کلاه ایمنی موتورسواری مجهز به همه امکانات گوشی هوشمند

کلاه ایمنی هوشمند قابلیت‌های داخلی فراوان از جمله گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس، سیستم پخش موسیقی و سیستم ارتباطی بلوتوث را در خود جا داده است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – تصور کنید در حالی که موتور سیکلت خود را سوار شده‌اید و با سرعت مطمئنه به سمت مقصد می‌روید با تلفن همراه صحبت کنید، به موسیقی مورد علاقه گوش دهید و ابزارهای راهبردی برای پیدا کردن کوتاه‌ترین مسیر را در اختیار بگیرید. اینها همه قابلیت‌هایی هستند که کلاه ایمنی هوشمند جدید موسوم به «کراس‌هِلمت» در اختیار کاربران می‌گذارد.

«کراس‌هِلمِت» یک کلاه ایمنی هوشمند مخصوص موتورسواران است که شیشه جلوی آن در اصل یک نمایشگر هوشمند محسوب می‌شود و قابلیت‌های داخلی فراوان از جمله گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس، سیستم پخش موسیقی و سیستم ارتباطی بلوتوث را در خود جا داده است که همه آنها از طریق اپلیکیشن مربوطه مدیریت می‌شوند.

این کلاه ایمنی هوشمند چند لنز کوچک دارد که در قسمت داخلی آن کار گذاشته شده‌اند. این لنزها و حسگرهای متصل به آنها به شما نشان می‌دهند که در چه مسیری قرار دارید و از طریق گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس چگونه می‌توانید مسیر خود را برای رسیدن به مقصد پیدا کنید. برای این کلاه ایمنی همچنین یک دوربین هوشمند هم در نظر گرفته شده و در قسمت داخلی آن اسپیکر کار گذاشته شده است تا موسیقی مورد علاقه شما پخش شود. سیستم داخلی کلاه ایمنی همچنین می‌تواند صدای اضافه محیط را حذف کند تا تمرکز شما به طور کامل روی رانندگی باشد.

کلاه ایمنی موتورسواری مجهز به همه امکانات گوشی هوشمند

کلاه ایمنی هوشمند موتور سیکلت که تمام قابلیت‌های یک دستگاه گوشی هوشمند را شامل می‌شود، به شما کمک می‌کند حین رانندگی بتوانید بدون استفاده از دستان خود تماس بگیرید یا پاسخ تماس‌های دریافتی را بدهید. اگر حین رانندگی به تماس دریافتی پاسخ دهید، فرد مقابل هرگز صدای بادی که می‌وزد را نمی‌شنود و کلاه ایمنی به صورت خودکار صدای اضافه محیط را حذف می‌کند.

دوربین هوشمندی که روی این کلاه ایمنی کار گذاشته شده است یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های آن محسوب می‌شود و به موتور سوار امکان می‌دهد محیط پیرامون و مقابل خود را با دقت بیشتر مشاهده کند. این دوربین باعث می‌شود احتمال تصادفات جاده‌ای به حداقل برسد.

بر اساس اخبار منتشر شده در سایت اینترنتی مربوط به شرکت تولیدکننده کلاه ایمنی، این محصول قرار است از ماه مه یا ژوئن به صورت گسترده وارد بازار جهانی شود و البته هنوز قیمت آن به طور دقیق اعلام نشده است. شرکت سازنده می‌گوید که قصد دارد این کلاه ایمنی هوشمند را با قیمت ارزان عرضه کند تا از این طریق امکان خرید آن برای همه کاربران فراهم شود.

این کلاه ایمنی از طریق اپلیکیشن مربوطه و فناوری ارتباطی بلوتوث قابلیت اتصال به انواع مختلف گوشی های اندرویدی و آیفون را دارد و شرکت سازنده اعلام کرده است که به صورت مرتب نرم‌افزاری اختصاصی آن را به‌روز می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا