گوشی‌های اندرویدی چینی جاسوسی می‌کنند

شرکت امنیتی Kryptowire ماه گذشته شد یک مرکز چینی موسوم به Adups از پیام‌های متنی، اطلاعات تماس، لیست شماره تلفن‌ها، و اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی کاربران جاسوسی می‌کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – در گزارش مرکز امنیتی مذکور گفته شد این جاسوسی از طریق گوشی‌های Blu R1 HD که به آمریکا فرستاده شده است انجام می‌شود. با انتشار این گزارش شرکت Blu اعلام کرد حفره‌های امنیتی خود را وصله کرده است و هیچ جاسوسی از دستگاه‌های آن صورت نمی‌گیرد.

با این جود هم‌اکنون یک شرکت امنیتی دیگر به نام Trustlook متوجه شده است تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند که اپلیکیشن Adups را در اختیار دارند، از کاربران جاسوسی می‌کنند. شرکت‌هایی که این اپلیکیشن را در اختیار کاربران خود می‌گذارند عموما چینی هستند و در بررسی‌های جدید مشخص شده است که اپلکییشن مذکور به صورت مخفیانه فعالیت می‌کند و کاربران از حضور آن بی‌اطلاع هستند.

smartphones-spyware-2

مرکز Trustlook در بررسی‌های خود نام ۴۳ کارخانه را اعلام کرده است که تمامی آنها اپلیکیشن Adups را در اختیار دارند. البته در این گزارش گفته نشده است کدام یک از گوشی‌ها به این اپلیکیشن مجهز شده‌اند و با این وجود اعلام شده است دستگاه‌های شرکت‌هایی مانند ZTE هم از این طریق جاسوسی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

در گزارش مذکور گفته شده است که گوشی‌های چینی به صورت ویژه این جاسوسی را انجام می‌دهند و کاربران را زیر نظر می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا