فیلتر هوای زنده برای خانه (+عکس)

کالیپسو نام یک سری از ابزار های فیلتر هوای ساخته شده توسط پاولا کوراس و آلوارو کاریلو است که با طراحی و منطق خاص خود، تعاملی در محیط داخلی خانه ایجاد می کنند.

موبنا، پوریا غلامحسینی – طراحی این فیلتر ها اجازه میدهد که ظاهر آن ها تا حد امکان با محیط خان هماهنگ باشد؛ ترکیب کردن مکانیسم های ساده و گیاهان تصفیه کننده هوا که توسط گزارش ناسا، در سال ۱۹۸۹ تایید شده اند، چه از نظر تکنولوژی و چه زیبایی طراحی کاربردی ایجاد کرده اند. قابلیت تنظیم رنگ و حتی مواد به کار رفته در این فیلتر ها، آن ها را به گزینه هایی جذاب برای استفاده خانگی تبدیل کرده است.

فیلتر هوای زنده برای خانه

به بیان ساده، سری کالیپسو میتواند کیفیت هوای داخل خانه را ارزیابی کند. این ابزار اطلاعات جمع آوری شده توسط سنسور های هوایش را پردازش کرده و حتی میتواند به تغییرات شرایط هوایی، با ایجاد نور واکنش نشان دهد و با کد های مختلف اطلاع دهد که چه کارهایی برای بهتر شدن کیفیت هوای خانه لازم است. به این شکل این فیلتر های هوشمند هوا میتوانند تشخیص دهند که باید خانه تمیز یا گردگیری شود، پنجره ها باز شوند یا درجه حرارت تغییر کند.

فیلتر هوای زنده برای خانه

اما چرا استفاده از گیاهان زنده؟ گرچه این طراحی زیست-فناوری را به خانه آورده و زیبایی دوچندانی به آن میبخشد، اما دلیل علمی این نوع طراحی قابل توجه است: ناسا در سال ۱۹۸۹ تحقیقی در مورد ذرات معلق در هوای خانه انجام داد، که در آن مشخص شد بیش از ۳۵۰ نوع ماده از جمله بنزن و فرمالدهید میتوانند در محیط خانه محبوس شده و فضای آن را مسموم کنند. راه مبارزه با این مشکل در طبیعت یافت شد: ناسا بیش از ۵۰ گونه گیاه تصفیه کننده هوا شناسایی کرده است ک همیتوانند سموم هوا را جذب و آن ها را به مواد مغذی تبدیل کرده و استفاده کنند. استفاده از این گیاهان، در کنار طراحی بدنه مدرن و پروانه ساده ای که گردش هوای لازم را ایجاد میکند، این فیلتر ها را به ابزاری جذاب برای رسیدن به زندگی سالم در کنار حفظ زیبایی محیط تبدیل کرده است.

فیلتر هوای زنده برای خانه (+عکس)
مکانیسم های مورد استفاده در این فیلتر های هوا بسیار ساده و در عین حال کاربردی اند

فیلتر هوای زنده برای خانه

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. با سلام

    ای کاش در مورد اون ۵۰ گونه گیاهی که باعث تضفیه هوا هم میشه صحبت میکردید یا حداقل نام می بردید.

    شاد باشید

دکمه بازگشت به بالا