نخستین خودروهای مسابقه‌ای بدون راننده (+عکس)

روبورِیس که به عنوان «سری خودروهای مسابقه‌ای برقی و بدون راننده» معرفی می‌شود و این اتفاق از هم‌اکنون آینده مسابقات اتومبیلرانی را به نمایش گذاشته است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – خودروهای مسابقه‌ای در آینده بدون راننده وارد عرصه رقابت می‌شوند و با عرضه سری جدید خودروهای مسابقه موسوم به «روبورِیس» این فرضیه بیش از پیش قوت گرفته است.

روبورِیس که به عنوان «سری خودروهای مسابقه‌ای برقی و بدون راننده» معرفی می‌شود و این اتفاق از هم‌اکنون آینده مسابقات اتومبیلرانی را به نمایش گذاشته است. بر این اساس به جای آنکه یک فرد پشت فرمان اتومبیل بنشیند و با فرد دیگری که قهرمان اتومبیل‌رانی است وارد رقابت شود،‌ روبورِیس رقابت بین ماشین در مقابل ماشین را برگزار می‌کند.

نخستین خودروهای مسابقه‌ای بدون راننده (+عکس)

روبورِیس نخستین گام برای رسیدن به هدف مذکور را طی سال جاری میلادی در جریان برگزاری «کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷» در بارسلونای اسپانیا برمی‌دارد و به صورت رسمی یک خودرو مسابقه‌ای خودران که «روبوکار» نامگذاری شده است، معرفی می‌کند. هنوز جزییات و مشخصات دقیق این خودرو اعلام نشده است، با این وجود پیش‌بینی می‌شود که خودرو مذکور در «مسابقات قهرمانی فرمول ای» شرکت کند.

نخستین خودروهای مسابقه‌ای بدون راننده (+عکس)

روبورِیس هم‌اکنون یک دوره آزمایشی با مدل مفهومی چند خودرو موسوم به «دِو-باتس» را به انجام رسانده که نتایج گوناگونی از آن به دست آمده است. این خودروها توانستند با موفقیت کامل در پیست حضور یابند و با میانگین سرعت ۱۱۵ مایل معادل ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کنند. با این وجود یکی از خودروهای دوره آزمایشی «دِو-باتس» با دیوار برخورد کرد.

نخستین خودروهای مسابقه‌ای بدون راننده (+عکس)

خودروهای روبوکار از نظر مکانیکی به صورت کاملا یکسان ساخته می‌شوند و بر این اساس تمامی آنها حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارند و در هر چرخ آنها یک موتور ویژه کار گذاشته شده است. بر این اساس می‌توان گفت هر تیمی که قصد شرکت در این مسابقه را دارد می‌بایست روی بخش نرم‌افزار تلاش کند تا در رقابت نهایی پیروز شود.

نخستین خودروهای مسابقه‌ای بدون راننده (+عکس)

این نوآوری می‌تواند سرعت تولید خودروها را افزایش دهد و به کارخانه‌های خودروساز کمک کند تا بتوانند فرآیند تولید خودروهای خودران را سرعت بخشند. در مجموع، مسابقات جهانی اتومبیل‌رانی همواره دستخوش فناوری‌های جدید بوده است و این بار خودروهای خودران برقی در نظر دارند آن را با انقلاب جدید مواجه کنند.

نخستین خودروهای مسابقه‌ای بدون راننده (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا