۵ دلیل برای ساخت و به اشتراک گذاری فهرست های مکانی در اپلیکیشن گوگل مپس

پس از مدت ها به لطف به روز رسانی های گوگل مپس حالا قادر هستید مکان های مورد علاقه خود مثل رستوران ها، کافه ها و جاذبه هایی که از آن ها دیدن کرده اید و یا می خواهید از آن ها بازدید کنید را داخل اپلیکیشن نقشه ی گوگل ذخیره نمایید.

موبنا – در حال حاضر می توانید فهرست هایی از مکان های ذخیره شده ی خود ایجاد کنید. همچنین قادر هستید در صورت تمایل فهرست خود را با استفاده از یک لینک عمومی با دوستان، خانواده و یا غریبه ها در سطح اینترنت به اشتراک بگذارید.

شاید از خود بپرسید که این قابلیت چه فایده ای خواهد داشت. در ادامه مطلب ۵ دلیل برای ساخت و به اشتراک گذاری فهرست های مکانی در اپلیکیشن گوگل مپس را به شما خواهیم گفت؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

چگونه در گوگل مپس فهرست بسازیم؟

برای ساخت یک فهرست اپلیکیشن گوگل مپس را باز کنید. پس از آن روی آیکن منو (سه خط افقی) ضربه بزنید و گزینه ی Your Place را انتخاب کنید. سپس به تب Saved بروید و روی دکمه ی Add کلیک نمایید. با طی این مراحل پنجره ای جدید برای شما باز می شود.

در این پنجره نام فهرست و توضیحات آن را بنویسید و روی گزینه ی Save ضربه بزنید. تبریک می گوییم فهرست جدید شما ایجاد شده است؛ حالا می توانید مکان های مورد علاقه ی خود را به آن اضافه و به ویرایش این فهرست بپردازید.

برای ذخیره ی یک مکان به فهرست خود نیز محل مورد نظر را جستجو کرده و سپس با کلیک روی آیکن ذخیره و انتخاب فهرست مورد نظر اقدام به ذخیره کردن آن نمایید. در ادامه به ۵ دلیل برای ساخت و به اشتراک گذاری فهرست های مکانی در اپلیکیشن گوگل مپس می پردازیم.

۵ دلیل برای ساخت و به اشتراک گذاری فهرست های مکانی در اپلیکیشن گوگل مپس

می توانید به راحتی برای یک سفر برنامه ریزی کنید

بسته به این که در حال پرواز به سراسر دنیا هستید و یا این که برای آخر هفته به دل جاده ها زده اید باید به شما بگوییم که با ذخیره فهرست می توانید قبل از رسیدن به مقصد برای گشت و گذار خود آمادگی بیشتری داشته باشید.

فهرست شما می تواند حول رویداد های خاصی مثل تعطیلات بهار و یا سفر به پورتلند در سال ۲۰۱۷ ایجاد و تمام مکان هایی که می خواهید به آنجا بروید را شامل شود. پس از تعطیلات نیز قادر هستید فهرست خود را مجدداً مرور کنید و مکان هایی که از آن ها خوش تان نیامده است را از آن حذف نمایید.

وقتی می خواهید به مکانی مشخص بروید، به اشتراک گذاری فهرست با اعضایی که در خانه قرار دارند کمک می کند تا در شرایط اضطراری بفهمند در چه مکانی حضور دارید. همچنین اگر در حال سفر به صورت گروهی هستید، این مزیت همه افراد را از وضعیت شما آگاه می سازد.

می توانید دیدنی های شهرتان را به مسافران خارجی معرفی کنید

ساخت و به اشتراک گذاری فهرستی از پارک ها، موزه ها، رستوران ها، کافه ها و از این قبیل مکان ها که در ناحیه ی زندگی شما قرار دارد، راهی سریع برای معرفی مکان ها به دوستانی که در حال بازدید از شهر شما هستند، به شمار می رود.

همچنین اگر در اقامت گاهی ساکن هستید، می توانید فهرست خود را با مسافران که بعدها به آن جا می رسند به اشتراک بگذارید. چنین کاری بسیار ساده تر از چسباندن یک یادداشت روی پیشخوان آشپزخانه ای به شمار می رود که پر از نقشه ها و دست نویس های خانگی است.

۵ دلیل برای ساخت و به اشتراک گذاری فهرست های مکانی در اپلیکیشن گوگل مپس

می توانید در مورد نقاط مورد علاقه خود اطلاعات کسب کنید

جدا کردن مناطق مورد علاقه به دسته های خاص بیشتر، مؤثرتر است مخصوصاً اگر شما در تلاش برای آشنا شدن با محله تان باشید. لیست هایی که در این رابطه ایجاد می کنید ممکن است به مواردی چون: مسیرهای پیاده روی مورد علاقه، کافی شاپ هایی که ارزش امتحان دارند و… ختم شود.

می توانید زندگی تان را سازماندهی کنید

به جای مراجعه به یک کارت تماس فردی، ایجاد یک فهرست از تمام اشخاصی که می شناسید، راهی سریع برای تماس با آدرس های شناخته شده و شروع مسیریابی است. به خصوص اگر می خواهید در مسیر رانندگی خود مردم را سوار کنید.

علاوه بر این اگر می دانید که در تمام طول روز در حال رانندگی هستید می توانید فهرست های کوتاه مدت بسازید. این کار سبب می شود تا میزان زمانی که در خودرو برای تعیین آدرس بعدی صرف می کنید، کاهش یابد.

می توانید به دنبال کنندگان تان جاهای دیدنی معرفی کنید

اگر یک وبلاگ نویس آنلاین هستید و یا در شبکه های اجتماعی عضویت دارید می توانید از این قابلیت برای معرفی مکان های مورد علاقه خود به دنبال کنندگان تان استفاده نمایید. کافیست فهرست خود را ایجاد کنید و با کمک لینک عمومی آن را با دنبال کنندگان خود در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نکته: برای استفاده از قابلیت فهرست ها لازم است که آخرین نسخه گوگل مپس (نسخه ی ۹.۴۶.۲ پلتفرم اندروید و نسخه ی ۴.۲۷.۱ پلتفرم iOS) را از فروشگاه های گوگل پلی و اپ استور دریافت کرده باشید.

Maps - Navigation & Transit
  • Maps – Navigation & Transit
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Google Inc
  • سیستم عامل: اندروید و iOS
  • حجم: ۱۰۳/۶۲ مگابایت
 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا