سیمکارتهای همه اپراتورها تا پایان بهمن ماه ساماندهی می شوند

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات، درباره سرانجام سیمکارتهای دارای نقص پرونده و یا فاقد هویت اصلی دارنده آنها ، گفت: پیش بینی می شود که تا پایان بهمن ماه همه سیمکارتها ساماندهی و اطلاعات کامل مشترکین ثبت و ضبط شوند.

موبنا – عمیدیان روزدوشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از ۲۲ پروژه همراه اول با بیان این مطلب به خبرنگار عصرایران گفت: هم اکنون از مجموع حدود ۳۰ میلیون سیمکارت دارای نقص پرونده و یا اشکال دیگر نقص ، تنها حدود دومیلیون سیمکارت باقی مانده که این تعداد نیز یکطرفه شده و دارندگان آنها تا پایان بهمن ماه فرصت دارند که برای تکمیل اطلاعات فردی خود به مراکز اعلام شده مراجعه کنند.
وی درپاسخ به این پرسش که چرا اپراتور متخلف در این حوزه را معرفی و مطالبه خسارت مشابه کاری که رگولاتوری نیجریه کرد از این اپراتورها نمی کنید گفت: شما باید از ما ممنون باشید که ۲۸ میلیون سیمکارت دارای نقص پرونده را در ماههای اخیر ساماندهی کرده ایم و همه اپراتورها مانند بچه های یک خانواده هستند و ما باید از آنان حمایت کنیم.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دستورالعمل ابلاغی از سوی مرکز ملی فضای مجازی دراین زمینه هم اشاره کرد و گفت: با توجه به این دستورالعمل ما همه تلاشمان را برای ساماندهی این حوزه بکار گرفته ایم.
عمیدیان درپاسخ به پرسش مجدد اینکه کدام اپراتور بیشترین میزان سیمکارتهای بی نام و نشان یا دارای نقص پرونده را داشته است و چرا با این اپراتور همانند کشور نیجریه که پنج میلیارد دلار آمریکا این شرکت را سال گذشته بابت همین تخلف جریمه کرد رفتار نمی کنید، گفت: سیمکارتهای مربوط به همراه اول بیشترین میزان بوده است.
مدیرعامل همراه اول هم درپاسخ به طرح این موضوع از سوی معاون وزیر ارتباطات گفت از مجموع ۳۰ میلیون سیمکارت ثبت نام نشده یا دارای نقص اطلاعات مشترکان ، تنها حدود ۹ میلیون سیمکارت متعلق به همراه اول بوده که علت آن عمده و اصلی آنها هم نقص اطلاعاتی مانند کد ملی مشترکین بوده است.
مهندس وحیدصدوقی تاکید کرد: در زمان آغاز واگذاریهای همراه اول در کشور اصلا کدملی وجود نداشت و بخش قابل توجهی از این ۹ میلیون ،سیمکارت همراه اولی ، مربوط به کسانی است که اطلاعات آنها از روز نخست هم در شبکه مجموع بود، ولی کدملی وجود نداشت که بخواهد دریافت و ثبت شود که در این طرح پرونده های این دسته از مشترکین هم به روزرسانی شده است.
معاون وزیر ارتباطات و حتی شخص وزیر که در این مراسم حضور داشتند درباره اپراتوری که ۲۱ میلیون سیمکارت ثبت نام نشده در کشور توزیع کرده و نحوه برخورد با این تخلف حاضر به پاسخگویی به خبرنگاران نشدند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره سرنوشت سهام اپراتور دوم که سازمان بازرسی کل کشور از اواخر دولت گذشته بدنبال اجرای قانون در این زمینه بود هم حاضر به اعلام تاریخ دقیقی به خبرنگاران نشد.
نحوه تعامل مجموعه وزارت ارتباطات و بویژه رگولاتوری درسالهای اخیر موجب شده است که دهها میلیون سیمکارت بصورت غیرقانونی در سطح کشور توزیع شده که با توجه به الزام مرکز ملی فضای مجازی هنوز هم سرنوشت بیش از دومیلیون سیمکارت بی نام و نشان مشخص نشده است.
سیمکارتهای عرضه شده بوسیله دکه های روزنامه فروشی و یا دست فروشان ، در اصلاح به سیمکارتهای بی هویت یا فاقد مشخصات دارندگانش نامیده می شوند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا