فهرست بهترین گوشی‌هایی که سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شوند (+عکس)

کارشناسان فهرست و مشخصات بهترین گوشی‌های هوشمندی که قرار است در سال جدید میلادی وارد بازار شوند را منتشر کردند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – سال ۲۰۱۶ با همه تلخی‌ها و شیرینی‌های خود به پایان رسید تا شرکت‌های فناوری فرصت دوباره برای حضور در بازار جهانی پیدا کنند و با برنامه‌ریزی درست یک سال دیگر را برای رقابت هرچه گسترده‌تر پیش‌رو داشته باشند. برای علاقمندان به گوشی‌های هوشمند ۲۰۱۶ سال قابل ملاحظه‌ای بود و این طور که از هم‌اکنون پیش‌بینی می‌شود، ۲۰۱۷ برای آنها بهتر خواهد شد.

شرکت نوکیا مدتی پیش تایید کرد در سال ۲۰۱۷ میلادی بار دیگر به بازار جهانی گوشی هوشمند برمی‌گردد، اپل اظهار داشت ده‌ سالگی گوشی هوشمند آیفون را در این سال به صورت متفاوت جشن می‌گیرد، مایکروسافت تایید کرد در این سال از برند جدید گوشی‌های پیشرفته خود با نام Surface Phone رونمایی می‌کند، سامسونگ اعلام کرد اشتباه خود برای عرضه Galaxy Note 7 را به بهترین شکل جبران می‌کند و …. در مجموع همه بزرگان حاضر در این عرصه رقابتی به نوعی آمادگی خود برای فعالیت در سال ۲۰۱۷ میلادی را اعلام کردند.

به هر حال، از هم‌اکنون که تنها چند روز از آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی گذشته است پیش‌بینی می‌شود گوشی هوشمند پرقدرت و قابل ملاحظه‌ای در ۱۲ ماه پیش‌رو روانه بازار شوند. در این گزارش لیست بهترین و پیشرفته‌ترین گوشی‌هایی که امسال به دست کاربران جهانی می‌رسند آورده شده است.

گوشی هوشمند آیفون ۸

امسال گوشی هوشمند آیفون ده ساله می‌شود و اپل از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های ویژه برای این جشن تولد بزرگ در نظر گرفته است. اگر شایعات منتشر شده درست باشد، اپل تصمیم دارد گوشی هوشمند آیفون ۷s را کنار بگذارد و مستقیم سراغ آیفون ۸ برود.

photo_2017-01-03_07-00-17

کارشناسان می‌گویند این محصول متفاوت‌ترین آیفونی است که در تاریخ فعالیت‌های اپل به تولید می‌رسد و چه از نظر شکل ظاهری یا قابلیت‌های داخلی، این گوشی هوشمند می‌تواند با آنچه که کاربران تاکنون دیده‌اند متفاوت باشد. این محصول برای نخستین بار در تاریخ فعالیت‌های اپل نمایشگر OLED را در اختیار کاربران می‌گذارد، یک مدل از آن با نمایشگر خمیده به دست کاربران می‌رسد، برای نخستین بار قابلیت شارژ بی‌سیم برای آن در نظر گرفته شده است، حسگر Touch ID زیر نمایشگر جاسازی شده است تا کلید سخت‌افزاری برای همیشه از آیفون حذف شود، و سری Pro آن مانند سری محصولات edge سامسونگ نمایشگر خمیده را در اختیار کاربران می‌گذارد.

این طور که پیش‌بینی شده است، آیفون ۸ در سپتامبر ۲۰۱۷ به صورت رسمی به جهانیان معرفی می‌شود و یک ماه بعد فروش آن آغاز می‌شود.

گوشی هوشمند Galaxy S8

این محصول پرچمدار بعدی گوشی‌های سامسونگ است که می‌توان آن را متفاوت‌ترین و بهترین محصول ساخته شده در این شرکت کره‌ای دانست. این گوشی هوشمند مانند پرچمدار بعدی اپل به سیستم هوش مصنوعی اختصاصی مجهز می‌شود که کاربران از آن می‌توانند در قالب یک دستیار همه‌کاره استفاده کنند. البته این تنها مشابهت Galaxy S8 و آیفون نیست.

۲-galaxy-s8

پرچمدار بعدی گوشی‌های سامسونگ قرار است ورودی ۳.۵ میلیمتری هدفون را کنار بگذارد و در عوض کاربران می‌بایست برای استفاده از هدفون از سیستم ورودی USB-C استفاده کنند.

پیش‌بینی شده است این گوشی هوشمند نمایشگر خمیده EMOLED Edge با کیفیت ۲ هزار پیکسل را در خود جا داده باشد و به کمک استاندارد IP68 ضدآب شود. در این محصول حسگر اثر انگشت و سیستم هوشمند تشخیص عنبیه چشم به کار رفته است و تراشه مرکزی آن Snapdragon 835 کوالکام است و البته دوربین سلفی آن دو لنز مجزا دارد.

گوشی هوشمند P1 نوکیا

از زمانی که مرکز توسعه دستگاه‌ها و خدمات نوکیا به مایکروسافت واگذار شد، این برند در بازار گوشی‌های هوشمند کنار رفت. ولی هم‌اکنون تعهد نوکیای فنلاندی به مایکروسافت به پایان رسده است و این شرکت قصد دارد با عرضه P1، در سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار جهانی گوشی‌های هوشمند برگردد.

۳-nokia-p1

شرکت نوکیا تایید کرد برای بازگشت به بازار جهانی گوشی‌های هوشمند روی سیستم عامل اندروید تمرکز کرده است و در نظر دارد در بازار گوشی‌های میان‌رده و پیشرفته مانور دهد. گوشی هوشمند P1 نوکیا در خانواده دستگاه‌های اندرویدی پیشرفته طبقه‌بندی می‌شود و این طور که منابع آگاه می‌گویند برای آن استاندارد ضدآب IP68 در نظر گرفته شده است. این گوشی هوشمند در دو اندازه متفاوت با نمایشگرهای ۵.۲ و ۵.۵ اینچ عرضه می‌شود که نمایشگر هر یک از این دو گوشی هوشمند تصاویر را با کیفیت ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل به نمایش می‌گذارد.

روی این گوشی‌ها سیستم عامل اندروید ۷.۰ نصب شده است و شرکت فنلاندی قصد دار P1 را با قابلیت پشتیبانی از هدست واقعیت مجزی VR Daydream گوگل به دست کاربران جهانی برساند. پیش‌بینی می‌شود از این گوشی هوشمند در فصل نخست سال ۲۰۱۷ رونمایی شود.

گوشی هوشمند P10 هوواوی

شرکت چینی هوواوی موفق شد در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند P9 را در بازار جهانی بفروشد و دور از ذهن به نظر نمی‌رسد که این مرکز برای عرضه گسترده مدل بعدی این محصول برنامه‌ریزی های دقیق انجام داده است.

۴-huawei-p10

هنوز جزییات زیادی در مورد گوشی هوشمند P10 منتشر نشده است. با این وجود منابع آگاه می‌گویند این نخستین گوشی هوشمند جهان محسوب می‌شود که به اسکنر مافوق‌صوت اثرانگشت مجهز شده است که نسبت به فناوری کنونی با سرعت بالاتر اثر انگشت کاربر را شناسایی می‌کند.

برای این گوشی هوشمند منایشگر ۵.۵ اینچی در نظر گرفته شده است که تصاویر در آن با کیفیت QHD به نمایش درمی‌اید و از دیگر امکانات این محصول می‌توان به لنز پیشرفته و دوگانه Leica برای دوربین، تراشه Kirin 960 هوواوی، و رم ۴ و ۶ گیگابایتی اشاره کرد. این گوشی هوشمند در ماه آپریل به صورت رسمی معرفی می‌شود.

گوشی هوشمند OnePlus 4

اگرچه این روزها گوشی‌های چینی متفاوتی تولید و عرضه می‌شوند، ولی یکی از اثرگذارترین محصولات چینی که کاربران از هم‌اکنون برای عرضه آن لحظه شماری می‌کنند OnePlus 4 است. البته از هم‌اکنون این احتمال وجود دارد که محصول مذکور با نام OnePlus 5 روانه بازار شود، زیرا چینی‌ها ۴ را عدد خوش‌یمن و خوش‌شانس نمی‌دانند. این محصول پیشرفته‌ترین و پرقدرت‌ترین گوشی هوشمند ساخته شده در شرکت OnePlus است.

photo_2017-01-03_07-00-22

در حال حاضر اطلاعات اندکی از این محصول منتشر شده است. ولی منابع آگاه می‌گویند پرچمدار بعدی سری گوشی‌های هوشمند OnePlus یکی از پرقدرت‌ترین محصولات موبایلی در جهان محسوب می‌شود که بدنه فلزی دارد، تراشه Snapdragon 835 را شامل می‌شود، نمایشگر ۵.۵ اینچی QHD را در خود جا داده ست و کیفت نمایشگر آن نسبت به OnePlus 3T که تصاویر را با کیفیت Full HD پخش می‌کند بسیار متفاوت است.

در خبرها همچنین آمده است که این محصول رم ۸ گیگابایتی دارد و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به دوربین یجیتلای ۲۳ مگاپیکسلی، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری و سیستم عامل اندروید ۷.۰ اشاره کرد. پیش‌بینی شده است که این محصول در ماه مه یا ژوئن ۲۰۱۷ وارد بازار شود.

گوشی هوشمند Galaxy Note 8

یکی از بزرگترین شکست‌های سامسونگ در تاریخ فعالیت‌های این شرکت کره‌ای عرضه گوشی هوشمند Galaxy Note 7 بود که به دلیل آتش‌سوزی‌های مکرر و عدم توان شرکت مذکور در تعمیر گوشی پس از دو بار جمع‌آوری سراسری، سامسونگ مجبور شد به طول کامل فروش این محصول را متوقف کند. با این وجود هنوز موقع شکست فرا نرسیده است و سامسونگ معتقد است که با گوشی Galaxy Note 8 می‌تواند اشتباهات قبلی را جبران کند.

۶-galaxy-note-8

هنوز اطلاعات زیادی در مورد این گوشی هوشمند جدید منتشر نشده است. با این وجود از مهم‌ترین اشتراکات آن با مدل قبلی می‌توان به پشتیبانی از فناوری جدید قلم هوشمند S Pen، حسگر داخلی تشخیص عنبیه چشم، و نمایشگر ۵.۷ اینچی اشاره کرد که البته تصاویر در این نمایشگر با کیفیت ۴ هزار پیکسل پخش می‌شوند. همچنین شایعه شده است که این محصول تراشه Snapdragon 835 دارد و سامسونگ می‌خواهد آگوست پیش‌رو از آن رونمایی کند.

گوشی هوشمند Surface Phone مایکروسافت

سال ۲۰۱۷ زمانی است که مایکروسافت برای نخستین بار از برند Surface Phone خود رونمایی می‌کند تا برای حضور در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند جان دوباره بگیرد.

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های صورت گرفته، این گوشی هوشمند به سیستم عامل ویندوز ۱۰ مجهز شده است که در مدل‌های مختلف عرضه می‌شود. مدل اول با رم ۴ گیگابایتی به حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی مجهز شده است، مدل دوم با رم ۶ گیگابایتی همراه با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود و مدل سوم با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی به دست کاربران می‌رسد.

photo_2017-01-03_07-04-58

این گوشی هوشمند ضمن پشتیبانی از سیستم ورودی USB-C، تصاویر را در نمایشگر ۵.۷ اینچی خود با کیفیت AMOLED به نمایش می‌گذارد و از دیگر امکانات آن می‌توان به پیشرفته‌ترین تراشه ساخته شده در شرکت کوالکام اشاره کرد.

گوشی هوشمند جدید مایکروسافت تمام اپلیکیشن‌های سیستم عامل ویندوز ۱۰ مخصص رایانه‌های شخصی را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد و از آن می‌توان به عنوان قوی‌ترین گوشی هوشمند جهان یاد کرد. مایکروسافت این گوشی فوق العاده و منحصر به فرد را برای رقابت بیشتر با اپل، سامسونگ و گوگل عرضه می‌کند و البته اعلام کرده است که محصول مذکور به صورت تخصصی کاربران سازمانی را مورد توجه قرار می‌دهد.

گوشی هوشمند Surface Phone مایکروسافت که هم‌اکنون نمونه‌های اولیه آن ساخته شده است و منابع آگاه تصاویر مختلف از آن منتشر کرده‌اند اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی یعنی همین روزها به صورت رسمی معرفی می‌شود و البته فروش آن در آینده نزدیک آغاز نمی‌شود.

اینها مهم‌ترین و پیشرفته‌تری گوشی‌هایی بودند که شرکت‌های سازنده در سال ۲۰۱۷ روانه بازار می‌کنند. ولی از هم‌اکنون می‌توان پیش‌بینی کرد دیگر برندها و شرکت‌ها هم طی سال پیش‌رو محصولات متفاوت خود را روانه بازار خواهند کرد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا