یک‌سوم کاربران موبایلی از دستیارهای دیجیتالی هوشمند استفاده می‌کنند

دستیارهای شخصی مجازی (VPA) هر روز بهتر و بهتر می‌شوند و انواع مختلف آنها روانه بازار شده است. طی یک سال گذشته شاهد پیشرفت این دستیارهای الکترونیکی بودیم و هم‌اکنون بسیاری از کاربران فعالیت‌های روزانه خود روی گوشی‌های هوشمند را به کمک همین دستیارها پیش می‌برند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – مرکز تحقیقاتی گارتنر در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی کرد طی سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۰ درصد از تمام تعاملات کاربران جهانی در گوشی‌های هوشمند مبتنی بر دستیارهای شخصی مجازی انجام می‌شود.

این مرکز تحقیقاتی برای آنکه نتایج مذکور را به دست آورد در فصل چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی یک مطالعه گسترده در بازارهای بزرگ جهان از جمله آمریکا، بریتانیا و چین را انجام داد.

virtual-personal-assistants-2

در پایان بررسی مشخص شد ۳۷ درصد کاربران از دستیارهای شخصی مجازی به صورت روزانه استفاده می‌کنند. سرویس Google Now و دستیار دیجیتالی Siri اپل بیشترین محبوبیت را دارند که البته در کنار آنها Cortana مایکروسافت هم به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این بررسی همچنین نشان داد ۴۴.۵ درصد از کاربران جهانی طی دوره زمانی سه ماهه دستکم یک بار سراغ دستگاه‌های دیجیتالی هوشمند می‌روند و در این میان چینی‌ها بیش از دیگر مردم جهان به این سیستم‌ها علاقمند هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا