معنی خطوط زرد و سفید در جاده چیست؟ (+عکس)

در اینجا معنی خطوط زرد و سفید ممتد و متقاطع در جاده‌ها آورده شده است تا این بار با ایمنی بیشتر رانندگی کنید و به مقصد برسید.

موبنا، رضا خواجه‌وند – در کشور هند کمتر راننده‌ای مشاهده می‌شود که به قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت آگاهی ساکنان این کشور از علایم راهنمایی اندک است و توجه چندانی به این علایم ندارند. عدم کارکرد مناسب چراغ‌های راهنمایی و بی‌توجهی رانندگان از جمله مواردی است که تصادفات در خیابان‌ها افزایش میابد.

به هر حال، اگر قرار باشد میزان تصادفات جاده‌ای کاهش یابد و با ایمنی بیشتر در خیابان‌ها حرکت کنید، بهتر است در مورد علایم جاده‌ای بیشتر بدانید تا سفر شما ایمن‌تر باشد. در اینجا کاربرد اصلی خطوط رنگی که در خیابان توضیح داده شده است تا معنی آنها را بهتر بدانید.

خطوط سفید ممتد

معنی خطوط زرد و سفید در جاده چیست؟ (+عکس)

خطوط سفید ممتد نشان می‌دهند که راننده اجازه دارد فقط بین آنها حرکت کند و اجازه خروج از آنها وجود ندارد. بر این اساس زمانی که اتومبیل بین خطوط سفید ممتد در حال حرکت است، سبقت گرفتن یا دور زدن غیرممکن است.

 

خطوط سفید متقاطع

معنی خطوط زرد و سفید در جاده چیست؟ (+عکس)

خطوط سفید متقاطع نشا می‌دهند که شما می‌توانید حین حرکت مسیر خود را تغییر دهید،‌ سبقت بگیرید و بر اساس علایم راهنمایی که در جاده نصب شده است از دور برگردان یا خروج اضطراری استفاده کنید.

 

خط زرد ممتد

معنی خطوط زرد و سفید در جاده چیست؟ (+عکس)

خط زرد ممتد که در جاده‌ها کشیده می‌شود به معنی آن است که نباید از آن عبور کنید و البته در محدوده حرکتی خود می‌توانید سبقت بگیرید.

 

خط زرد متقاطع

معنی خطوط زرد و سفید در جاده چیست؟ (+عکس)

زمانی که هنگام رانندگی با این خط برخورد کردید اجازه عبور از روی آن را دارید، ولی می‌بایست با احتیاط لازم این کار را انجام دهید.

 

خط زرد ممتد دوگانه

 معنی خطوط زرد و سفید در جاده چیست؟ (+عکس)

زمانی که هنگام رانندگی دو خط زرد ممتد در کنار هم مشاهده کردید به این معنی خواهد بود که اجازه عبور کردن از روی آن را ندارید، مگر آنکه مانعی بر سر راه شما وجود داشته باشه که از جمله این موانع می‌توان به درخت سقوط کرده روی جاده،‌ وسیله نقلیه متوقف شده و … اشاره کرد.

با این توضیحات، این بار که در جاده‌های بیرون شهر مشغول رانندگی باشید به راحتی معنی هر یک از این خطوط را متوجه می‌شوید و ایمن‌تر از قبل می‌توانید مسیر خود را به پایان برسانید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا