Cyanogen این هفته برای همیشه بازنشسته می‌شود

شرکت Cyanogen روز گذشته با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد جمعه این هفته در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ برای همیشه به فعالیت خود پایان می‌دهد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – در این کنفرانس مطبوعاتی گفته شد که در آخرین روز سال ۲۰۱۶ میلادی تمامی سرویس‌ها و خدمات Cyanogen برای همیشه غیرفعال می‌شوند و کاربران به هیچ یک از این خدمات دسترسی نخواهند داشت.

کدهای منبع سرویس‌های Cyanogen که به صورت متن‌باز تهیه شده‌اند در اختیار مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزار باقی خواهند ماند. شرکت مذکور در نظر دارد از این پس به جای آنکه در قالب یک سیستم عامل متن‌باز مجزا فعالیت کند، به عنوان یک افزونه برای اندروید گوگل به فعالیت خود ادامه دهد.

cyanogen-to-shut-down-2

«استیو کوندیک» از بنیانگذاران شرکت Cyanogen اعلام کرد قصد دارد نام این برند را هم عوض کند و سرمایه‌گذاران جدید را برای ادامه فعالیت‌های خود در اختیار بگیرد.

اوایل ماه جاری اعلام شده بود که در سیستم GitHub نام جدید Lineage Android Distribution ثبت شده است که به عنوان نام و ساختار جدید شرکت Cyanogen وارد فعالیت می‌شود.

نخستین نسخه از سیستم عامل Cyanogen در تاریخ اول ژوئیه ۲۰۰۹ با نام ۳.۱ وارد بازار شد و از آن زمان تاکنون تعداد کاربرانی که روی گوشی‌های خود از CyanogenMod استفاده می‌کردند به بیش از ۵۰ میلیون نفر رسید. این شرکت چندی پیش سیستم عامل CM14.1 را مبتنی بر اندروید ۷ گوگل عرضه کرد.

دکمه بازگشت به بالا