فهرست بهترین فناوری‌های ارایه شده در نمایشگاه CES 2017

کارشناسانی که هم‌اکنون در نمایشگاه حضور دارند، با انجام یک بررسی دقیق فهرست بهترین فناوری‌هایی که در CES 2017 ارایه شده است را منتشر کردند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان موسوم به CES 2017 در لاس‌وگاس فعالیت خود را آغاز کرد تا در این نقطه کاربران با آخرین دستاوردهای ارایه شده در این زمینه آشنا شوند. بزرگترین برندها در عرصه رایانه، بازی، فناوری‌های پوشیدنی، لوازم خانگی هوشمند و … در نمایشگاه امسال گرد هم آمدند و در نخستین روزهای سال ۲۰۱۷ بهترین و پیشرفته‌ترین محصولات خود را در معرض دید عموم قرار دادند.

اگرچه هر سال در نمایشگاه CES انواع مختلف محصولات سخت‌افزاری غیرکاربردی معرفی می‌شود که بیشتر آنها هرگز به تولید انبوه نمی‌رسند و کاربران جهانی هم استقبال گسترده‌ای از آنها نمی‌کنند، ولی باید توجه داشت که برخی از این فناوری‌ها در زندگی روزمره ما نقش اساسی برعهده دارند و می‌توانند بسیار کاربردی باشند. از جمله فناوری‌های عجیبی که در نمایشگاه امسال عرضه شده است می‌توان به برس هوشمند مجهز به پردازنده اینتل، در هوشمند یخچال ال‌جی با قابلیت باز شدن بدون دخالت دست یا روبات پرنده برای انجام کارهای خانه یاد کرد.

با این وجود کارشناسانی که هم‌اکنون در نمایشگاه حضور دارند، با انجام یک بررسی دقیق فهرست بهترین فناوری‌هایی که در CES 2017 ارایه شده است را به قرار زیر منتشر کردند.

 

بهترین لپ‌تاپ قابل تغییر: ThinkPad X1 Yoga لنوو

از قدیم مرسوم زمانی که یک لپ‌تاپ را خریداری می‌کنید، دستگاهی در اختیار دارید که نمایشگر آن روی صفحه‌کلید خم می‌شود تا امکان حمل آن آسان شود. ولی لپ‌تاپ‌های امروزی اندکی متفاوت هستند و قابلیت‌های بیشتری را شامل می‌شوند.

سیستم ورودی Thunderbolt 3، سیستم ذخیره‌ساز اطلاعات NVMe، صفحه کنترلی لمسی Precision Touchpads، سیستم‌های امنیتی بیومتریک، نمایشگر لمسی و … قابلیت‌هایی محسوب می‌شوند که در کنار یکدیگر لپ‌تاپ ThinkPad X1 Yoga لنوو را شکل می‌دهند.

۱-thinkpadx1yoga-1

نمایشگراین لپ‌تاپ به گونه‌ای ساخته شده است که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای دارد و البته برای آن گیرنده مخابراتی LTE هم در نظر گرفته شده است. نمایشگر این لپ‌تاپ از نوع OLED است، پردازنده گرافیکی Iris Plus دارد، حسگر اثر انگشت برای آن در نظر گرفته شده است، وبکم آن می‌تواند چهره صاحب خود را تشخیص دهد تا قفل دستگاه را باز کند، و گیرنده بی‌سیم NFC امکان ارتباطات کوتاه‌برد را برای دستگاه فراهم می‌کند. نتیجه اتفاقات مذکور باعث شده است تا از ThinkPad X1 Yoga لنوو به عنوان بهترین لپ‌تاپ ارایه شده در نمایشگاه امسال یاد کنند.

 

بهترین رایانه رومیزی همه‌کاره: Kaby Lake NUCs اینتل

در زمینه دستکاپ‌های همه کاره امسال محصولات متنوع و کارآمدی عرضه شده است که از جمله آنها یم‌توان به XPS 27 دل و HP Pavilion Edge اشاره کرد. با این وجود اگر قرار باشد بهترین محصول ارایه شده در این زمینه را انتخاب کنیم، می‌بایست NUC اینتل در رتبه نخست قرار بگیرد.

۲-baby-canyon-tall-nuc-frontangle-i5-i7-16x9-png-rendition-intel_-web_-720

این رایانه‌های همه‌کاره کوچک و کاربردی برای سال‌های طولانی با ما همراه بوده‌اند و مدل‌های امروزی نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده‌اند. مدل جدید رایانه همه‌کاره اینتل قابلیت‌های یک لپ‌تاپ اولترابوک را با امکانات ویژه در اختیار کاربران می‌گذارد و امکان اجرای بازی‌های ویدیویی با گرافیک بالا را هم فراهم می‌کند. این رایانه کوچک رومیزی به گونه‌ای ساخته شده است که به راحتی می‌توان آن را با خود حمل کرد. در این رایانه رومیزی از آخرین مدل پردازنده Kaby Lake اینتل استفاده شده است و از دیگر امکانات آن می‌توان به پردازنده گرافیکی پیشرفته، خروجی HDMI 2.0، خروجی HDMI-CEC برای سیستم سینمای خانگی و ورودی Thunderbolt 3 برای انتقال پرسرعت اطلاعات اشاره کرد. تمام این قابلیت‌ها باعث شده است مدل جدید رایانه رومیزی NUC از رقبای خود پیشی بگیرد.

 

بهترین رایانه شخصی: ROG Swift PG27UQ ایسوس با نمایشگر ۲۷ اینچی مخصوص بازی

در عرصه فناوری اول بودن همیشه به معنی بهتر بودن نیست و به عبارت دیگر می‌توان گفت شرکت‌هایی که برای نخستین بار یک فناوری را روانه بازار کردند، همواره عنوان بهترین تولیدکننده آن فناوری را به خود اختصاص ندادند. با این وجود در نمایشگاه امسال یک رایانه شخصی عرضه شده است که نمایشگر آن کیفیت ۴ هزار پیکسلی با توان ۱۴۴ هرتزی دارد، از سیستم HDR-10 پشتیبانی می‌کند، پردازنده گرافیکی Nvidia G-Sync را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد و با این توضیحات توانسته است به عنوان بهترین رایانه شخصی رومیزی در بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان معرفی شود.

۳-pg27uq-front

شاید به جرات بتوان گفت این محصول بهترین و باکیفیت‌ترین نمایشگر را در بین همه رایانه‌های رومیزی جهان در اختیار دارد و پس از آن UP3017Q با کیفیت ۴ هزار پیکسل و با توان ۱۲۰ هرتز می‌تواند تصاویر قابل قبولی را پخش کند. به جز کیفیت نمایشگر، این محصول توان پردازش بالایی دارد و به همین خاطر اگر قرار باشد علاقمندان به بازی‌های ویدیویی یک محصول پیشرفته و پرقدرت را در اختیار بگیرند این دستگاه بهترین گزینه محسوب می‌شود.

 

بهترین سخت‌افزار مخصوص بازی: هدست واقعیت مجازی HTC Vive TPCast

عرصه هدست‌های واقعیت مجازی بسیار رقابتی شده است و این روزها انواع مختلف این محصول در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر گوشی‌های هوشمند کار می‌کنند و برای آنها امکانات و توانایی‌های فراوان در نظر گرفته شده است تا کاربران بتوانند با آنها دنیای پیرامون خود را به صورت متفاوت مشاهده کنند.

۴-tpcast

بهترین نوع هدست واقعیت مجازی که در نمایشگاه امسال عرضه شده است TPCast نام دارد که شرکت HTC آن را عرضه کرده است. این هدست بدون هرگونه اتصال سیمی به رایانه متصل می‌شود و به عبارت دیگر شما می‌توانید به صورت بی‌سیم و کاملا آزادانه از خدمات آن بهره‌مند شوید. این هدست واقعیت مجازی پس از اتصال بی‌سیم به رایانه شخصی امکان پخش سه‌بعدی تصاویر ویدیویی و فایل‌های صوتی را برای شما فراهم می‌کند و کیفیت آن نسبت به محصولات مشابه بالاتر است.

این هدست واقعیت مجازی موقعیت سر کاربر در هنگام حرکت را تشخیص می‌دهد و متناسب با آن عکس‌العمل نشان می‌دهد تا از این طریق بتوان تصاویر سه‌بعدی را به بهترین شکل مشاهده کرد. قیمت این هدست هوشمند ۲۵۰ دلار در نظر گرفته شده است، باتری آن با هر بار شارژ دو ساعت دوام می‌آورد و همین اتفاقات باعث شده است کارشناسان آن را بهتر از محصولات مشابه بدانند.

 

بهترین فناوری پوشیدنی: حسگرهای حرکتی Notch 3D

حتی بهترین فناوری‌های تناسب اندام که هم‌اکنون فروخته می‌شوند هم نمی‌توانند نقشه کامل از سیستم داخلی بدن شما ارایه دهند. شرکت Notch راهکار جدید ارایه کرده است تا این مشکل را برطرف کند. محصول جدید این شرکت حسگرهای حرکت هوشمند است که به صورت سه‌بعدی بدن کاربر را اسکن می‌کند و حتی کوچک‌ترین حرکات در بدن او نادیده گرفته نمی‌شوند. هر حسگر این سیستم که به شکل مثلث ساخته شده به باندهای انعطاف‌پذیر متصل است تا بتون آنها را به راحتی به نقاط مختلف بدن از جمله بازو، ران و قفسه سینه متصل کرد. زمانی که حسگرها به بدن متصل می‌شوند، هر کدام از آنها سیستم‌های داخلی خود از جمله شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و … را فعال می‌کنند تا همه حرکات بدن مانیتور شود و از طریق اپلیکیشن مربوطه روی گوشی هوشمند در اختیار کاربر قرار گیرد.

۵-notch2

مجموعه حسگرهای Notch 3D که به زودی وارد بازار می‌شود ۳۷۹ دلار قیمت دارد و مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری در تلاشند قابلیت‌های کاربردی بیشتری را برای اپلیکیشن آن ارایه دهند. شرکت تولیدکننده این فناوری اعلام کرده است که ورزشکاران حرفه‌ای، کهنسالان، افراد خانه‌دار و .. می‌توانند به صورت کاربردی از این محصول استفاده کنند.

 

بهترین گجت تناسب اندام: Misfit Vapor

از زمانی که مدل مفهومی این گجت معرفی شد توجه کاربران جهانی را به خود جلب کرد و هم اکنون که مدل نهایی آن در نمایشگاه امسال در معرض دید عموم قرار گرفته است، کارشناسان آن را بهترین فناوری تناسب اندام می‌دانند. این فناوری پوشیدنی نسبت به مدل‌های مشابه قابلیت‌های بسیار کاربردی‌تر دارد. این نخستین محصول Misfit محسوب می‌شود که نمایشگر رنگی AMOLED بدون لبه را در خود جا داده است، ضربان قلب را مانیتور می‌کند، گیرنده ماهواره‌ای GPS دارد، موسیقی‌های مورد علاقه کاربر را در حافظه داخلی خود ذخیره می‌کند و سیستم عامل اختصاصی مخصوص فناوری‌های پوشیدنی را شامل می‌شود.

۶-embargoed-until-12f52f2016-misfit-vapor-hero

این دستگاه با همه قابلیت‌های کاربردی خود ۱۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است و البته توانمندی‌های سخت افزاری بیشتری را ارایه می‌دهد تا کاربر بتواند به راحتی با آن سازگاری داشته باشد.

 

بهترین لوازم خانگی هوشمند: Sevenhugs Smart Remote

اگر می‌خواهید یک ابزار خانگی هوشمند در اختیار داشته باشید تا به گوشی هوشمند شما متصل شود و همه قابلیت‌های مورد نظر را در اختیارتان بگذارد، این محصول بهترین گزینه محسوب می‌شود. این دستگاه به شما امکان می‌دهد تمام لوازم خانگی خود را از طریق یک نمایشگر لمسی کنترل کنید. برای این دستگاه حسگرهای حرکتی تعریف شده است که در نقاط مختلف اتاق نصب می‌شوند و سیستم شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و سیستم تشخیص سیگنال‌های ارتباطی آن با دستگا‌ه‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کند.

۷-sevenhugs

اگر دو لوازم خانگی الکترونیکی در نزدیکی یکدیگر قرار داشته باشند و به عنوان مثال چراغ خانگی هوشمند و گیرنده تلویزیونی فاصله اندکی با یکدیگر داشته باشند، سیستم Smart Remote به شما گزینه متخلف می‌دهد تا بدانید کدام یک از این دو محصول را می‌خواهید کنترل و مدیریت کنید.

این محصول پیشرفته‌ترین دستگاه برای کنترل از راه دور لوازم خانگی محسوب می‌شود و به طور حتم اگر آن را خریداری کنید، به دستگاه‌های مشابه نیاز نخواهید داشت. این محصول که از طریق گیرنده ارتباطی Wi-Fi به اینترنت متصل می‌شود، در خانواده محصولات اینترنت اشیا طبقه‌بندی شده است و به همین خاطر می‌توان آن را هوشمندترین و بهترین محصول مرتبط با اینترنت اشیا هم معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا