TFFT آتشنشان جان سخت! (+عکس)

شکل ظاهری این خودروهای آتش‌نشان شبیه به کامیون‌های نظامی طراحی شده است و ۱۰۰۰ گالن معادل ۳۷۸۵ لیتر آب را با خود حمل می‌کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند «گارد ملی آمریکا*» به عنوان نهادی که در شرایط اضطراری وارد عمل می شود به تازگی چند دستگاه کامیون آتش‌نشانی تاکتیکی (TFFT) را در اختیار گرفته است که این خودروهای مجهز و پیشرفته در کارخانه Oshkosh / Pierce که سابقه طولانی در تولید انواع خودروهای خدماتی دارد، ساخته شده‌اند.

Pic OT Army TFFT 032908 0007

خودروهای آتش‌نشانی جدید تجهیزات چندمنظوره ضدآتش با بالاترین سطح استانداردها را در اختیار دارند که می‌توانند با ظرفیت‌های مختلف در مدار فعالیت قرار بگیرند.

Pic OT Army TFFT 032908 0008

نوشته های مشابه

شکل ظاهری این خودروهای آتش‌نشان شبیه به کامیون‌های نظامی طراحی شده است، ۱۰۰۰ گالن معادل ۳۷۸۵ لیتر آب را با خود حمل می‌کنند، هر طریق یک موتور اضافی می‌توانند با سرعت ۱۰۰۰ گالن در هر دقیقه آب را پمپ کنند، و برای دو کلاس A و B برای پخش کردن کف در محیط پیرامون در نظر گرفته شده است.

SONY DSC

برای این کامیون پیشرفته دو لوله متحرک در نظر گرفته شده است که با سرعت ۲۵۰ و ۵۰۰ گالن در دقیقه آب را به نقطه مورد نظر می‌رسانند و همچنین یک دستگاه ساختاری مجهز به پنل کنترلی، نردبان زمینی، شلنگ‌های خطی و یک عدد شلنگ تختی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

SONY DSC

این ماشین آتش‌نشانی قوی به گونه‌ای ساخته شده است که از آن می‌توان در عملیات‌های مختلف از جمله خاموش کردن حریق در جنگل و انواع مختلف حریق‌های زمینی از چاله‌های کوچک گرفته تا چاه‌هایی به عمق ۴۸ اینچ (۱.۲ متر) استفاده کرد.

SONY DSC

از دیگر امکانات مهمی که در این خودرو به کار گرفته شده تشک‌های هوا و ابزارهای ویژه برای برش آهن است. تمامی خودروهای TFFT در کارخانه به امکانات یاد شده مجهز می‌شوند و البته مراکز آتش‌نشانی بسته به نیاز و اهداف خود دیگر ابزارها و تجهیزات را هم روی آن مستقر می‌کنند.

SONY DSC

وزن این خودرو همراه با تجهیزاتی که معرفی شد ۶۶ هزار پوند معادل ۳۰ هزار کیلوگرم محاسبه می‌شود و فاصله بین دو محور آن ۲۱۰ اینچ برابر با ۵.۳۳ متر است. این خودرو همچنین می‌تواند با حداکثر سرعت ۶۲ مایل برساعت یعنی حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

SONY DSC

خودرو مجهز و پیشرفته TFFT به واسطح محفظه متوسط خدمه قادر است ۶ آتش‌نشان را با خود حمل کند و البته طراحی آن به گونه‌ای است که در صورت لزوم می‌تواند به راحتی داخل هواپیما برود تا در هر نقطه جهان که لازم است از آن استفاده شود.

SONY DSC

SONY DSC

*گفتنی است افرادی که در گارد ملی عضو هستند معمولا به عنوان “عضو غیر فعال ” نیروهای مسلح آمریکا به حساب آمده و در زمان شرایط عادی مشاغل عادی داشته و به صورت نیمه وقت در پادگان ها و پایگاه های نظامی گارد ملی برای تمرین و آموزش حضور پیدا می کنند.
این واحد در سه بخش گارد ملی زمینی، گارد هوایی و گارد ساحلی حفاظت از بخش های مختلف سرزمین آمریکا را بر عهده دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا