بازی جدید ناسا مهارت های فضانوردی شما را به چالش می کشد

آیا تا به حال شده با دیدن فیلم هایی چون The Martian، رویای تجربه شرایط بی وزنی را در سر پرورانده باشید؟ یا آیا در کل شیفته فضا هستید؟ باید بگوییم که از این به بعد می توانید یک فضانورد شوید، حتی بدون آن که لباس‌ های مخصوص آنان را به تن کنید.

موبنا – ناسا به تازگی اپلیکیشنی به نام Space Science Investigations: Plant Growth منتشر کرده که اطلاعاتی از ماموریت ناسا برای رشد گیاه در فضا با استفاده از سیستم تولید سبزیجات و اتفاقاتی که در ایستگاه بین المللی فضایی می افتد را در اختیار کاربران می گذارد.

این برنامه که در اوایل ماه دسامبر سال گذشته منتشر شد، برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است.

بنابراین، اگر تا به حال می خواستید قدم به ایستگاه بین المللی فضایی یا همان ISS بگذارید، مهلت آن فرا رسیده است. ایستگاه فضایی در این بازی نمونه‌ ای شبیه سازی شده از ایستگاه واقعی در فضا است. اما این ایستگاه تنها برای دیدن نیست، بلکه حتی می توانید با آن تعامل داشته باشید.

با گشت و گذار در ISS و لمس کردن اشیای شناور در فضا، اطلاعات زیادی در مورد ویژگی های منحصر به فرد این ایستگاه فضایی پیدا می کنید.

بازی حول انجام ماموریت های فردی به نام نائومی (Naomi) می چرخد. نائومی فضانوردیست که مسئولیت پروژه پرورش گیاهان در فضا را به عهده دارد. بنابراین باید به او کمک کنید تا با پرورش سبزیجات، برای ناهار خود سالاد درست کند.

در حین انجام ماموریت های نائومی، می توانید به بررسی بخش های مختلف ایستگاه فضایی پرداخته و اطلاعاتی را در مورد پروژه گیاه شناسی ناسا، فرا بگیرید.

با خواندن این توصیفات، احتمالاً  احساس می کنید این بازی آموزشی بیشتر مختص کودکان است اما به طرز شگفت آوری، بزرگسالان نیز از تجربه بازی لذت خواهند برد.

ری پائولتا (Rae Paoletta)، یکی از نویسندگان سایت تکنولوژی گیزمودو (Gizmodo)، این عنوان را به نسخه ای از سری Sims در فضا شبیه دانست و اشاره کرد که ماموریت های بازی به شدت سخت هستند، حتی برای کسی که بیشتر از افراد عادی با فضا آشناست.

یادگیری کنترل صفحه و حرکت درون ISS بدون وجود گرانش، نیاز به تمرین دارد. همچنین، همان طور که بعضی از کاربران احتمالاً متوجه شده باشند، این بازی می تواند شما را دچار حالت تهوع کند، درست همانند یک فضانورد واقعی!

NASA Science Investigations
  • NASA Science Investigations
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: NASA
  • سیستم عامل: اندروید، iOS
  • حجم: ۶۳ مگابایت
 منبع: دیجیاتو

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا