مایکروسافت وجود مشکلات جدی در ویندوز ۱۰ را تایید کرد

تری میرسون با انتشار پستی در وبلاگ مایکروسافت با اذعان به وجود مشکل در ویندوز ۱۰، از اعمال تغییراتی خبر داد که میلیون‌ها کاربر ویندوز ۱۰ در انتظار آن هستند.

موبنا – سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت پس از انتشار با استقبال بالایی از سوی کاربران روبرو شد؛ اما از همان ابتدای کار انتقاداتی نیز به برخی جنبه‌های این سیستم عامل وارد شده بود که برای مثال می‌توان به عدم توانایی در کنترل بروزرسانی‌های منتشر شده برای جلوگیری از دانلود و کنترل تنظیمات مرتبط با حفظ حریم خصوصی اشاره کرد. مایکروسافت نهایتا با تصدیق وجود مشکلاتی در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ خبر از اعمال تغییراتی داد که در بروزرسانی‌های آینده ایجاد خواهد شد.

تری میرسون، قائم مقام بخش ویندوز مایکروسافت با انتشار پستی در وبلاگ مایکروسافت از تغییراتی برای ویندوز ۱۰ مایکروسافت خبر داده که میلیون‌ها نفر از کاربران ویندوز در انتظار شنیدن آن بودند. وی در پست خود چنین اظهار نظر کرده است:

بسیاری از کاربران درخواست‌هایی را مطرح کرده‌اند که اشاره به داشتن کنترل بیشتر روی داده‌هایی دارد که ویندوز ۱۰ از سیستم آن‌ها جمع‌آوری می‌کند، که البته مزیت این اطلاعات ایجاد تجربه‌ای شخصی‌تر به هنگام استفاده از سیستم‌عامل ویندوز است. براساس بازخورد شما کاربران، ما دو تغییر را در سیستم‌عامل ویندوز ایجاد می‌کنیم تا کنترل بیشتری روی کنترل داده‌های خود داشته باشید.

تغییرات مورد نظر مایکروسافت به دو بخش تقسیم می‌شود که شامل داشبورد حریم خصوصی مایکروسافت و بروزرسانی‌های مرتبط با حریم خصوصی است که به همراه بروزرسانی Creators در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

۱. داشبورد حریم خصوصی مایکروسافت (Microsoft Privacy Dashboard)

در صورتی که با استفاده از اطلاعات حساب کاربری خود در صفحه‌ی account.microsoft.com/privcy وارد شوید، می‌توانید اطلاعاتی را در رابطه با تاریخچه‌ی وب‌گردی، جزئیات جستجو‌های انجام شده و موقعیت مکانی خود مشاهده کنید. همچنین اطلاعاتی را در رابطه با Cortana Notebook رویت خواهید کرد.

با استفادها از این صفحه و حساب کاربری می‌توان در آینده پس از اضافه شدن قابلیت‌های جدید، کنترل بیشتری روی اطلاعاتی داشت که از طریق ویندوز ۱۰ جمع آوری می‌شود. مایکروسافت نیز اعلام کرده که همواره قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی را به سیستم خود اضافه خواهد کرد.

تغییرات ویندوز 10

۲. بروزرسانی موارد مرتبط با حریم خصوصی با Creators Update

مایکروسافت در نظر داد تا به همراه بروزرسانی Creators تغییراتی را در گزینه‌های مربوط به حریم خصوصی این سیستم‌عامل اعمال کند. این بروزرسانی قرار است در ابتدای بهار سال جاری میلادی منتشر شده و در اختیار کاربران قرار گیرد.

تغییر کامل تنظیمات بخش حریم خصوصی در بروزرسانی و نصب ویندوز ۱۰. یکی از تغییرات مورد نظر تغییرات گسترده‌ی تنظیمات حریم خصوصی در بروزرسانی و نصب سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ است. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که دیگر خبری از تنظیمات Express Setting نخواهد بود. مایکروسافت در نظر دارد تا به جای گذر کاربران با استفاده از انتخاب Express Setting، توضیحات مختصر و قابل فهمی را برای هر یک از کلید‌های تنظیمات بخش حریم خصوصی ارائه کند. کاربرانی که بروزرسانی Creators را دریافت کنند، باید این بخش را تکمیل کنند.

ساده‌سازی بخش Diagnostic Data: برای درک تغییرات صورت گرفته مایکروسافت باید جزئیات بیشتری را ارائه کند. براساس اطلاعات ارائه شده مایکروسافت تنظیمات در این بخش را از سه حالت به دو حالت کاهش داده که شامل دو وضعیت Basic و Full است. در حالت Basic مایکروسافت تنها داده‌هایی را مورد استفاده قرار خواهد داد که برای عملیات ویندوز ضروری است. به اعتقاد مایکروسافت این اطلاعات برای امن نگه داشتن اپلیکیشن‌ها و ویندوز ضروری است.

چرا مایکروسافت دیر به وجود مشکل پی برد؟

اولین قدم برای رفع مشکل، تصدیق و تایید وجود مشکل است. مایکروسافت که تا پیش از این زیر بار مشکلات مورد نظر کاربران نمی‌رفت. حال با تایید وجود مواردی در ویندوز ۱۰، اعلام کرده که مشکلات را با تغییرات و انتشار بروزرسانی حل خواهد کرد.

هرچند بروزرسانی Creators شماری از مشکلات مورد نظر کاربران را حل می‌کند، اما نگرانی‌های دیگری با اعلام ویژگی‌های این بروزرسانی ایجاد شده است. برای مثال ویندوز ۱۰ پس از دریافت بروزرسانی Creators صاحب قابلیتی با نام Dynamic Lock‌ می‌شود. قفل پویا با استفاده از دوربین رایانه، حضور کاربر را در مقابل سیستم کنترل کرده و در صورت بلند شدن کاربر از جلوی سیستم بصورت خودکار سیستم را قفل می‌کند. نظاره کردن همیشگی کاربر با استفاده از دوربین را باید نگرانی دیگری از جنس حریم خصوصی خواند که البته غیرفعال کردن آن می‌تواند تا حدودی به این نگرانی پاسخ دهد.

پس از نصب بروزرسانی Creators می‌توان دریافت بروزرسانی‌های غیرامنیتی را تا ۳۵ روز به تعویق انداخت، اما این ویژگی تنها برای نسخه‌های Professinal، Education و Enterprise ممکن است.

 منبع: زومیت

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا