پهپاد زیردریایی با قابلیت شیرجه زدن تا عمق ۴۰ متری (+عکس)

این پهپاد می‌تواند تا عمق ۳۰ متری آب شیرجه بزند و محل قرار گرفتن ماهی‌ها را تا فاصله ۴۰ متری از خود به درستی تشخیص دهد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – در نمایشگاه CES 2017 که هم‌اکنون در لاس‌وگاس آمریکا در حال برگزاری است  انوع مختلف محصولات الکترونیک و فناوری‌های هوشمند ارایه شده‌اند و در بین آنها یک پهپاد جدید در معرض دید عمومق رار گرفته است که می‌تواند زیر آب شنا کند.

این پهپاد برای فرو رفتن در آب‌های شیرین، آب شور دریا و حتی آب‌های یخ زده مخصوص ماهیگیری ساخته شده است و در اصل از آن به عنوان یک روبات هوشمند یاد می‌شود که تجربه جالب و متفاوتی را در اختیار کاربر می‌گذارد.

powerray-drone-fishing-designboom01

این پهپاد می‌تواند تا عمق ۳۰ متری آب شیرجه بزند و محل قرار گرفتن ماهی‌ها را تا فاصله ۴۰ متری از خود به درستی تشخیص دهد. برای این پهپاد هوشمند یک نور آبی هم در نظر گرفته شده است که به عنوان طعمه از آن استفاده می‌کند تا ماهی‌ها را به سمت خود بکشاند و شکار آنها آسان‌تر شود.

powerray-drone-fishing-designboom02

این پهپاد از سیستم‌های صوتی هوشمند هم استفاده می‌کند تا به کمک آن بتواند موقعیت جغرافیای ماهی‌ها را به درستی تشخیص دهد و سپس از آنها عکس می‌گیرد تا صاحب پهپاد روی آب در جریان همه اتفاقات قرار گیرد. این پهپاد می‌تواند عکس ماهی، موقعیت جغرافیایی آن، اطلاعات مربوط به دمای آب و … را از طریق گیرنده Wi-Fi ارسال کند. این نوع ارتباط به پهپاد امکان می‌دهد تا اطلاعات خود را به راحتی تا فاصله ۸۰ متری بفرستد. صاحب پهپاد از یک اپلیکیشن ویژه که روی گوشی هوشمند خود نصب کرده است استفاده می‌کند تا کنترل آن را در دست گیرد که البته این اپلکییشن برای دو سیستم عامل اندروید و iOS طراحی شده است. پهپاد همچنین می‌تواند از دنیای زیر آب با کیفتی ۴ هزار پیکسلی UHD تصویربرداری کند.

powerray-drone-fishing-designboom03

با اپلیکیشنی که روی گوشی هوشمند نصب می‌شود، صاحب پهپاد می‌تواند جهت، سرعت، مسیر و نوع حرکت آن را مشخص کند و هر زمان که ارایه کند نور آبی را روشن کند یا تصویربرداری را آغاز کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا