۵۰ اپلیکیشنی که دنیای بازی‌های موبایلی را زنده کردند

در اینجا لیستی از بهترین بازی‌های موبایلی آورده شده است که هر کدام از آنها را می‌توان آغازگر یک تحول بزرگ در این زمینه دانست.

موبنا – رضا خواجه‌وند – نوآوری یکی از مهم‌ترین اتفاقات در عرصه فناوری محسوب می‌شود و در دنیای بازی‌های موبایلی نیز این نوآوری‌های بسیار قابل ملاحظه بوده است. زمانی که بهترین بازی‌های موبایلی را کنار هم قرار می‌دهید درمیابید که ایده‌های جدید تا چه اندازه توانسته‌اند آنها را موفق سازند.

دنیای بازی‌های موبایلی بسیار گسترده شده است و اگرچه در این زمینه انواع مختلف بازی‌ها با قابلیت‌ها و امکانات مختلف ارایه می‌شود، ولی در اینجا لیست اپلیکیشن‌هایی آورده شده است که به گفته کارشناسان دنیای بازی‌های موبایلی را بازسازی کرده‌اند.

«۸۰ دِیز» – قیمت برای سیستم‌عامل اندروید: ۳ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۳.۹۹ پوند

این بازی بر اساس رمان مشهور «دور دنیا در ۸۰ روز» ساخته شده است و البته شما در آن ماجرای جدید نسبت به داستان مذکور را تجربه می‌کنید و مراحل مختلف بازی را بسیار جذاب پیش می‌برید.

«ادوِنچر تایم گِیم ویزارد» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۳.۹۶ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۳.۹۹ پوند

این یک بازی ماجراجویانه است که مراحل مختلف آن در قالب سرگرم کننده و جذاب ارایه می‌شود و شما را وادار می‌کند همه مراحل را دنبال کنید.

۵۰ اپلیکیشنی که دنیای بازی‌های موبایلی را زنده کردند

«استادی این استیمپانک» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۲.۹۹ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۳.۱۸ پوند

شرکت «چویس آو گیم» این بازی را بر اساس یک رمان پرفروش با همین نام تولید کرده است و شما به عنوان شخصیت اصلی بازی ماجرای رمان را پیش می‌برید.

«بلک‌بار» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۱.۲۲ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۲.۲۹ پوند

یکی از اپلیکیشن‌هایی محسوب می‌شود که دنیای ادبیات و بازی را با یکدیگر ادغام کرده است. ماجرای این بازی بر اساس متن‌های نوشته شده پیش می‌رود و بین کلمات اصلی برخی حروف حذف شده است که شما می‌بایست آنها را حدس بزنید.

«بلون اِوِی» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: رایگان – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۲.۲۹ پوند

این بازی یک پلتفرم جذاب است که یک قهرمان شاد به نام «هِندریک» شخصیت اصلی آن است و کفش‌های پرنده پوشیده است. شما باید او را در جریان بازی هدایت کنید.

«بوندِن» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۲.۹۹ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۲.۲۹ پوند

شما این بازی را می‌توانید به صورت دو نفره انجام دهید و از دوستان یا اعضای خانواده بخواهید به صورت همزمان در فضای بازی حضور داشته باشند. این بازی موزیکال است.

«برادِرز: تِیل آو توو سانز» – قیمت برای سیستم عامل آی‌اواِس: ۳.۹۹ پوند

یک داستان زیبا روایت می‌شود که شما در آن کنترل دو برادر را در دست دارید و به آنها کمک می‌کنید برای درمان بیماری پدر خود دارو پیدا کنند.

۵۰ اپلیکیشنی که دنیای بازی‌های موبایلی را زنده کردند

«کاپیتالز: فرید وُرد بَتل» – قیمت برای سیستم عامل آی‌ا‌و‌اِس: رایگان

این بازی می‌تواند به صورت چند نفره بین کاربران انجام شود و نوآوری‌هایی که در آن به کار گفته شده است کاربران را مجبور می‌کند همه مراحل آن را دنبال کنند.

«کلامسی نینجا» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: رایگان – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: رایگان

یکی از نوآورانه‌ترین بازی‌ها در عرصه موبایلی محسوب می‌شود و در آن داستان‌های مختلف روایت می‌شود تا فضا برای کاربر جذاب باشد.

«کد وریِرز: هاکیتزو بَتلز» – قیمت برای سیستم عامل آی‌ا‌و‌اِس: رایگان

این بازی کودکان را سرگرم می‌کند و باعث می‌شود آنها دست از شبکه‌های اجتماعی بکشند و در کنار یکدیگر از محیط بازی لذت ببرند.

«کرَش‌لند» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۴.۲۲ پوند – قیمت برای سیستم عاملی آی‌او‌اِس: ۳.۹۹ پوند

ماجرای بازی در یک سیاره دیگر دنبال می‌شود و شما به عنوان شخصیت اصلی باید در این سیاره مبارزه کنید تا پیروز شوید.

«دارک اکو» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۱.۴۹ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌اواِس: ۱.۴۹ پوند

این بازی روی صدایی که در محیط پخش می‌شود تاکید دارد و کاربر می‌بایست ۸۰ مرحله را در آن پشت‌سر بگذارد. در این بازی باید به صدایی که هر یک از اشیا در محیط پیرامون شما ایجاد می‌کنند توجه کنید.

۵۰ اپلیکیشنی که دنیای بازی‌های موبایلی را زنده کردند

«داز نات کامیوت» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: رایگان – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: رایگان

شکل ظاهری آن شبیه به بازی‌های قدیمی راننگی طراحی شده است و شما در آن مسئول عبور و مرور یک شهر کوچک هستید که می‌بایست همه وسایل نقلیه را کنترل کنید. در این شهر نباید هیچ تصادفی صورت بگیرد و هر گونه تخلف برای شما جریمه محسوب می‌شود.

«اِند گِیم: سوریه» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: رایگان

این بازی بر مبنای جنگ سوریه ترتیب داده شده است و شما در آن به عنوان یکی از محافظان سوریه می‌بایست نیروهای داعش و تروریست را بیرون کنید.

«ایوُلند» – قیمت برای سیستم عامل اندیورد: ۳.۴۹ دلار – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۳.۹۹ دلار

این بازی یک نقش اول دارد که می‌بایست مسیر خود را در طول تاریخ پیدا کند. بازی در یک فضای تک‌رنگ آغاز می‌شود و در یک فضای سه‌بعدی به پایان می‌رسد.

«فرِیمد» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۱.۷۴ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۲.۹۹ پوند

این بازی در قالب یک پازل سرگرم کننده و جذاب ارایه می‌شود و شما با قرار دادن تکه‌های پازل در کنار یکدیگر که هر کدام از آنها یک انیمیشن کوتاه هستند مراحل را پشت سر می‌گذارید تا یک داستان ناقص را به اتمام برسانید.

۵۰ اپلیکیشنی که دنیای بازی‌های موبایلی را زنده کردند

«گیتار هیرو لایو» – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: رایگان

این محصول ابتدا برای کنسول‌های بازی ارایه شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت و سپس برای کاربران موبایلی ارایه شد. این نسخه از بازی موبایلی قابلیت اجرا روی گیرنده‌های تلویزیونی را دارد و ماجرای بازی کاملا شبیه به نسخه رایانه‌ای و کنسولی آن است.

«هِر استوری» – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۳.۹۹ پوند

این بازی برمبنای ماجرای یک قتل دنبال می‌شود و کاربر می‌بایست با پیدا کردن سرنخ‌های مختلف، ماجرا را پیش ببرد. وظیفه شما در بازی این است که کلیپ‌های مختلف را تماشا کنید و از بین آنها بتوانید سرنخ پیدا کنید. در این بازی یک پایگاه داده از تصاویر ویدیویی در اختیار شما قرار داده می‌شود.

«اینگرس» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: رایگان – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: رایگان

این بازی برای آن دسته از کاربرانی که تمایل به فیلم‌های علمی-تخیلی دارند بهترین گزینه محسوب می‌شود. شما در این بازی یک فضایی را انتخاب می‌کنید که شبیه به فیلم‌های علمی-تخیلی است و جست‌وجوهای خود را در این محیط انجام می‌دهد. این بازی می‌تواند به صورت انفرادی یا چند نفری دنبال شود.

«لتِرپَد: فری وُرد پازلز» – قیمت برای سیستم عامل آی‌اواِس: رایگان

این بازی شبیه به پازل طراحی شده است و البته در آن می‌بایست کلمات درست را بیابید و کنار هم قرار دهید. کلمات در ۲۰۰ زمینه مختلف ارایه می‌شوند و جدول‌های پازلی به صورت سه در سه ارایه شده‌اند.

۵۰ اپلیکیشنی که دنیای بازی‌های موبایلی را زنده کردند

«لایف‌لاین: سایلنت نایت» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۰.۸۳ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۱.۴۹ پوند

از جمله‌ بازی‌هایی است که می‌توانید به صورت همزمان آن را روی گوشی یا ساعت مچی هوشمند درا ختیار داشته باشید. در جریان بازی پیام‌های مختلف را دریافت می کنید که باید به آنها توجه ویژه داشته باشید و با جریان بازی تعامل نزدیک برقرار کنید.

«میدنایت استار» – قیمت برای سیستم عامل آی‌اواِس: رایگان

این بازی یک نقش اول دارد که باید به افرادی که در مقابل آن قرار می‌گیرند شلیک کند تا مرحله را به پایان برساند. فرآیند بازی با لمس نمایشگر دنبال می‌شود و در آن هیچ بخشی از صفحه‌کلید سخت‌افزاری گوشی در ارتباط نخواهد بود.

«ماینکرافت: پاکِت ادیشین» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۴.۹۹ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۴.۹۹ پوند – قیمت برای سیستم عامل ویندوز فون: ۵.۹۹ پوند

یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود و حتی برای کاربرانی که فقط می‌خواهند تعطیلات آخر هفته را مشغول بازی باشند می‌تواند بهترین گزینه باشد.

«مومِنت وَلی» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۲.۹۹ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۲.۹۹ پوند – قیمت برای سیستم عامل ویندوز فون: ۲.۹۹ پوند

بخش‌هایی از این بازی شبیه به آن چیزی است که از قبل فکر می‌کنید. ولی بخش‌های دیگر آن شبیه به یک پازل پیچیده طراحی شده است که تا در جریان آن قرار نگیرید نمی‌توانید مراحل بازی را پیش ببرید و از مشاهده مراحل مختلف غافلگیری می‌شوید.

«موشِن تنیس» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: رایگان – قیمت برای سیستم عامل آی‌اواِس: ۳.۹۹ پوند

اگر بازی تنیس در کنسول‌های مختلف یا رایانه لوحی را به خاطر داشته باشید، این محصول هم شبیه به آنها طراحی شده است. در این بازی کاراکتر اصلی یک دست است که تنیس را گرفته و شما می‌بایست آن را کنترل کنید و زدن درست ضربات بهترین نتیجه را بگیرید.

۵۰ اپلیکیشنی که دنیای بازی‌های موبایلی را زنده کردند

«ناکو آتسیوم: کیتی کالِکتور» – قیمت برای سیستم عامل اندروید رایگان – قیمت برای سیستم عامل آی‌اواِس: رایگان

این بازی ژاپنی به گونه‌ای طراحی شده است که می‌بایست در فضای بیرون خانه خود غذا بگذارید تا گربه‌ها را به سمت خود جذب کنید و در دنیای مجازی از آنها مراقبت و نگهداری کنید.

«نیو استار ساکِى» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: رایگان – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: رایگان – قیمت برای سیستم عامل ویندوز فون: رایگان

این بازی فوتبال بسیار جذاب طراحی شده است و به شما یادآوری می‌کند که در یک نمایشگر لمسی کوچک چگونه می‌توانید بیشترین لذت را از بازی فوتبال ببرید. گرافیک این بازی بسیار قابل ملاحظه است و توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کند.

«سانگِر ۲» – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۳.۹۹ پوند

این محصول در اصل از روی یک بازی قدیمی ساخته شده است که شما را مجبور می‌کند به صداهای محیط توجه ویژه داشته باشید تا بتواند رمز تمام کردن هر مرحله را بفهمید.

«پِیپِرز، پلیز» – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۵.۹۹ پوند

شما در این بازی گارد مرزی برای یک حکومت دیکتاتوری هستید که می‌بایست در شیفت‌های کاری خود مراقب ورود خروج افراد باشید و با یک نگاه متفاوت همه چیز را زیر نظر بگیرید.

«پرایدفِست» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: رایگان – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: رایگان

این بازی بسیار نوآورانه طراحی شده است و شبیه به بازی هایی است که در آن شهرسازی می‌کنید و می‌بایست از قلمرو خود در مقابل حجوم دشمنان دفاع کنید.

«پرون» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۲.۹۹ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۲.۹۹ پوند – قیمت برای سیستم عامل ویندوز فون: ۳.۹۹ پوند

یکی از ریلکس‌ترین بازی‌های محسوب می‌شود که تاکنون با آن مواجه بوده‌اید. این بازی ذهن شما را بسیار رگیر می‌کند و شما در آن وظیفه دارید از درختی که کاشته‌اید مراقبت کنید و آن را بزرگ کنید.

۵۰ اپلیکیشنی که دنیای بازی‌های موبایلی را زنده کردند

«رِیس دِ سان» – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۳.۹۹ پوند

برای این بازی فضای ساده و جذاب طراحی شده است و شما می‌بایست هر روز با تغییراتی که در منظومه شمسی رخ می‌دهد اتفاقات زندگی خود را تغییر دهید و آن را هماهنگ کنید.

«رابلاکس» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: رایگان – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: رایگان

کاربران این محصول می‌توانند بازی اختصاصی خود را پیش ببرند و جزییات آن را روی یک فضای عمومی با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. شما به عنوان اعضای گروه عمومی می‌توانید نتایج دیگر کاربرانی که این بازی را انجام داده‌اند، مشاهده کنید.

«ریان نورث تو بی اور نات تو بی» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۴.۸۸ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۴.۴۹ پوند

این بازی بر اساس داستان هَملت ساخته شده است و یک شخص ثانوی بخش‌های مختلف داستان را روایت می‌کند که این اتفاق بخشی از کتاب بازی محسوب می‌شود تا شما در مراحل بعدی پیش بروید.

«اسکِرایبلناتس آنیلیمتید» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۱.۹۶ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۳.۹۹ پوند

یک پازل رنگارنگ است که شما در آن ماجراجویی می‌کنید و می‌بایست شخصیت‌های یک کتاب جادویی را شناسایی کنید تا مراحل مختلف بازی پیش برود.

«شادوماتیک» – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۲.۲۹ پوند

این بازی پازلی بر مبنای اشیا ساخته شده است که شما سایه آنها را مشاهده می‌کنید و می‌بایست از روی سایه‌ای که چرخیده شده است شیئ مورد نظر را تشخیص دهید.

«اسکای‌لندرز سوپر-چارجرز» – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: رایگان

این بازی که مشابه نسخه اصلی آن مخصوص کنسول‌ها ساخته شده است، یک ماجراجویی جذاب محسوب می‌شود که برای گروه سنی کودکان هم مفید است.

«اسپایدر: رایت آو دِ شرودِد مون» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۱.۶۹ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۲.۲۹ پوند

شما در این بازی با حشراتی مواجه می‌شوید که رفتارهای عجیب نشان می دهند و می‌بایست رازهای پیچیده‌ای که در جریان بازی به شما گفته می‌شود را هم حل کنید.

«اِس‌پی‌اِل-تی» – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۲.۲۹

این بازی پازلی محبوبیت بسیار زیادی دارد که در مرحله نخست شما با یک تصویر پس‌زمینه سیاه روبرو می‌شوید که به دو بخش تقسیم می‌شود و می‌بایست با کلید کردن روی هر بخش آن پازل را درست کنید.

«اسپای-واچ» – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۰.۹۹ پوند

یکی از نخستین نمونه‌های بازی که برای ساعت‌های هوشمند ساخته شد همین محصول است و همچنان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. در ای نبازی گزارش‌های جاسوسان را دریافت می‌کنید تا بر اساس آن بتوانید تصمیم‌گیری کنید.

«سواپرو» – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۰.۷۹ پوند

یکی دیگر از بازی‌های پازلی که نزد کاربران محبوبیت زیادی دارد همین مورد است و در آن می‌توانید با توجه به رنگ‌هایی که در مقابل شما قرار می‌گیرید مراحل مختلف پازل را پیش ببرید.

«دِ روم تری» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۳.۹۹ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۳.۹۹ پوند

در این بازی می‌بایست به صورت سخت‌افزاری از نمایشگر لمسی گوشی هوشمند خود استفاده کنید تا مراحل آن را پیش ببرید.

«سِیلور دریم» – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۲.۹۹ پوند

بیشتر یک داستان است تا بتوان آن را یک بازی خواند. این داستان هیجان انگیز شما را تا مراحل پایانی پیش می‌برد و در آن تاکید فراوان بر موسیقی شده است.

«دیس وار آور ماین» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۱۰.۹۹ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۱۰.۹۹ پوند

این بازی نوآورانه شما را در میدان نبرد قرار می‌دهد و البته قرار نیست به عنوان یک سرباز با نیروهای دشمن بجنگید. در عوض می‌بایست به شهروندان کمک کنید از منطقه جنگی فرار کنند و جان آنها به خطر نیفتد.

۵۰ اپلیکیشنی که دنیای بازی‌های موبایلی را زنده کردند

«توماس واز اِلون» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۰.۱۰ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۰.۷۹ پوند

یکی از معدود بازی‌هایی محسوب می‌شود که با داستان جذاب خود شما را تا مرحله پایانی می‌کشاند. این بازی مینیمالیستی بر مبنای ارزش دوستی ساخته شده است و مطمئن باشید تا به مرحله پایانی نرسید دست از آن برنمی‌دارید.

«توکا بلاکس» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۲.۹۹ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۲.۹۹ پوند

این بازی برای کودکان ساخته شده است و در اصل یک اسباب‌بازی خلاقانه است که کودکان با در اختیار داشتن آن می‌توانند حافظه خود را تقویت کنند.

«توارد اینک» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۲.۹۹ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۲.۹۹ پوند

این بازی نمونه مناسبی از یک پازل کاربردی محسوب می‌شود که از طریق رنگ‌ها شما را به عنوان‌های مختلف متصل می‌کند تا بتوانید مراحل مختلف را پیش ببرید.

«وینگلوری» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: رایگان – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: رایگان

نوآوری که در این بازی به کار گرفته شده بسیار منحصر به‌فرد است. در این بازی می‌توانید به صورت انفرادی یا چندکاربره مبارزات خود را دنبال کنید و تمام مراحل را فقط از روی نمایشگر لمسی پیش ببرید.

«یو ماست بیلد بوت» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: ۲.۲۹ پوند – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: ۲.۲۹ پوند

این محصول در خانواده بازی‌های پازلی طبقه‌بندی می‌شود که در ابتدای هر مرحله می‌بایست یه بخش اصلی را کنار هم قرار دهید تا رمز آن را به دست آورید و دنبال حل مسئله بگردید.

«زامبیز، ران!» – قیمت برای سیستم عامل اندروید: رایگان – قیمت برای سیستم عامل آی‌او‌اِس: رایگان – قیمت برای سیستم عامل ویندوز فون: ۱.۴۹ پوند

صدا در این بازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و تمام موسیقی های منحصر به‌فرد آن بسیار جلب توجه می‌کند. با این وجود شما یک دستان رمزآمیز را پیش‌ رو دارید که می‌بایست در آن پیش بروید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا