فهرست بهترین هدایای فناورانه موجود در بازار (+‌عکس)

کارشناسان با انجام یک بررسی جامع لیست بهترین هدایای فناورانه که می‌توان در بازار کنونی تهیه کرد را منتشر کردند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – بدیهی است که همه کاربران امروزی تمایل دارند یک دستگاه گوشی هوشمند آیفون هفت، یک گیرنده تلویزیونی ۴ هزار پیکسلی و یک لپ‌تاپ پیشرفته داشته باشند. ولی اگر قرار باشد برای یکی از دوستان یا نزدیکان خود هدیه فناورانه انتخاب کنید سراغ این گزینه‌ها می‌روید؟

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی بنیاد فناوری‌های مصرفی آمریکا (CTA)‌ مواردی که گفته شد مطلوب‌ترین کالاهای دیجیتالی کاربران در سال ۲۰۱۶ بود. ولی باید اعتراف کرد هیچ کدام از آنها نمی‌توانند یک گزینه مناسب برای هدیه باشند.

در بازار متنوع امروزی بسیاری از کالاهای عرضه شده در عرصه فناوری ضمن داشتن قیمت ارزان، کارایی زیادی دارند و می‌توانند برای شما که به دنبال هدیه مناسب می‌گردید گزینه مناسبی محسوب شوند. از هدست هوشمند PlayStation VR گرفته تا کنسول بازی کوچک نینتندو و ساعت‌های هوشمند، هر کدام از آنها محبوبیت زیادی دارند و هم‌اکنون که سال ۲۰۱۶ میلادی به پایان رسیده است، کارشناسان با انجام یک بررسی جامع لیست بهترین هدایای فناورانه که می‌توان در بازار کنونی تهیه کرد را به قرار زیر منتشر کردند.

اسپیکر هوشمند Home گوگل

یکی از کاربردی‌ترین اسپیکرهای موجود در بازار Dot نام دارد که در شرکت آمازون ساخته می‌شود و با قیمت ارزان‌تر از ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد. ولی گوگل به تازگی اسپیکرهای خانگی هوشمندی را عرضه کرده است که با نام Google Home شناخته می‌شود و اگرچه ۱۲۹ دلار قیمت دارد، ولی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید هدیه باشد.

۱-google-home-kitchen-780x439

این دستگاه مانند Echo که با قیمت ۱۸۰ دلار فروخته می‌شود و Dot که ۴۹ دلار قیمت دارد، می‌تواند به صورت هوشمند و خودکار همه خبرهای مورد علاقه شما را بخواند، به سوالات شما در هر زمینه‌ای پاسخ دهد، موسیقی پخش کند، و کنترل دستگاه‌های هوشمند خانگی را به شما بسپارد.

گوگل با طراحی زیبا، قیمت ارزان و قابلیت‌های کاربردی که برای این محصول در نظر گرفته است،‌ یکی از بهترین محصولات برای خرید هدیه را در اختیار شما می‌گذارد و حتی با آن امکان جست‌وجوی اینترنتی را هم فراهم می‌کند.

چاپگر هوشمند عکس فوجی‌فیلم

شما هم احتمالا مانند دیگر کاربران هزاره سوم هزاران عکس را در گوشی هوشمند خود نگه می‌دارید و آنها را به صورت الکترونیکی روی نمایشگاه دستگاه تماشا می‌کنید. با این وجود شرکت فوجی‌فیلم چاپگر هوشمندی را با نام SP-2 عرضه کرده است که بار دیگر به شما یادآوری می‌کند عکس‌های فیزیکی می‌توانند حس بهتری را انتقال دهند. این چاپگر هر عکس را در کمتر از ۱۰ ثانیه چاپ می‌کند تا خاطرات شما برای همیشه ثبت شود.

۲-fujifilm-sp-2-printer-780x439

چاپگر SP-2 می‌تواند به دستگاه موبایلی شما متصل شود و در محل کار از طریق یک اپلیکیشن ساده با دیگر ابزارهای موجود ارتباط برقرار کند. اپلیکیشن مخصوص این چاپگر امکان ویرایش تصاویر، افزودن فیلترها و ایجاد کلاژ روی تصاویر پیش از چاپ را هم فراهم می‌کند.

این دستگاه در دو رنگ نقره‌ای و طلایی عرضه شده است و به قیمت ۲۰۰ دلار فروخته می‌شود.

کنسول بازی NES Classic Edition

این دستگاه کوچک و کاربردی را شاید بتوان یکی از بهترین هدایای فناورانه موجود در بازار معرفی کرد. حدود سه دهه پس از عرضه عمومی، شرکت نینتندو ۳۰ عدد از بهترین و نوستالژیک‌ترین بازی‌های خود را روانه بازار کرد که از جمله آنها می‌توان به Mario Bros، Legends of Zelda، Pac-Man و Castlevania اشاره کرد. همه این بازی‌ها روی یک کنسول بازی کوچک عرضه شدند. این کنسول باز یکوچک مبتنی بر سیستم ورودی USB منویی شبیه به نتفلیکس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که گشتن و انتخاب کردن بازی را بسیار آسان می‌کند. این کنسول بازی کوچک یک دستگاه کنترلی هم دارد البته اگر قرار باشد کاربران به صورت همزمان از آن استفاده کنند، باید برای خرید دستگاه کنترلی ثانوی ۱۰ دلار بپردازند.

۳-nintendo-nes-classic-edition-mini-780x439

این کنسول بازی به صورت محدود عرضه شده است و با این وجود فروشگاه‌های اینترنتی از جمله آمازون آن را با قیمت ۵۰۰ دلار به فروش می‌رسانند.

ساعت هوشمند چندکاره

ساعت هوشمند Apple Watch بی‌تردید یکی از بهترین فناوری‌های پوشدنی موجود در بازار جهانی محسوب می‌شود و هم‌اکنون مدل اولیه آن با قیمت ۲۶۹ دلار به فروش می‌رسد تا امکان خرید آن برای عموم کاربران فراهم شود.

با این وجود باید توجه داشت این تنها ساعت هوشمند موجود در بازار نیست. برندهای بزرگی مانند Emporio Armani، Kate Spade New York، Michael Kors، Disel و Chaps که در زمینه مد و پوشاک فعالیت می‌کنند ساعت‌های هوشمند چندکاره عرضه کرده‌اند که شکل ظاهری آنها شبیه به ساعت‌های مچی معمولی است و با این وجود برای آنها انواع مختلف قابلیت‌های کاربردی در نظر گرفته شده است.

۴-fossil-hybrid-smartwatch-780x439

این ساعت‌های هوشمند زیبا می‌توانند گام‌های شما را بشمارند، خواب شما را تحلیل کنند، اطلاعیه‌های مربوط به سلامت شما را به نمایش بگذارند و همه این کارها را از طریق مچ دست شما انجام دهند. این ساعت‌های چندکاره مانند ساعت‌های مچی هوشمند نمایشگر لمسی ندارند و به همین خاطر بخش اعظم فعالیت آنها از طریق اپلیکیشن مربوطه که روی گوشی هوشمند نصب می‌شود، دنبال خواهد شد. در این زمینه برند Kate Spade یکی از زیباترین، کاربردی‌ترین و ارزان‌ترین مدل این ساعت‌ها را با قیمت ۱۲۸ دلار عرضه کرده است و برند Armani ساعت هوشمند خود را ۱۶۰ دلار می‌فروشد.

هدفون‌های بی‌سیم

زمانی که اپل ورودی هدفون در گوشی هوشمند آیفون ۷ را حذف کرد، هدفون‌های بی‌سیم بیش از هر زمان دیگر مورد توجه قرار گرفتند و بازار آنها داغ‌تر شد. بهترین هدفون بی‌سیم که هم‌اکنون در بازار فروخته می‌‌شود و با دستگاه‌های موبایلی اپل بسیار سازگار است Bose Quiet Comfort نام دارد که قیمت آن ۳۵۰ دلار در نظر گرفته شده است.

۵-bose-quietcomfort-wireless-headphones-780x439

این هدفون بی‌سیم سیستم به سیستم حذف صداهای اضافه محیط مجهز شده است و از طریق فناوری ارتباط بلوتوث به دستگاه موبایلی متصل می‌شود تا موسیقی‌های مورد علاقه کاربر را پخش کند.

هدست هوشمند PlayStation VR

خرید هدیه برای علاقمندان به بازی‌های ویدیویی کار بسیار دشواری است. ولی هدست واقعیت مجازی PlayStation VR این کار را آسان می‌کند. هدست‌های واقعیت مجازی در انواع مختلف عرضه می‌شوند و این محصول که در شرکت ژاپنی سونی ساخته شده است، با قیمت ۳۹۹ دلار می‌تواند قابلیت‌های متفاوت و کاربردی را در اختیار شما بگذارد.

۶-playstation-vr-780x439

این فناوری پوشیدنی کاربر را به صورت واقعی در فضای مجازی بازی قرار می‌دهد و به عنوان مثال زمانی که بازی Eagle Flight را دنبال می‌کنید، خود را در شهر پاریس می‌بینید و اگر وارد بازی Batmna: Arkham VR شوید محیط پیرامون شما تبدیل به یک صحنه جنایی می‌شود.

کفش ورزشی Under Armour

آخرین مدل کفش ورزشی ساخته شده در این شرکت Gemini نام دارد که می‌تواند تناسب اندام شما را هم زیر نظر بگیرد. این کفش ورزشی راحت در دو رنگ آبی و قرمز، و در اندازه‌های مختلف ساخته شده است و داخل آن حسگرهای هوشمند به کار رفته است تا تعداد گام‌ها، مسافت پیموده شده، سرعت حرکت، فاصله مبدا تا مقصد، تعداد کالری مصرف شده و … را محاسبه کند.

۷-under-armour-gemini-2-smart-sneakers-780x439

این کفش ورزشی ۱۱۳ دلار قیمت دارد و یک اپلیکیشن هوشمند موسوم به MapMyRun برای آن عرضه شده است که روی گوشی هوشمند نصب می‌شود و از طریق فناوری ارتباط بلوتوث با کفش ورزشی رتباط برقارر می‌کند. بر این اساس همه اطلاعات مربوط به تناسب اندام شما روی دستگاه موبایلی منتشر می‌شوند. البته هنگام فعالیت ورزشی نیازی نیست گوشی را با خود حمل کنید. زیرا این کفش هوشمند می‌تواند اطلاعات را در خود نگه دارد و در پایان آنها را به گوشی انتقال دهد.

قفل هوشمند August

شاید هیچ هدیه‌ای به اندازه یک قفل هوشمند الکترونیکی نتواند اطرافیان شما را متعجب کند. شرکت August قفل هوشمند جدید خود را با نام Smart Lock با قیمت ۲۲۹ دلار می‌فروشد.

این قفل هوشمند که برای درب اصلی منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد، به گونه‌ای ساخته شده است که اگر نزدیک خانه شوید از طریق سیستم عامل اندروید یا iOS روی گوشی هوشمند شما را تشخیص می‌دهد و به محض آنکه پشت در می‌رسید آن را باز می‌کند.

۸-august-smart-lock-780x439

قفل هوشمند به سادگی روی هر دری نصب می‌شود و برای آن باتری‌ و گیرنده بی‌سیم Wi-Fi در نظر گرفته شده است. مزیت اصلی قفل مذکور این است که امکان دسترسی شما از راه دور را هم فراهم می‌کند و بر این اساس می‌توانید زمانی که خانه نیستید، کنترل و مدیریت خانه را در دست بگیرید.

پهپاد DJI Mavic Pro

این روزها انواع مختلف پهپادها با قابلیت‌ها و کاربردهای مختلف عرضه می شوند و در بین آنها Mavic Pro ساخت شرکت DJI با قیمت ۷۴۹ دلار بسیار کاربردی به نظر می‌رسد. این پهپاد بسیار کوچک است و اندازه آن را می‌توان معادل یک بطری آب دانست. برخلاف محصولات مشابه، این پهپاد بسیار سبک ساخته شده است و بخش‌های مختلف بدنه آن خم می‌شود تا به راحتی بتوانید آن را حمل کنید.

۹-dji-mavic-pro-780x439

این محصول نسبت به پهپاد Phantom با قیتم ۱۴۰۰ دلار کوچک‌تر و سبک‌تر است و می‌تواند با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی خود تصاویر ۴ هزار پیکسلی تهیه کند و حتی تصاویر ویدیویی زنده و مستقیم هم پخش کند.

روتر بی‌سیم Eero

هدیه الکترونیکی که با خدمات بی‌سیم Wi-Fi سرو کار داشته باشد همیشه محبوب است. بیشتر خانه‌ها فاقد روتر هستند و شرکت Eero بر این باور است که چنین دستگاهی می‌بایست در همه خانه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. روتر این شرکت مبتنی بر فنوری بی‌سیم Wi-Fi فعالیت می‌کند و قادر است همه نقاط منزل شما را تحت پوشش قرار دهد.

۱۰-eero-router-780x439

بر این اساس شما به راحتی می‌توانید بدون آنکه در خانه خود راه بروید و نزدیک مودم شوید، فیلم‌های پرحجم را به راحتی بارگذاری کنید.

این روتر همچنین به شما امکان می‌دهد در نقاط مختلف خانه که مد نظر شما هست دسترسی به Wi-Fi را مسدود کنید و به عنوان مثال امکان اتصال بی‌سیم به اینترنت را در اتاق فرزندان خود غیرممکن کنید. این روتر ۱۹۹ دلار قیمت دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا