تویوتا و تولید محدودی از جی تی ۸۶ محبوب (+عکس)

سایون برندی زیرمجموعه های تویوتا بود که زمانی به پشت سر هم ارائه دادن نمونه های محدود از سری های مختلف خودرو شهرت پیدا کرده بود.

موبنا، پوریا غلامحسینی – جی تی ۸۶ (که پلتفرم مشترکی میان تویوتا با سوبارو بی آر زد و  سیون FR-S است) باردیگر  با یک ویرایش هیجان انگیز روانه بازار خواهد شد اما کاملا محدود! و با نام جی تی ۸۶ سری ۸۶۰ و این عدد بیانگر تصمیم تویوتا برای تولید محدود این خودرو است.
تویوتا و تولید محدودی از جی تی ۸۶ محبوب (+عکس)
نام عجیب این مدل به تولید محدود آن اشاره دارد: ۸۶۰ دستگاه از این مدل خودرو در رنگ های سفید و نارنجی تولید شده اند که هردوی آن ها خط های مسابقه ای دوقلو را بر خود می بینند. مشخصات ظاهری خاص دیگر آن شامل اسپویلر آلومینیومی سیاه رنگ و آینه بغل های مشکی رنگ و رینگ فولادی ۴۳ سانتی متری است.

 

نکته برجسته کابین این خودرو، دوخت نارنجی رنگی است که روی صندلی ها، داخل در ها، داشبورد، دنده، فرمان و حتی ترمز دستی حضور دارد؛ اما در کنار زیبایی تکنولوژی کاربردی نیز در این خودرو هست. می توانید با فشار یک دکمه استارت خودرو را روشن کنید، اطلاعات زمان سنج مسابقه و شتاب سنج را در کنار نمایش گر سرعت خودرو مشاهده و با دکمه های روی فرمان آن ها را کنترل کنید. سیستم تهویه آن اجازه می دهد سرنشینان تهویه سمت خود را جدا از هم تنظیم کنند، ضمن این که صندلی ها برای راحتی مجهز به گرم کن هستند.

 

به طور خلاصه، این خودرو تمام زرق و برق های مدل سوبارو BRZ را دارد؛ تجهیزاتی که تویوتا قبل از این ارائه نمی کرد. قیمت آن از ۳۰۰۴۰ دلار برای مدل ۶ دنده دستی و ۳۰۷۶۰ دلار برای اتوماتیک شروع می شود که باعث می شود این خودرو از BRZ نیز گران قیمت تر باشد.

اطلاعات خاصی در رابطه با موتور این جی تی دوست داشتنی ارائه نشده است که با این تفاسیر باید نمونه استاندارد جی تی را برای آن در نظر بگیریم. خروجی این موتور ۴ سیلندر تخت که از ۱۶ سوپاپ بهره می برد برابر با ۲۰۵ اسب بخار است. گشتاور مجموعه نیز ۱۵۶ پوندفوت محاسبه شده است. استفاده از سرسیلندر و بلوک آلومنیومی در بخش موتور نقش مهمی در افزایش بازده و بهبود عملکرد جی تی ۸۶ دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا