرگترین تغییری که قرار است کوالکام اعمال کند به سری محصولات «اسنپدِراگون» آن مربوط می‌شود. این شرکت اعلام کرد از عبارت «اسنپدراگون» استفاده کرده است تا قدرت دستگاه‌های موبایلی مبتنی بر این تراشه را نشان دهد. اما به گفته کوالکام با پیشرفت‌های صورت گرفته این لغت دیگر نمی‌تواند توان واقعی محصولات آنها را به نمایش بگذارد.

اسنپدراگون بیش از یک پردازنده قابلیت دارد. در بیانیه کوالکام آمده است: «این محصول مجموعه‌ای از فناوری‌ها محسوب می‌شود که در خود سخت‌افزار، نرم‌افزار، و سرویس‌ها را جا داده است و به همین خاطر استفاده از عبارت پردازنده نمی‌تواند برای آن جامع باشد».

«اسنپدِراگون» را از این پس پلتفرم جامع بدانید

بر این اساس از این پس اسنپدراگون به یک پلتفرم جامع گفته می‌شود و کوالکام آن را یک پردازنده معرفی نمی‌کند. این سیستمِ-مبتنی بر-تراشه در اصل پردازنده مرکزی،‌ پردازنده گرافیکی، پردازنده سیگنال‌های دیجیتالی و مودم داخلی را شامل می‌شود.

«پلتفرم موبایلی اسنپدراگون» قابلیت‌های دیگری را هم در خود جا داده است که برای دریافت سیگنال‌های موبایلی، گشت‌ و گذار اینترنتی یا برقراری تماس تلفنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول همچنین سیستم شارژ سریع، اسکنر اثر انگشت، گیرنده صوتی، گیرنده بی‌سیم وای-فای، و سیستم‌های کنترلی لمسی را شامل می‌شود.

تمامی قابلیت‌های مذکور روی یک تراشه مرکزی ارایه می‌شوند که در گوشی هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر این طور که کوالکام توضیح داده است، کاربران می‌توانند قابلیت‌های مختلف از جمله دوربین دیجیتالی، سیستم ارتباطی، عمر باتری، امنیت، قابلیت ضدآب و … را از طریق اسنپدراگون در اختیار بگیرند. این توانمندی‌ها بیش از نیازهای یک دستگاه گوشی هوشمند است و مشتریان کوالکام می‌توانند از پلتفرم مذکور در زمینه‌های مختلف از جمله خودروهای هوشمند، رایانه‌های شخصی یا اینترنت اشیا استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا