معرفی اپلیکیشن Typo Effect؛ سازنده تصاویر زیبا با افکت تایپوگرافی

در دنیای نقاشی تفاوتی نمی کند که عناصر خلق یک تصویر چه باشند: ضربه های آرام یک قلم، بافت های درشت و ضخیم یا حتی فونت های در هم ریخته. مهم این است که تصویر با چشم های بیننده ارتباط برقرار کند و احساسی را در او به وجود بیاورد.

موبنا – تایپوگرافی یا نویسه نگاری یکی از سبک های محبوب طراحی است که اساس آن بر چینش هنرمندانه کلمات بنیان شده، به نحوی که کلمات در کنار هم بتوانند تصویری گویا و واضح ساخته و حتی پیامی به بیننده برسانند.

با اپلیکیشن Typo Effect می توانید عکس هایی به این سبک و سیاق بسازید. این اپ اندرویدی با آنالیز فضاهای روشن و تیره هر عکس حروف در هم ریخته را روی آن ها نشانده و ساختارش را به کلی دگرگون می کند.

کافیست عکس را به اپلیکیشن بدهید، فیلتر مناسب را انتخاب و منتظر رندرینگ آن بنشینید. زمان این رندرینگ کمی طولانیست، اما این انتظار برای گرفتن یک خروجی متفاوت و چشم نواز ارزشش را دارد.

Typo Effect چندین افکت تایپوگرافی رنگی و سیاه و سفید در اختیارتان قرار داده که تقریبا همه المان هایش را می توانید تغییر بدهید. مهم ترین آن ها حروف تشکیل دهنده تصویر است که نوشتن آن ها به دست خودتان سپرده شده. مثلا اگر سوژه شما کوئنتین تارانتینو، کارگردان مشهور سینماست می توانید یک عکس تایپوگرافی از او با کلمات Quentin و Tarantino بسازید.

طبیعتا هر چه تعداد کلمات بیشتر باشند، بافت تصویر ریز تر و ریز تر می شود. این نکته ای است که در ساخت تصاویر تایپوگرافی باید به آن توجه داشته باشید و با آزمون و خطا به نتیجه مطلوب برسید.

به غیر از نوشته ها می توانید نوع قلم را هم عوض کنید، کنتراست تصویر و بالا و پایین برده یا حتی برای پس زمینه از فیلترهای رنگی آماده بهره بگیرید. با کمی آزمون و خطا و وقت گذاشتن مطمئنا به نتیجه مطلوب تان خواهید رسید.

اگر چه کار با Typo Effect خیلی سخت نیست، اما رندرینگ نسبتا طولانی و این که گزینه ای برای دستکاری چینش حروف و پاک کردن بخش های اضافی ندارید شاید شما را از کار با آن خسته کند. نکته دیگر این که بهترین تصاویر تایپوگرافی را می توانید با عکس هایی بسازید که جزئیات در آن ها زیاد نیست.

مثلا یک پرتره  با پس زمینه تک رنگ نتیجه بسیار بهتری از یک تصویر شلوغ و رنگارنگ به شما می دهد. بنابراین Typo Effect فقط برای موارد خاصی کاربرد دارد و احتمالا برای سر و سامان دادن به خروجی های آن نیاز به یک ویرایشگر عکس مکمل هم داشته باشید.

اما کتمان نمی کنیم که کار با Typo Effect تجربه لذت بخشی است و امتحانش خالی از لطف نیست. این اپلیکیشن را می توانید به رایگان برای اندروید دانلود کنید.

Typo Effect Photo Editor
  • Typo Effect Photo Editor
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: .Typo Design Inc
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: ۱۲ مگابایت
 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا