توقف فروش محصولات نوکیا روی فروشگاه اینترنتی اپل

به دنبال بالا گرفتن دعوای قانونی میان دو شرکت اپل و نوکیا و مطرح شدن پرونده‌های قضایی در مورد رعایت نکردن حقوق مرتبط با حق امتیازها، تولیدکننده گوشی‌های آیفون سرانجام مجبور شد محصولات Withings که از زیرمجموعه‌های شرکت نوکیا محسوب می‌شود را از روی فروشگاه اینترنتی خود حذف کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت Withings سیستم‌های هوشمند از جمله سیستم سنجش وضعیت قلب، دستگاه هوشمند تحلیلگر بدن، و سیستم بی‌سیم مانیتورینگ فشار خون را تولید می‌کند.

با این تفاسیر، از این پس کاربران روی فروشگاه اینترنتی به محصولات Withings دسترسی ندارند و نمی‌توانند آنها را خریداری کنند.

نوکیا شرکت Withings را بهار ۲۰۱۶ خریداری کرد و برای این واگذاری مبلغ ۱۹۲ میلیون دلار پرداخت شد. این برند پس از گذشت مدتی با واحد توسعه خدمات سلامت دیجیتال شرکت فنلاندی نوکیا ادغام شد.

apple-and-nokia-2

دو شرکت اپل و نوکیا از مدت‌ها قبل وارد دعوای قانونی شدند و نوکیا ادعا کرد اپل حق امتیازهای آن را به صورت غیرقانونی مورد استفاده قرار داده است که چندی پیش دادگاه رای را به نفع نوکیا صادر کرد.

شرکت نوکیا در پرونده قضایی خود توضیح داد که اپل تاکنون ۴۰ حق امتیاز آنها را که در ۱۱ کشور مختلف ثبت شده است به صورت غیرقانونی مورد استفاده قرار داده است.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. نوکیا طی دو دهه ی گذشته تو بخش تحقیق و توسعه فناورهای بی‌سیم حدود ۴۰ میلیارد یورو صرف ۱۱ هزار اختراع کرده و از این بابت غوله واقعا!
    متشکرم

دکمه بازگشت به بالا