بهترین اپلیکیشن‌های موبایلی برای کنترل از راه دور خودرو (+عکس)

در اینجا فهرست بهترین اپلیکیشن‌های موبایلی آورده شده است که راننده به کمک آن می‌تواند کنترل قابلیت‌های مختلف اتومبیل خود را از روی نمایشگر گوشی هوشمند در دست بگیرد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – اگر فیلم اخیر «جیمز باند» را دیده باشید کارکتر اصلی به راحتی می‌تواند از راه دور با یک دستگاه گوشی هوشمند به اتومبیل خود فرمان بدهد و شاید تصور کنید که چنین اتفاقی فقط در فیلم‌های علمی-تخیلی صورت می‌گیرد.

به واسطه پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه خودروسازی و فناوری‌های موبایلی، هم‌اکنون اپلیکیشن‌های موبایلی فراوانی ارایه شده است که به کمک آنها می‌توانید کنترل اتومبیل خود را از راه دور در دست بگیرید. این ابزارهای موبایلی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که به کمک آنها می‌توانید از راه دور مسیر مورد نظر را به اتومبیل بفرستید، درهای اتومبیل را باز کنید، و دیگر قابلیت‌های مربوطه را به کار گیرید. در اینجا بهترین اپلیکیشن‌های موبایلی موجود برای کنترل از راه دور اتومبیل آورده شده است.

 

آن‌استار ریموت‌لینک – سازگار با سیستم‌های عامل اندروید، آی‌او‌اِس و بلک‌بری

شرکت خودروسازی «جنرال موتورز» روی محصولات خود یک سیستم رایانه‌ای هوشمند ارایه می‌کند که با نام «آن‌استار» شناخته میشود و راننده با فشار دادن کلید اصلی آن می‌تواند تصویر دوربین‌ پشت یا آیینه‌های کناری را روی نمایشگر در اختیار بگیرید. ولی این اتفاق بخشی از قابلیت‌های سیستم مذکور محسوب می‌شود.

بهترین اپلیکیشن‌های موبایلی برای کنترل از راه دور خودرو (+عکس)

اپلیکیشن ویژه‌ای که برای خودروهای «جنرال موتورز» ارایه شده است «آن‌استار ریموت لینک» نام دارد و به راننده امکان می‌دهد از روی نمایشگر گوشی هوشمند خود درها را قفل کند، قفل درهای اتومبیل را باز کند، موتور اتومبیل را خاموش یا روشن کند، بوق بزند، چراغ‌ها را روشن کند و محل استقرار خودرو در یک پارکینگ شلوغ را به راحتی پیدا کند. سیستم شناسایی موقعیت جغرافیایی خودرو در این اپلیکیشن محل دقیق آن را روی نقشه نشان می‌دهد.

شما در این اپلیکیشن موبایلی می‌توانید میزان سوخت باقیمانده در مخزن اصلی خودرو و میزان باد لاستیک‌ها را مشاهده کنید. اگر این اپلیکیشن برای خودرو برقی «شورولت ولت» مورد استفاده قرار بگیرد، شما همچنین می‌توانید میزان انرژی ذخیره شده در باتری‌ها را هم در اختیار داشته باشید و برنامه دقیق برای شارژ مجدد را هم مشاهده کنید.

 

تویوتا اینتون – سازگار با سیستم‌های عامل اندروید و آی‌او‌اِس

اپلیکیشن موبایلی «اینتون» که مخصوص خودروهای تویوتا ساخته شده است به شما امکان می‌دهد وی گوشی هوشمند خود مقصد مورد نظر را که قصد دارید تا آنجا رانندگی کنید، جست‌وجو کنید و سپس مسیر را به راحتی به سیستم رایانه‌ای اتومبیل انتقال دهید. این اپلیکیشن موبایلی با جست‌وجوگر اینترنتی «بینگ» مایکروسافت سازگار شده است و بنابراین شما می‌توانید از طریق گوشی هوشمند همه جزییات مربوط به مقصد مورد نظر را بررسی کنید و نیازی به استفاده از سیستم اینترنتی اتومبیل نداشته باشید.

بهترین اپلیکیشن‌های موبایلی برای کنترل از راه دور خودرو (+عکس)

قابلیت‌های ویژه به کار گرفته شده در اپلیکیشن مذکور موسوم به «اوپِن‌تِیبِل» و «مووی‌تیکِت» امکان رزرو کردن میز در رستوران یا خرید آنلاین بلیت سینما را فراهم می‌کند و شما می‌توانید همه این قابلیت‌ها را روی نمایشگر لمسی اتومبیل‌های تویوتا در اختیار بگیرید. بخش دیگر این اپلیکیشن که با نام «آی‌هارت‌رادیو» شناخته میشود به شما امکان می‌دهد تمام ایستگاه‌های رادیویی محلی در همه جای جهان را در اختیار داشته باشید و در بخش دیگر موسوم به «پاندورا رادیو» شما می‌توانید موسیقی‌ها و خوانندگان مورد علاقه خود را جست‌وجو کنید تا حین رانندگی به آنها گوش دهید.

سیستم «پیروس پلاگ-این» اپلیکیشن اینتون تویوتا بسیار منحصر به‌فرد ساخته شده است و به کمک آن می‌توانید درهای اتومبیل را قفل کنید، آخرین اخبار مربوط به وضعیت آب و هوا را در اختیار بگیرید، و موقعیت جغرافیایی خودرو خود را روی نقشه پیدا کنید.

 

بی‌ام‌دبلیو کانکتِد و مینی‌کانِکتِد – سازگار با سیستم عامل آی‌اواِس

هر دو اپلیکیشن مذکور به شما امکان می‌دهند از روی نمایشگر اتومبیل به صورت مستقیم به صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک و توئیتر حضور داشته باشید، از طریق رادیو اینترنتی به آخرین اخبار گوش دهید و صدای آن را از اسپیکرهای اتومبیل بشنوید، مقصد مورد نظر خود در نقشه اینترنتی گوگل را به سیستم راهبری گوگل بفرستید، به صورت مستمر نقشه حرکت اتومبیل را در اختیار داشته باشید، و محل پارک خودرو را روی نقشه مشاهده کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های موبایلی برای کنترل از راه دور خودرو (+عکس)

نسخه «مینی کانِکتِد» این اپلیکیشن برخی قابلیت‌های منحصر به‌فرد را هم در خود جا داده است که از جمله آنها می‌توان به حالت «داینامیک موزیک» اشاره کرد. این قابلیت به صورت رفتارهای راننده را تشخیص می‌دهد و متناسب با آن موسیقی‌های دلخواه او را پخش می‌کند. بر این اساس زمانی که راننده با سرعت بالا حرکت می‌کند قابلیت مذکور به صورت خودکار موسیقی متناسب پخش می‌کند یا در هنگام شب موسیقی‌های آرام و ملایم پخش می‌شود. قابلیت دیگری که در این اپلکییشن به کار گرفته شده است با نام «میشِن کنترل» شناخته می‌شود و این امکان را برای تمام سیستم‌های مختلف خودرو فراهم می‌کند تا به فرمان‌های صوتی شما گوش دهند.

 

نیسان لیف – سازگار با سیستم‌های عامل اندروید و آی‌او‌اِس

مدیریت باتری برای خودروهای برقی امروزی مانند «نیسان لیف» اهمیت زیادی دارد و بر این اساس شرکت خودروسازی نیسان سیستم رایانه‌ای هوشمند «کاروینگز» که در خودروهای لیف از آن استفاده شده است را با یک اپلیکیشن کاربردی سازگار کرده است تا راننده و سرنشینان بتوانند با اطمینان بیشتر به مقصد برسند. اپلیکیشن لیف به صورت مستقیم به سیستم کاروینگز متصل می‌شود و راننده می‌تواند از این ارتباط مزایای زیادی در اختیار داشته باشد. کاربران با استفاده از اپلکییشن «نیسان لیف» می‌توانند میزان انرژی ذخیره شده در باتری‌های اتومبیل برقی را مشاهده کنند تا از این طریق مسافتی که می‌توانند رانندگی کنند تخمین زده شود. این اپلیکیشن همچنین برای رسیدن به ایستگاه بعدی مخصوص سوختگیری الکترونیکی هم برنامه‌ریزی می‌کند.

بهترین اپلیکیشن‌های موبایلی برای کنترل از راه دور خودرو (+عکس)

کاربران با این اپلیکیشن می‌توانند قابلیت‌های مربوط به اخبار وضعیت آب و هوا را در اختیار بگیرند و از راه دور آن را به اتومبیل انتقال دهند تا متناسب با آن، برای مسیر حرکت برنامه‌ریزی کند. اتومبیل برقی لیف پس از دریافت اطلاعات آب و هوا دمای موتور و دمای داخل اتاق را تنظیم می‌کند تا انرژی کمتری مصرف شود.

 

هیوندای بلو لینک – سازگار با سیستم‌های عامل اندروید و آی‌او‌اِس

سیستم هوشمند «بلو لینک» به تازگی در نسل جدید خودروهای هیوندای مورد استفاده قرار می‌گیرد و از ۱۴ سری اتومبیل‌هایی که در این شرکت کره‌ای تولید می‌شود، ۷ سری از محصولات به این سیستم مجهز شده است. شرکت خودروسازی هیوندای برای ارایه خدمات بهتر یک اپلیکیشن کاربردی را هم در اختیار راننده می‌گذارد که به کمک آن می‌توان قفل درها را باز و بسته کرد، چراغ‌ها را روشن و خاموش کرد و اطلاعات سیستم رایانه‌ای خودرو را در اختیار گرفت. در این اپلیکیشن همچنین می‌توان سیستم راهبری خودرو را در دست گرفت و نقشه مجازی را برای حرکت اتومبیل تا مقصد تنظیم کرد.

بهترین اپلیکیشن‌های موبایلی برای کنترل از راه دور خودرو (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا