نقشه زنبور: پهپادی که گرده افشانی می کند (+عکس)

آنا هالدواگ، یک طراح صنعتی، پهپاد کوچکی ساخته است که به زنبور شباهت دارد و میتواند به گرده افشانی گل ها کمک کند.

موبنا، پوریا غلامحسینی – “نقشه زنبور” نمونه اولیه از پهپاد هایی است که می توانند کاملا متکی بر خود در طبیعت فعالیت کرده و گرده افشانی گل ها را تسهیل کنند؛ این پروژه همزمان با پروژه جالب یک دانشمند ژاپنی به نام ایجیرو میاکو پیش رفت؛ میاکو کمی قبل تر در همین سال توانسته بود گلی را با استفاده از یک پهپاد ۱۰۰ دلاری شرکت آمازون که به آن موی اسب چسبانده بود، بارور کند!

نقشه زنبور: پهپادی که گرده افشانی می کند (+عکس)

طراحی این پهپاد ظاهر یک گل را تقلید می کند

“نقشه زنبور” استفاده از پهپاد ها برای باروری گل ها را به نقطه جدید رسانده است؛ طراحی این پهپاد به گونه ای است که ظاهر یک گل را تقلید میکند، به آن نزدیک شده و گرده گل را از سوراخ های زیرینش داخل میکشد (تقریبا کاری شبیه به جاروی برقی) و سپس با رفتن پهپاد به نقطه ای جدید و گلی دیگر، سوراخ های تهویه بالایی آن گرده های گل را بیرون میریزد، که باعث باروری گل های جدید و ایفای نقش طبیعی زنبور ها می شود.

نقشه زنبور: پهپادی که گرده افشانی می کند (+عکس)

این پهپاد ها را میتوان در تعداد زیاد و مقیاس بزرگ برای کشاورزی مورد استفاده قرار داد

سیستم محرک این پهپاد دقیقا طوری طراحی شده است که هوا را از بالای آن با فشار بیرون داده و به گرده افشانی کمک کند. همچنین دوربینیدر قسمت زیرین این پهپاد تعبیه شده است که میتواند دید یک زنبور را تقلید کند: این دوربین اشعه ماورا بنفش را برای شناسایی گل ها استفاده میکند که باعث می شود الگو های خاص روی گل ها، که زنبورها قادر به شناسایی آن ها هستند نمایان شوند.

نقشه زنبور: پهپادی که گرده افشانی می کند (+عکس)

پهپاد زنبور برای تعامل با طبیعت طراحی شده است

این پروژه برای افزایش آگاهی نسبت به مرگ و میر و کاهش جمعیت زنبور ها در جهان که به علت استفاده از مواد شیمیایی و حمله آفت ها اتفاق افتاده طراحی و اجرا شده است.

نقشه زنبور: پهپادی که گرده افشانی می کند (+عکس)

نقشه زنبور برای افزایش آگاهی نسبت به مرگ و میر زنبور ها انجام شده است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا