لباس هوشمند روباتیک برای کمک به افراد معلول و ناتوان + عکس

این لباس هوشمند که قرار است از اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی به صورت گسترده وارد بازار جهانی شود، به موتورهای پیشرفته، حسگرها و سیستم تحلیل هوش مصنوعی مجهز شده است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – فناوری در زمینه کمک به معمولان و کهنسالان گام‌های قابل ملاحظه برداشته است و طی چند سال اخیر ابزارهای مختلف برای خانه‌های هوشمند و زیرساخت‌های کاربردی به کار گرفته شده است تا زندگی برای این دسته از افراد آسان‌تر شود.

محققان در تازه‌ترین اقدام خود محصولی را با نام Aura عرضه کرده‌اند که در اصل یک پوشش هوشمند محسوب می‌شود. این فناوری به صورت مشترک توسط شرکت yves béhar و کمپانی تولیدکننده پوشاک superflex ساخته شده است و آزمایشگاه بین‌المللی SRI قابلیت‌های روباتیک را به آن افزوده است.

yves-behar-aura-suit-designboom-FIX-01

این لباس هوشمند که قرار است از اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی به صورت گسترده وارد بازار جهانی شود، به موتورهای پیشرفته، حسگرها و سیستم تحلیل هوش مصنوعی مجهز شده است و البته همه این تجهیزات در قالب یک لایه سبک و راحت پوشیده می‌شود و در قالب پوست ثانوی روی بدن انسان به کار می‌رود.

yves-behar-aura-suit-designboom-FIX-03

عضلات الکترونیکی کوچک که در این لباس هوشمند به کار رفته‌اند این امکان را فراهم می‌کنند تا پوشیدن آن آسان شود و کاربر انواع مختلف فعالیت‌های مورد نظر خود را با آن انجام دهد. افرادی که به مشکلات حرکتی مبتلا هستند با این لباس هوشمند می‌توانند به راحتی فعالیت‌هایی از جمله بلند شدن، نشستن، حرکات موزن و فعالیت‌های روزمره را انجام دهند.

yves-behar-aura-suit-designboom-FIX-07

حسگرها و سیستم‌های هوشمند این لباس در قالب اجزای شش ضلعی ساخته شده‌اند و شبیه به قطعات اوریگامی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این حسگرها به کاربر امکان می‌دهند بدون نگرانی همه فعالیت‌های بدنی مورد نظر خود را انجام دهد.

yves-behar-aura-suit-designboom-FIX-10

این لباس به گونه‌ای ساخته شده است که بر اساس شکل و اندازه بدن افراد می‌تواند تغییر حالت بدهد و با آن سازگار شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۱۷ برای نخستین بار از این لباس در نمایشگاه NEW OLD لندن رونمایی شود.

1 دیدگاه

  1. یکی از نکات مثبت تولید در جهتی از که خدمت به بشریت و کمک به افراد ناتوان است باشد که همگی در این کوشا و فعال باشیم.

دکمه بازگشت به بالا