روبات هوشمند برای حمل همه وسایل شما (عکس و فیلم)

بخش مرکزی این روبات یک در کوچک دارد که به سمت بالا باز می‌شود تا بتوانید بسته‌ها یا لوازم مهم خود را داخل آن قرار دهید.

موبنا، رضا خواجه‌وند – روبات «گیتا» که قابلیت حمل بار برای آن در نظر گرفته شده است و شباهت زیادی به روبات‌های فیلم «جنگ ستارگان» دارد، آخرین محصول شرکت «پیاجو» محسوب می‌شود که این شرکت اروپایی به واسطه تولید اسکوترهای برقی وسپا شهرت جهانی پیدا دارد. روبات «گیتا» به جز آنکه می‌تواند به راحتی از نقطه «الف» به نقطه «ب» برود، قادر است اسباب و وسایل شما را با خود حمل کند و شما به راحتی می‌توانید با او خرید بروید و لوازم مهم خود را حین حمل در خیابان به او بسپارید.

روبات هوشمند برای حمل همه وسایل شما (عکس و فیلم)

«گیتا» در یکی از شعبه‌های شرکت مذکور موسوم به «پیاجو فست فوروارد» که این مرکز روی راهکارهای حمل و نقل در محیط های شهری تاکید دارد و از پلتفرم‌های هوشمند سیار در محصولات خود استفاده می‌کند. این روبات نخستین محصول رسمی ساخته شده در مرکز «پیاجو فست فوروارد» محسوب می‌شود و شرکت مذکور آن را به صورت زیر تعریف می‌کند: «هوشمند، زیرک، قابلیت حمل بار، و مهندسی شده با در نظر گرفتن موازین ایمنی، حفظ تعادل، ترمز، سیستم پویای حرکتی و تمام قابلیت‌های اجرایی که شم از یک دستگاه اتومبیل یا موتورسیکلت توقع دارید».

شکل ظاهری این روبات شبیه به یک گوی آبی است که هر بخش آن به یک چرخ مجهز شده است و «گیتا» از این طریق می‌تواند به همه نقاط مورد نظر برود. بخش مرکزی این روبات یک در کوچک دارد که به سمت بالا باز می‌شود تا بتوانید بسته‌ها یا لوازم مهم خود را داخل آن قرار دهید. این روبات به گونه‌ای طراحی شده است که سرعت خود را با حرکت صاحب اصلی هماهنگ می‌کند و قادر است با سرعت‌های مختلف حرکت کند. بر این اساس گفته شده است که «گیتا» می‌تواند در فضاهای بسته یا باز سرعت بسیار کند تا حرکت سریع با شما همراهی کند. هر یک از چرخ‌های آن در دو طرف بدنه به چراغ‌های ال‌ای‌دی رنگارنگ مجهز شده‌اند تا ضمن روشن کردن محیط پیرامون در هوای تاریک، و به مردم و وسایل نقلیه اعلام می‌کنند موقعیت «گیتا» چگونه است. در قسمت جلوی «گیتا» یک نمایشگر کوچک تعبیه شده است تمامی پیام‌های مربوط به روبات روی آن منتشر می‌شود و زمانی که باتری کاهش یابد و نیاز به شارژ مجدد باشد هم این بخش اعلام می‌کند.

روبات هوشمند برای حمل همه وسایل شما (عکس و فیلم)

هدف از ساخت «گیتا» این بوده است که به عنوان یک دستیار و کمک شخصی مورد استفاده قرار بگیرد و در هر نقطه جغرافیایی کمک کند لوازم جانبی شما در بهترین و ایمن‌ترین حالت حمل شوند. شرکت سازنده با انتشار بیانیه‌ای در مورد این محصول توضیح داد: «به این مسئله فکر کنید که چقدر فرق می‌کند زمانی که مسافتی را طی می‌کنید دستان شما آزاد باشید یا اینکه وسیله به‌خصوصی را با خود جمل کنید. این روبات فقط برای حمل وسایل دست و پاگیر ساخته نشده است و شما در اصل یک همراه را در کنار خود می‌بینید که می‌تواند همان طور که تمایل دارید کنارتان حضور یابد».

این روبات کمک کننده قادر است مسیر حرکتی که طی می‌کنید را شناسایی کند و به دنبال شما راه برود یا اینکه از طریق نقشه هوشمندی که داخل آن تعبیه شده است، به تنهایی و بدون کمک گرفتن از دیگران به مقصد نهایی برسد. از دیگر قابلیت‌هایی که شرکت پیاجو برای این روبات اعلام کرده است می‌توان به همراهی کردن حیوان خانگی، رساندن بسته درب منزل افراد، حمل مواد غذایی، یا حمل وسایل در انبار اشاره کرد.

روبات هوشمند برای حمل همه وسایل شما (عکس و فیلم)

این روبات برای قدم زدن در کنار حیوان خانگی، حمل بسته‌ها، حمل مواد غذایی یا انتقال وسایل در انبار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

روبات هوشمند برای حمل همه وسایل شما (عکس و فیلم)

در هر طرف از بدنه گیتا یک چرخ کار گذاشته شده است که به آن امکان می‌دهد به هر نقطه‌ای که می‌خواهد، برود.

 

روبات هوشمند برای حمل همه وسایل شما (عکس و فیلم)

درب مخصوص «گیتا» باز می‌شود تا انواع وسایل، بسته‌ها و اشیا گرانبها داخل آن جاسازی شود.

 

روبات هوشمند برای حمل همه وسایل شما (عکس و فیلم)

نمایشگر دایره‌ای «گیتا» میزان باتری مصرف شده و فرآیند شارژ را نشان می‌دهد و پیام‌های کلی دستگاه را هم به نمایش می‌گذارد.

 

روبات هوشمند برای حمل همه وسایل شما (عکس و فیلم)

این دستگاه یاری‌رسان می‌تواند حرکات شما را دنبال کند یا اینکه به تنهایی از طریق نقشه داخلی مسیر را پیدا کند.

 

روبات هوشمند برای حمل همه وسایل شما (عکس و فیلم)

شرکت پیاجو از فوریه امسال روبات مذکور را در شهر بوستون آمریکا عرضه کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا