۳ گوشی جدید سری A سامسونگ رونمایی شد

در سمیناری که در هتل اسکان تهران و با حضور خبرنگاران و مدیران شرکت سامسونگ برگزار گردید، ۳ گوشی جدید سری A این کمپانی به صورت رسمی در کشورمان رونمایی شد.

موبنا – در ابتدای این مراسم، فرناز فرضی، مدیر روابط عمومی سامسونگ موبایل ضمن اعلام برنامه و خوش‌آمدگویی به حاضرین گفت: بسیاری از شما تا به حال درباره سری گلکسی A سامسونگ مطالب زیادی خوانده و نوشته‌اید اما فکر کردیم به دلیل ویژگی‌های متفاوتی که این محصول می‌تواند داشته باشد، ما به طور رسمی در کنار شما بنشینیم و اطلاعاتی که داریم را با هم در میان بگذاریم.
جایگاه این محصول در بازار نسبت به گذشته متفاوت شده است و مواردی که بایستی برای کاربر شفاف شود، در این سمینار مطرح خواهیم کرد. سپس مدیر روابط عمومی سامسونگ از دامون بقراط، مدیر آموزش بخش موبایل سامسونگ دعوت کرد تا به توضیح کاملی در ارتباط با محصولات جدید این کمپانی بپردازد.
بقراط در ارتباط با اسمارت‌فون‌های جدید سری A سامسونگ گفت: ما به صورت کلی می‌توانیم ویژگی‌های گلکسی A را به سه دسته تقسیم کنیم. دسته نخست مربوط به طراحی و ساخت آن می‌شود، دسته بعدی در ارتباط با دوربین‌های این گوشی‌ها است و دسته سوم امکاناتی است که باعث می‌شوندصاحبان گلکسی A سریع‌تر و راحت‌تر کارهای روزمره خودشان را پیش ببرند.
گلکسی Aها در سال ۲۰۱۷ دست‌خوش تغییرات بسیاری شده‌اند. استفاده از فلز و شیشه در طراحی، تاییدیه IP68 که بیانگر مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است، حذف برآمدگی دوربین اصلی، همسان شدن سطح دکمه هوم با بدنه گوشی، عوض شدن محل قرارگیری بلندگو و خمیدگی سطح پشت دستگاه از جمله تغییرات فیزیکی هستند که A سال ۲۰۱۷ به خود دیده است.
ما تلاش زیادی کرده‌ایم تا کاربران ایرانی بتوانند از گوشی‌های این خانواده به بهترین نحو استفاده کنند. بخش موبایل سامسونگ در ایران به تازگی صفحه‌کلیدی به زبان فارسی طراحی و تولید کرده است که برای ۳۲ حرف الفبای فارسی کاراکتر مجزایی در نظر گرفته شده است و کاربران اکنون می‌توانند در زمان کوتاهی متن‌های خود را به زبان فارسی و با راحتی بیشتر تایپ کنند.
وی همچنین در مورد طراحی و امکانات گوشی‌های گلکسی A سال ۲۰۱۷ گفت: «این گوشی‌ها ظاهری شبیه پرچمداران سامسونگ و سخت‌افزاری قدرتمند و کارآمد دارند که نیاز همه کاربران را برطرف می‌کند. دوربین‌های اصلی و سلفی باکیفیت، تاییدیه IP68 و قیمت معقول از ویژگی‌های بارز خانواده گلکسی A سامسونگ است.»
هیجان‌انگیزترین مورد، تغییر دوربین گلکسی‌ Aهای سال ۲۰۱۷ است. دو گوشی گلکسی A7 و A5 در سال ۲۰۱۷ تبدیل به دوربین‌های عکاسی شده‌اند و امکاناتی بسیار خوب در اختیار کاربران قرار می‌دهند، هر دو دوربین آپرچر f.1/9 دارند و در محیط‌های کم‌نور عکس‌های باکیفیتی تحویل می‌دهند، حتی زمانی که کاربر روی سوژه‌ای خاص زوم کند.
دوربین اصلی گلکسی A3 سال ۲۰۱۷ مانند سال گذشته، همان رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی را دارد اما دوربین سلفی این محصول از پنج مگاپیکسل سال گذشته به هشت مگاپیکسل با آپرچر f.1/9 در سال ۲۰۱۷ تبدیل شده است.
نکته تازه در مورد دوربین این گوشی‌ها حضور دکمه شاتر شناور (Floating Camera Button) است. این دکمه به کاربر اجازه می‌دهد تا دکمه شاتر دوربین را حرکت دهد و مانند موم آن را در دستش بچرخاند. موضوعی که باعث شده تا بتوان بهتر از هر زمان دیگری سلفی‌های باکیفیت گرفت.
تغییرات گلکسی A سال ۲۰۱۷ به همین جا ختم نمی‌شود. صفحه‌نمایش همیشه روشن (Always on Display) و دیدن دائمی ساعت، تقویم، پخش‌کننده موسیقی و اعلان‌ها (Notification) بر روی نمایشگر یکی دیگر از آنهاست. اما ویژگی‌ای که این صفحه‌نمایش را برای کاربر ایرانی جذاب می‌کند، امکان استفاده از تقویم شمسی در کنار تقویم میلادی گوشی است.
باتری‌های هر سه گوشی افزایش پیدا کرده است. گلکسی A7 باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپری دارد و گلسی A5 از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد. هر دوی این گوشی‌های به فناوری شارژ سریع مجهز هستند. گلکسی A3 نیز با افزایش ظرفیت باتری روانه بازار شده. این گوشی به باتری ۲۳۵۰ میلی‌آمپری مجهز است.
در پایان این مراسم، بیتا فتحعلی، مدیر بازاریابی سامسونگ موبایل ایران بر روی صحنه آمد و در مورد فلسفه عرضه گوشی‌های گلکسی A سامسونگ گفت: «ما از سال ۲۰۱۴ در ایران تحقیق و توسعه را در مورد عرضه چنین گوشی‌هایی در ایران شروع کردیم. تحقیقات نشان داد که بخشی از بازار به دنبال گوشی‌های قدرتمند با قیمت معقول می‌گردند و نکته‌ای که این گروه را از سایرین متمایز می‌کرد، علاقه آن‌ها به انتخاب محصولی متفاوت و قابل شخصی سازی شدن از طریق فناوری، به خصوص گوشی موبایل بود. در واقع این گروه از جامعه سبک و امضای خاص خود را دارند و همواره سعی می‌کنند تا محصولی را انتخاب کنند که «من» وجودشان را به بهترین شکل ممکن توصیف کند.»
فتحعلی همچنین در مورد کاربران و مشتریان خاص گلکسی A اضافه کرد: «طبق آمار به دست آمده، کاربران ما گروهی از افراد هستند که علاقه بسیاری به استفاده از دوربین دارند. به همین دلیل اعضای خانواده گلکسی A سال ۲۰۱۷ با دوربین‌های بسیار قدرتمندی روانه بازار شدند. پس از دوربین این افراد از گوشی‌ خود برا وب‌گردی، باز کردن ای‌میل، بازی و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.»
گفتنی است که این گوشی‌ها به طور رسمی از هفته آینده در بازار ایران عرضه شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر، این محصولات را خریداری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا