Pixel یا Pixel XL گوگل: کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟

اگر جزء‌ علاقمندان به دو گوشی هوشمند Pixel و Pixel XL گوگل هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید تا مشکل شما برای انتخاب یکی از این دو محصول برطرف شود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – گوگل برای سال‌های طولانی سری گوشی‌های Nexus را روانه بازار می‌کرد که البته بخش سخت‌افزاری این دستگاه هر بار به یکی از شرکای گوگل از جمله اچی‌تی‌سی، هوواوی، ال‌جی و … واگذار می‌شد. در سال ۲۰۱۶ میلادی برای نخستین بار سری جدیدی از گوشی هوشمند گوگل با نام Pixel معرفی شد که همه بخش‌های آن در همین شرکت به تولید رسیده بود.

دو گوشی هوشمند Pixel و Pixel XL نخستین پرچمدارانی بودند که همه بخش‌های آنها در شرکت گوگل ساخته شده بود تا غول اینترنتی جهان به صورت رسمی در این زمینه وارد عرصه رقابتی شود. این دو گوشی هوشمند از بدو ورود مورد توجه کاربران جهانی قرار گرفتند و کاربران زیادی برای خرید آنها ابراز تمایل کردند. با این توضیحات، اگر شما جزء‌ آن دسته از افرادی بودید که قصد داشتید یکی از این دو محصول را خریداری کنید سراغ کدام یک می‌رفتید؟

google-pixel-and-pixel-xl-4

به هر حال اگر قصد دارید یکی از این گوشی‌ها را خریداری کنید و هنوز در این زمینه به اطمینان کامل نرسیده‌اید، نگران نباشید. اگرچه هر دو محصول در بیشتر بخش‌ها با یکدیگر مشابهت دارند، ولی برخی مزایا و معایب در هر کدام از آنها لحاظ شده است که با خواندن آنها می‌توانید تصمیم نهایی را اتخاذ کنید. با اطمینان می‌توان گفت اگر جزء‌ علاقمندان به دو گوشی هوشمند Pixel و Pixel XL گوگل هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید تا مشکل شما برای انتخاب یکی از این دو محصول برطرف شود.

اندازه نمایشگر

نخستین نکته‌ای که در این زمینه توجه شما را جلب می‌کند. اندازه نمایشگر دو گوشی هوشمند مذکور است. اگر شما جزء‌ آن دسته از کاربرانی هستید که قصد دارید زمان زیادی را به گشت‌وگذار در گوشی هوشمند خود اختصاص دهید، روی آن کتاب الکترونیکی بخوانید، تصاویر ویدیویی ببینید، در شبکه اجتماعی حضور داشته باشید، نقشه الکترونیکی را مورد استفاده قرار دهید و خدمات مشابه را هر روز در زندگی روزمره خود به کار ببرید، بهتر است سراغ گوشی بزرگتر بروید. شما به عنوان کاربری با این نیازها می‌بایست Pixel XL که نمایشگر ۵.۵ اینچی دارد را به گوشی هوشمند ۵ اینچی Pixel ترجیح دهید.

google-pixel-and-pixel-xl-1

با این وجود، گوشی کوچکتر هم مزایای خود را دارد. برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند حمل گوشی برایشان آسان‌تر باشد و در عین حال همه قابلیت‌های مورد نیاز خود را با سرعت و کیفیت بالا مورد استفاده قرار دهند، Pixel گزینه بهتری به نظر می‌رسد و البته قیمت ارزان‌تری هم دارد.

اندازه و ارگونومی

بدیهی است که نمایشگر بزرگتر باعث می‌شود دستگاه الکترونیکی جیبی اندازه بزرگتری داشته باشد. این مسئله به چه معنی است؟ باید توجه داشته باشید هرچه اندازه یک گوشی بزرگتر می‌شود حمل آن هم سخت‌تر می‌شود، احتمال افتادن آن بیشتر می‌شود، و قیمت آن هم بالاتر می‌رود.

google-pixel-and-pixel-xl-2

گوشی هوشمند Pixel XL همواره نیازمند آن است که شما توجه بیشتری داشته باشید و هنگام تایپ کردن یا استفاده از نمایشگر لمسی از هر دو دست خود استفاده کنید. اگر بخواهید همه کارهای خود را با این گوشی با یک دست انجام دهید، احتمال سقوط آن وجود دارد و البته این مشکل هم پیش روی شما قرار می‌گیرد که با یک دست نتوانید به راحتی تایپ کنید و به همه بخش‌های کیبورد لمسی دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این،‌ قرار دادن گوشی با این اندازه در جیب کار غیرممکنی به نظر می‌رسد و مدل کوچکتر با نام Pixel این مشکل را به طور کامل برطرف می‌کند. بنابراین پیش از آنکه گوشی را خریداری کنید باید از نیازهای خود باخبر شوید و بدانید که دقیقا کدام یک از این دو محصول با چه اندازه‌ای برای شما کاربرد دارد. باید دریابید کدام یک از دو گوشی هوشمند  Pixel و Pixel XL در استفاده‌های روزمره می‌توانند کاربردی‌تر باشند.

google-pixel-and-pixel-xl-5

این نکته را به خاطر بسپارید که هر گاه می‌خواهید Pixel XL را از جیب خود خارج کنید باید هر دست خود را مورد استفاده قرار دهید، مطمئن باشید در محیط پیرامون شما افرادی حضور ندارند که بتوانند به راحتی گوشی بزرگ را از دستان شما بربایند، و برای حمل آن نیاز به حمل یک کیف اضافی ندارید. اگر با همه این شرایط Pixel XL با شرایط زندگی شما سازگاری ندارد، مطمئن باشید Pixel یک گزینه مناسب محسوب می‌شود.

واقعیت مجازی

آیا تاکنون تجربه حضور در دنیای واقعیت مجازی را داشته‌اید؟ هر دو مدل از سری گوشی‌های Pixel گوگل نخستین محصولاتی محسوب می‌شوند که با فناوری Daydream این شرکت سازگاری دارند. فناوری Daydream در اصل پلتفرم گوگل برای فضای واقعیت مجازی محسوب می‌شود و یک راهنمای کلی را ارایه می‌دهد که به واسطه آن دستگاه‌های الکترونیکی سخت‌افزاری پیشرفته بتوانند با این فضا سازگاری بیشتری داشته باشند. این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است که مبتنی بر آن می‌توان جزییات بیشتری را در دنیای واقعیت مجازی لحاظ کرد، حرکات را بهتر تحلیل کرد و به صورت عمیق‌تر کاربر را با این فضا مطابقت داد.

google-pixel-and-pixel-xl-8

به هر حال،‌ هر دو گوشی هوشمند Pixel و Pixel XL به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت کامل با فضای واقعیت مجازی سازگاری دارند. ولی در نظر داشته باشید گوشی کوچکتر و ۵ اینچی Pixel تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل به نمایش می‌گذارد و تراکم تصویر در آن ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ مربع است. گوشی ۵.۵ اینچی Pixel XL به نمایشگر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیسل با تراکم ۵۳۴ پیکسل در هر اینچ مربع مجهز شده است. شما با چشمان معمولی نمی‌توانید تفاوت چندانی را در تصاویری که این دو نمایشگر پخش می‌کنند ببینید. اما وقتی که عینک واقعیت مجازی Daydream را با این گوشی‌ها به چشم می‌زنید، تفاوت آنها به خوبی نمایان می‌شود. اگر علاقمند به دنیای واقعیت مجازی هستید، Pixel XL بهترین گزینه محسوب می‌شود.

دوربین دیجیتالی

هر دو گوشی هوشمند Pixel و Pixel XL گوگل حسگر مشابه را برای دوربین دیجیتالی خود شامل می‌شود و در قسمت پشت آنها دوربین با کیفیت مشابه تصویربرداری می‌کند. باید گفت تصاویری که دوربین این دو گوشی هوشمند می‌گیرد واقعا قابل قبول است. البته باید توجه داشته باشید که چگونه با گوشی خود عکسبرداری می‌کنید. اگر جزء آن دسته از کاربرانی هستید که برای گرفتن عکس مورد علاقه خود دست‌ها را به اطراف می‌چرخانید و آنها را در زاویه‌های مختلف خم میکنید، احتمال افتادن Pixel XL هنگام تصویربرداری زیاد است. نمایشگر بزرگر این گوشی هنگام تصویربرداری هم می‌تواند برخی مشکلات را به همراه داشته باشد و بنابراین اگر توجه کافی نداشته باشید، با مشکل مواجه می‌شوید.

google-pixel-and-pixel-xl-7

بنابراین در شرایطی که دو گوشی هوشمند Pixel و Pixel XL دوربین دیجیتالی مشابه را شامل می‌شوند، مدل کوچکتر می‌تواند کاربردی‌تر و مناسب‌تر باشد. این مسئله نه تنها از افتادن گوشی جلوگیری می‌کند، بلکه به شما امکان می‌دهد هنگام تصویربرداری قابلیت‌های مختلف دوربین را بهتر مورد استفاده قرار دهید.

قیمت

قصه همیشگی در زمینه دستگاه‌های الکترونیکی همراه به قیمت آنها مربوط می‌شود. اگر شما قصد داشته باشید یک گوشی هوشمند خوب را با قیمت مناسب تهیه کنید، بهتر است سراغ Pixel بروید. در غیر این صورت پرداخت اندکی هزینه بیشتر و خرید Pixel XL می‌تواند تا چند سال نیاز شما را برای تعویض گوشی برطرف کند و همه امکانات مورد نیاز را در اختیارتان بگذارد. مدل پایه گوشی هوشمند Pixel گوگل با نمایشگر ۵ اینچی به قیمت ۶۵۰ دلار فروخته می‌شود و اگر قصد داشته باشید آن را با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت خریداری کنید، می‌بایست اندکی بیشتر پول بپردازید.

عمر باتری

مهم‌ترین نکته‌ای که هر کاربر موقع خرید گوشی هوشمند جدید به آن توجه می‌کند عمر باتری است. گوشی هوشمند Pixel XL به واسطه اندازه بزرگتری که دارد،‌ باتری قدرتمندتری را هم در خود جا داده است. این گوشی هوشمند باتری ۳۴۵۰ میلی‌آمپری را شامل می‌شود و در مقابل گوشی Pixel گوگل با باتری ۲۷۷۰ میلی‌آمپری به دست کاربران می‌رسد. با این وجود باید گفت طول عمر هر دو باتری تقریبا مشابه یکدیگر است و مدل Pixel XL به واسطه نمایشگر بزرگتری که دارد، باتری بیشتری مصرف می‌کند.

google-pixel-and-pixel-xl-6

در یک بررسی جدید حتی مشخص شده است که گوشی هوشمند Pixel باتری بادوام‌تری دارد و با هر بار شارژ، در شرایط استفاده مداو ممی‌تواند به مدت ۷ ساعت و ۴۵ دقیقه انرژی را در خود نگه دارد و در مقابل، مدل Pixel XL فقط توانایی نگهداری انرژی به مدت ۷ ساعت و ۱۹ دقیقه را دارد. در این شرایط می‌توان گفت Pixel برای ذخیره انرژی نیاز شما را بیشتر برآورده می‌کند.

اگر قرار باشد از این دو محصول یک معرفی کلی در اختیار داشته باشیم،‌ گوشی هوشمند Pixel گوگل اکتبر ۲۰۱۶ وارد بازار شد که در نمایشگر ۵ اینچی خود تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل به نمایش می‌گذارد. این گوشی هوشمند نخستین دستگاه موبایلی جهان مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۷.۱ نوقا محسوب می‌شود و از دیگر امکانات آن می‌توان به دوربین اصلی ۱۲.۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، حافظه داخلی ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی، تراشه چهار هسته‌ای Snapdragon 821 و سیستم محافظ نمایشگر Gorilla Glass 4 اشاره کرد.

گوشی هوشمند Pixel XL گوگل که به صورت همزمان وارد بازار شد نمایشگر ۵.۵ اینچی با کیفیت ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسلی دارد که روی آن را لایه محافظ Gorilla Glass 4 پوشانده است. این گوشی هوشمند سیستم عامل اندروید ۷.۱ نوقا را شامل می‌شود و از دیگر امکانات آن می‌توان به تراشه ۴ هسته‌ای Snapdragon 821، دوربین اصلی ۱۲.۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، و حافظه داخلی ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا