آغاز مذاکرات اپل برای تولید آیفون در کشور هند

اپل هم‌اکنون با مقامات دولت هند وارد مذاکره شده است تا فرآیند تولید کارخانه‌ای محصولات موبایلی این شرکت به صورت محلی در کشور هند انجام شود و به دست کاربران این کشور برسد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – این شرکت بزرگ آمریکایی بر اساس آخرین برنامه‌ریزی‌های خود تصمیم دارد در کشور هند که سومین قطب موبایلی جهان محسوب می‌شود، تمرکز بیشتر داشته باشد و از رقبای خود پیشی بگیرد.

بر اساس دو نفر از مقامات ارشد دولت هند که با روزنامه وال استریت ژورنال مصاحبه کردند، اپل ماه گذشته یک نامه به دولت هند ارسال کرده است و در آن طرح‌های خود را برای تاسیس کارخانه و انجام فعالیت‌های تجاری مشخص کرده است.

در خبرهای جدید همچنین گفته شده است که اپل و مدیران وزارت بازرگانی هند هم‌اکنون وارد مذاکره شده‌اند تا این طرح را به صورت جدی‌تر بررسی کنند.

Workers are seen inside a Foxconn factory in the township of Longhua in the southern Guangdong province May 26, 2010. A spate of nine employee deaths at global contract electronics manufacturer Foxconn, Apple's main supplier of iPhones, has cast a spotlight on some of the harsher aspects of blue-collar life on the Chinese factory floor. REUTERS/Bobby Yip (CHINA - Tags: BUSINESS EMPLOYMENT) - RTR2ED8S

هند پس از چین و آمریکا سومین بازار بزرگ گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود و مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرده است امسال بیش از ۱۳۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در هند به فروش برسد. البته باید توجه داشت بخش اعظم گوشی‌هایی که در کشور هند فروخته می‌شوند مبتنی بر سیستم عامل اندروید فعالیت می‌کنند و قیمت آنها کمتر از ۱۵۰ دلار است.

آیفون هم‌اکنون ۵ درصد بازار گوشی‌های هوشمند در کشور هند را به خود اختصاص داده است و اگرچه هندی‌ها تمایلی به خرید گوشی گران ندارند، ولی اپل به این نتیجه رسیده است که می‌تواند آنها را متقاعد کند تا سراغ آیفون بروند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا