مشخصات فنی گلکسی اس ۸ سامسونگ توسط الدار مورتازین فاش شد

الدار مورتازین یکی از منابع موثق دنیای فناوری است که اطلاعات جدیدی را از گلکسی اس ۸ طی پستی فاش کرده است.

موبنا – در روزهای اخیر همزمان با نزدیک شدن به زمان رونمایی از گلکسی اس ۸ سامسونگ، اطلاعات بیشتری در مورد این گوشی هوشمند منتشر می‌شود. الدار مورتازین یکی از منابع موثق دنیای فناوری پستی را در Mobile-Review منتشر کرده که طی آن به بیان اطلاعاتی در رابطه با نسل جدید گوشی‌هوشمند سامسونگ یا همان گلکسی اس ۸ پرداخته است. براساس اطلاعات ارائه شده، سامسونگ نسل جدید گوشی‌هوشمند پرچمدار خود را در ماه دسامبر در اختیار اپراتورهای مخابراتی قرار داده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط مورتازین، گلکسی اس ۸ در دو نسخه راهی بازار خواهد شد که نسخه‌ی دوم از نمایشگری با سایز بزرگ‌تر بهره می‌گیرد. هرچند گلکسی اس ۸ از نظر سایز تفاوتی با نسل پیشین این پرچمدار نخواهد داشت، اما به موجب افزایش نسبت مساحت نمایشگر به مساحت پنل جلو، امکان استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر فراهم شده است.

گلکسی اس ۸ از وجود سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر بهره خواهد برد، حال آنکه مورتازین اطلاعی دقیق از این ویژگی نداشته و اظهار نظر قاطعی در مورد محل قرار‌گیری سنسور اثر انگشت ارائه نکرده است. به نظر می‌رسد سامسونگ قراردادن سنسور اثر انگشت در پنل پشتی را نیز مورد بررسی قرار داده است. آخرین رندرهای منتسب به گلکسی اس ۸ نشان از این دارد که سنسور اثر انگشت در پنل پشتی جایی ندارد.

مورتازین اعلام کرده که در نشست‌های خصوصی رونمایی از گلکسی اس ۸ برای اپراتورهای مخابراتی، این گوشی هوشمند نظر مثبت اپراتورها را به خود جلب کرده است. مورتازین به نقل از یکی از کارشناسان اپراتورهای مخابراتی اعلام کرده که گلکسی اس ۸ در نیمه‌ی دوم آوریل سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد. همین منبع که تمایلی به افشای نام خود نداشت، اعلام کرده که احتمالا تقاضا برای گلکسی اس ۸ بالا خواهد بود و در ابتدا شاهد کمبود این گوشی‌هوشمند در بازار خواهیم بود.

انتظار می‌رود گلکسی اس ۸ سامسونگ در دو نسخه با نمایشگرهای ۵.۷ و ۶.۲ اینچی راهی بازار شود که در هر دو نسخه از نمایشگر امولد کمپانی کره‌ای با قابلیت نمایش طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها، افزایش صحت رنگ‌های نمایش داده شده و افزایش بهره‌وری از نظر مصرف انرژی استفاده خواهد شد. مورتازین به این نکته اشاره کرده که گوشی‌هوشمند نمایش داده شده در تبلیغات ویدیویی مربوط به سامسونگ دیسپلی، گلکسی اس ۸ نیست.

ظرفیت باتری مورد استفاده مشابه گلکسی اس ۷ خواهد بود. از دیگر قابلیت‌های مورد انتظار برای گلکسی اس ۸ باید به جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در کنار درگاه USB تایپ C اشاره کرد. ضمنا یک سنسور عنبیه سنج نیز همچون گلکسی نوت ۷ در جلوی این گوشی هوشمند جای خواهد گرفت.

اطلاعات ارائه شده توسط مورتازین نشان از این دارد که هر دو تراشه‌ی اکسینوس ۸۸۹۵ و اسنپدراگون ۹۳۵ مورد استفاده در گلکسی اس ۸ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری سامسونگ توسعه خواهند یافت. پردازنده گرافیکی این گوشی هوشمند نیز Mali-G71 طراحی شده توسط ARM خواهد بود. از دیگر مشخصات فنی گلکسی اس ۸ باید به بهره‌گیری از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی از نوع UFS 2.1 اشاره کرد. ضمنا این گوشی از میکرو SD‌ نیز پشتیبانی می‌کند.

مورتازین اشاره‌ای به مشخصات دوربین گلکسی اس ۸ و امکان بکارگیری دوربین دوگانه در نسخه‌ی بزرگ‌تر این پرچمدار نکرده است.

بنابر اطلاعات ارائه شده گلکسی اس ۸ به همراه اندروید ۷.۱.۱ نوقا و رابط کاربری سامسونگ در کنار اپلیکیشن‌هایی پیش فرض نصب شده توسط کمپانی کره‌ای نظیر دستیار صوتی هوشمند بیکسبی و سامسونگ پی راهی بازار خواهد شد.

مورتازین وجود قابلیت Beast Mode یا Game Mode  را با امکان استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت سخت‌افزار گوشی تایید کرده است. وی همچنین اعلام کرده که گلکسی اس ۸ با امکان اتصال به نمایشگر‌های بزرگ‌تر همراه می‌شود که امکان استفاده از این گوشی با اتصال به نمایشگری بزرگ‌تر را فراهم می‌کند.

انتظار می‌رود گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس به ترتیب با قیمت ۷۰۰ تا ۷۵۰ دلار برای نسخه‌ی کوچکتر و ۸۵۰ دلار برای نسخه‌ی پلاس راهی بازار شود.

 منبع: زومیت

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا