Nokia 6 در مقابل آیفون ۷ Plus در مقابل Galaxy S7 edge: کدام یک بهتر است؟

در اینجا سه گوشی هوشمند Nokia 6، آیفون ۷ Plus و Galaxy S7 edge در تمام زمینه‌ها با یکدیگر مقایسه شدند تا بهتر بتوانید یکی از آنها را به عنوان دستگاه موبایلی بعدی خود انتخاب کنید.

موبنا، رضا خواجه‌وند – چند روز قبل بود که شرکت نوکیا نخستین گوشی هوشمند خود را با نام Nokia 6 معرفی کرد تا بار دیگر بتواند وارد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند شود. بازگشت رسمی نوکیا به بازار گوشی دوره تازه‌ای از رقابت‌ها را به بین دستگاه‌های موبایلی اندرویدی آغاز کرد و گزینه جدید را در اختیار کاربران گذاشت.

باید توجه داشت که Nokia 6 یک گوشی هوشمند میان‌رده محسوب می‌شود و ضمن برخورداری از قابلیت‌های مورد نظر کاربران، قیمت مناسبی دارد. البته این گوشی هوشمند در مرحله نخست خارج از مرزهای چین نمی‌رود و فقط به کاربران این کشور فروخته می‌شود.

با این وجود نوکیا به دنبال بازار گسترده می‌گردد و طولی نمی‌کشد که گوشی هوشمند Nokia 6 به دست کاربارن جهانی می رسد. ولی به نظر شما با وجود رقیب‌های قدرتمندی که در بازار جهاین وجود دارد، این محصول چقدر می‌تواند موفق عمل کند؟

کارشناسان دو گوشی هوشمندی که می‌تواند با Nokia 6 رقابت کند را آیفون ۷ Plus اپل و Galaxy S7 edge سامسونگ می‌دانند. در برخی نظرسنجی‌ها هم مشخص شده است کاربران بین این سه محصول دچار تردید شده‌اند تا یکی از آنها را به عنوان گزینه جدید خریداری کنند.

در اینجا سه گوشی هوشمند Nokia 6، آیفون ۷ Plus و Galaxy S7 edge در تمام زمینه‌ها با یکدیگر مقایسه شدند تا بهتر بتوانید یکی از آنها را به عنوان دستگاه موبایلی بعدی خود انتخاب کنید.

nokia-6

طراحی

گوشی هوشمند Nokia 6 سیستم عامل اندروید ۷.۰ را در خود جا داده است و ابعاد آن به ترتیب ۱۵۴، ۷۵.۸ و ۸.۴ میلیمتر محاسبه می‌شود. این گوشی هوشمند ۱۶۹ گرم وزن دارد و بدنه آن از جنس آلومینیوم ساخته شده است. برای این گوشی حسگر لمسی اثر انگشت در نظر گرفته شده است.

گوشی آیفون ۷ Plus اپل با طول، عرض و ضخامت ۱۵۸.۲، ۷۷.۹ و ۷.۳ میلیمتر ساخته شده است و با وزن ۱۸۸ گرم به دست کاربران می‌رسد. این محصول همچنین بدنه آلومینیومی و حسگر لمسی اثر انگشت را در خود جا داده است و از دیگر امکانات آن می‌توان به استاندارد IP57 برای قابلیت ضدآب و ضدگرد و غبار اشاره کرد.

گوشی هوشمند Galaxy S7 edge سامسونگ با سیستم عامل اندروید ۶.۰ وارد بازار شد و ابعاد آن به ترتیب ۱۵۰.۹، ۷۲.۶ و ۷.۷ میلیمتر و وزن آن هم ۱۵۷ گرم محاسبه می‌شود. بدنه اصلی این گوشی هوشمند از جنس شیشه و آلومینیوم ساخته شده است و با استاندارد IP68 در مقابل آب و گردوغبار مقاوم است.

نمایشگر

گوشی هوشمند Nokia 6 نمایشگر لمسی ۵.۵ اینچی را در خود جا داده است که تصاویر در آن با کیفیت ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل پخش می‌شود و تراکم تصویر در آن ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ مربع است. نوع نمایشگر این گوشی IPS LCD است که این نمایشگر ۷۱.۵۸ درصد از قسمت روی بدنه را می‌پوشاند و تصاویر در آن با ۱۶ میلیون رنگ به نمایش درمی‌آید.

گوشی آیفون ۷ Plus نمایشگر ۵.۵ اینچی را با کیفیت ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل شامل می‌شود که تراکم تصویر در آن ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ مربع اعلام شده و نوع نمایشگر IPS LCD است. نمایشگر این گوشی هوشمند ۶۷.۵۸ درصد از سطح روی دستگاه را می‌پوشاند و تصاویر در آن با ۱۶ میلیون رنگ به نمایش درمی‌آید.

گوشی هوشمند Galaxy S7 edge سامسونگ هم نمایشگر ۵.۵ اینچی با کیفیت ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ را در خود جا داده است که تراکم تصویر در آن ۵۳۴ پیکسل در هر اینچ مربع محاسبه می‌شود. حدود ۷۶.۰۹ درصد از سطح روی این دستگاه را نمایشگر تشکیل می‌دهد و تصاویر در آن با ۱۶ میلیون رنگ به نمایش درمی‌آیند.

galaxy-s7-edge-gold-front-07

دوربین

دوربین دیجیتالی در نظر گرفته شده برای Nokia 6 حسگر ۱۶ مگاپیکسلی دارد که شامل فلش دوگانه LED می‌شود و اندازه دهانه حسگر F2.0 است. دوربین این گوشی هوشمند قابلیت اتوفوکوس دارد و از دیگر امکانات آن می‌توان لمس نمایشگر برای فوکوس، قابلیت تشخیص چهره، تایمر خودکار، زوم دیجیتالی و برچسب عکس‌ها بر اساس موقعیت جغرافیایی اشاره کرد. کیفیت تصاویر ویدیویی ضبط شده با این دوربین ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت آن ۳۰ فریم در ثانیه است. این دوربین امکان برقراری تماس ویدیویی را فراهم می‌کند و دوربین سلفی آن با حسگر ۸ مگاپیکسلی و با کیفیت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل تصویربرداری می‌کند.

گوشی آیفون ۷ Plus حسگر ۱۲ مگاپیکسلی را به همراه فلش LED چهارگانه در خود جا داده است و اندازه دهانه حسگر F1.8 محاسبه می‌شود. این گوشی هوشمند و حسگر مجزا را برای دوربین اصلی شامل می‌شود که سطح پوشش لنز آن یاقوت کریستالی است. دوبین این گوشی زوم اپتیکال دارد و از دیگر امکانات آن می‌توان به سیستم تثبیت تصویر، اتوفوکوس، و حسگر BSI برای تشخیص نور محیط اشاره کرد. این دوربین چهره را تشخیص می‌دهد، با لمس انگشت در نمایشگر لمسی می‌توان روی بخش مورد نظر فوکوس کرد، تایمر خودکار دارد و عکس‌ها را برحسب موقعیت جغرافیایی برچسب‌گذاری می‌کند. سرعت تصاویر ویدیویی ضبط شده در آن در حالت ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی ۳۰ فریم در ثانیه است، در حالت ۱۹۲ در ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه تصویربرداری می‌کند و با کیفیت ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل می‌تواند با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه تصویربرداری کند. برای این دوربین سیستم تثبیت تصویر، اتوفوکوس متوالی و تماس ویدیویی در نظر گرفته شده است. حسگر سلفی این گوشی ۷ مگاپیکسلی است و کیفیت تصاویر در آن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل گزارش شده است.

گوشی هوشمند Galaxy S7 edge حسگر ۱۲ مگاپیکسلی را به عنوان دوربین اصلی در خود جا داده است که فلش LED دارد و اندازه دهانه حسگر هم F1.7 است. این دوربین سیستم اپتیکال تثبیت تصویر و اتوفوکوس را در خود جا داده است و از دیگر امکانات آن می‌توان به لمس نمایشگر برای فوکوس، سیستم تشخیص لبخند، سیستم تشخیص چهره، تایمر خودکار و سیستم برچسب‌گذاری عکس‌ها برحسب موقعیت جغرافیایی اشاره کرد. سرعت تصاویر ویدیویی با کیفیت ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ این دوربین ۳۰ فریم در ثانیه است، در حالت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه تصویربرداری می‌کند و در حالت ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل نیز با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه فیلم می‌گیرد. حسگر سلفی این گوشی ۵ مگاپیکسلی است.

Apple-iPhone-7-Plus-Review-TI

سخت‌افزار

برای گوشی هوشمند Nokia 6 تراشه Snapdragon 430 در نظر گرفته شده است که هشت هسته ۱۴۰۰ مگاهرتزی از نوع ARM Cortex A53 در آن فعالیت می‌کنند. پردازنده گرافیکی گوشی Adreno 505  است و از دیگر امکانات آن می‌توان به رم ۴ گیگابایتی، حافظه داخلی ۶۴ گیابایتی، پشتیبانی از کارت حافظه microSD، microSDHC و microSDXC اشاره کرد.

گوشی آیفون ۷ Plus اپل شامل تراشه مرکزی A10 Fusion می‌ّود که چهار هسته ۲۳۴۰ مگاهرتزی در آن قرار دارند و از دیگر امکانات آن می‌توان به رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی اشاره کرد.

گوشی Galaxy S7 edge سامسونگ تراشه Exynos Octa 8890 دارد که هشت هسته ۲۳۰۰ مگاهرتزی از نوع Exynos M1 و Cortex-A53 را در خود جا داده است و پردازنده گرافیکی آن هم ARM Mail-T880 MP12 است. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به رم ۴ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و پشتیبانی از کارت‌های حافظه microSD، microSDHC و microSDXC اشاره کرد.

iphone-7-plus-samsung-galaxy-s7-camera-1-of-1

باتری

گوشی هوشمند Nokia 6 باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری را در خود جا داده است که سیستم شارژ سریع هم برای آن در نظر گرفته شده است. با هر بار شارژ کامل می‌توان در حالت برقراری تماس این گوشی را ۱۸ ساعت به کار گرفت. درحالت آماده‌باش باتری این گوشی هوشمند ۳۲ روز معادل ۷۶۸ ساعت دوام می‌آورد و در حالت پخش موسیقی هم می‌تواند به مدل ۲۲ ساعت کار کند.

گوشی هوشمند آیفون ۷ Plus باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپری دارد که با هر بار شارژ کامل در حالت برقراری تماس ۲۱ ساعت انرژی را در خود نگه می‌دارد، در حالت آماده‌باش تا ۱۶ ساعت معادل ۳۸۴ ساعت انرژی دارد، در حالت اینترنت ۳G معادل ۱۳ ساعت انرژی را در خود نگه می‌دارد، در حالت LTE معادل ۱۳ ساعت و در حالت Wi-Fi هم تا ۱۶ ساعت می‌تواند دوام بیاورد. باتری این گوشی هنگام پخش موسیقی ۶۰ ساعت انرژی دارد و هنگام پخش تصاویر ویدیویی به مدت ۱۲ ساعت انرژی را نگه می‌دارد.

باتری گوشی هوشمند Galaxy S7 edge سامسونگ ظرفیت ۳۶۰۰ میلی‌آمپری دارد که در صورت تمایل کاربران به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود و توان آن هنگام برقرای تماس تلفنی ۲۷ ساعت، هنگام استفاده از اینترنت ۳G معادل ۱۲ ساعت، هنگام اتصال به شبکه LTE معادل ۱۵ ساعت، هنگام اتصال به اینترنت بی‌سیم Wi-Fi معادل ۱۶ ساعت، هنگام پخش موسیقی ۵۵ ساعت و هنگام پخش تصاویر ویدیویی ۱۸ ساعت دوام می‌آورد.

قیمت

گوشی هوشمند Nokia 6 با قیمت ۲۴۵ دلار به فروش می‌رسد، گوشی هوشمند آیفون ۷ Plus اپل ۹۶۹ دلار قیمت دارد و Galaxy S7 edge سامسونگ هم به قیمت ۷۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا