بازار ناامیدکننده فناوری‌های پوشدنی برای سال ۲۰۱۶

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی e-Marketer، بازار جهانی فناوری‌های پوشیدنی که زمانی پیش‌بینی می‌شد در سال ۲۰۱۶ میلادی فروش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد، هم‌اکنون در پایان سال ۲۰۱۶ موفقیت قابل ملاحظه‌ای کسب نکرده است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – در اکتبر ۲۰۱۵ این مرکز تحقیقاتی پیش‌بینی کرده بود که بازار جهانی فناوری‌های پوشیدنی طی سال ۲۰۱۶ میلادی رشد ۶۰ درصدی را تجربه می‌کنند. در عوض هم‌اکنون مشخص شد که رشد این بازار طی یک سال گذشته کمتر از نیمی از پیش‌بینی قبلی بوده و به حدود ۲۴.۷ درصد رسیده است. لازم به ذکر است که بازار فناوری‌های پوشیدنی ساعت‌های هوشمند و سیستم‌های تناسب اندام را شامل می‌شود.

بخشی از مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که ساعت‌های هوشمند کنونی قابلیت‌های کاربردی مورد نظر کاربران را شامل نمی‌شوند و در عوض همه آنها تقریبا یک سری امکانات مشابه را در ااختبار کاربران می‌گذارند.

wearables-1

طبق بررسی صورت گرفته، در آمریکا هم‌اکنون حدود ۳۹.۵ میلیون نفر ساعت مچی هوشمند خود را در طول یک ماه مورد استفاده قرار می‌دهند که پیش‌بینی می‌شد این رقم با ۶۳.۷ میلیون نفر برسد.

این طور که بررسی‌های جدید نشان می‌دهد، هم‌اکنون تنها ۱۵.۸ درصد از مردم آمریکا ساعت هوشمند یا یک نوع دیگر از فناوری‌های پوشدنی را در ختیار دارند. پیش‌بینی شده است که این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۲۱.۱ درصد برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا